• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Kiralves

fick förövrigt en helt sjuk kommentar från Linköpings biskop när jag träffade honom en gång med mina tvillingar...
    han frågade vad de hette då sa jag Isak och Aaron, jaha sa han det var väldigt juiska namn, då kan du inte åka till palestina med dem.

tala om smygrasism

jag blev jättesur och en kompis som jobbar för biskopen blev också sur å mina vägnar (han jobbar inte för honom nu)

• Monsa

Httifnatt och Kiralves, tack så mycket!

Kiralves, det var verkligen ruttet sagt av honom!

hattifnatt, ja du kan ju lobba lite för mig som sagotant där så kommer jag! Man kanske kan bli sån frilansande sagotant.

För mig ska det inte vara varken mer eller mindre för barnen. Jag har alltid på mig färgglada kläder och tåstrumpor, det ska liksom va lite bolibompa och så får man bjuda på sig själv och bara vara sig själv, dunkar utmärkt, jag är bara så chockad fortfarande öevr att de på biblioteket, dagmammor och dagispersonal är så imponerade och tycker att jag gör en sån stor insats. Trodde liksom det var ännu högre krav typ

I förrgår så frågade jag dom om dom hade några krokodiler som drack juice i deras kylskåp, som krokodilen gjorde i boken och alla svarar ett rungande och fnissande nej. Så gör jag genom hela böckerna, frågar dom om det verkligen kan vara si eller så och vilken färg vissa saker har eller vad dom tror ska hända sen. Mycket av det är ju väldigt ledande frågor så man inte spårar ur alldeles eftersom vissa vill prata om allt och berätta hur gamla dom är och hur dom bor och hur deras kuddar ser ut (när vi läste nussekudden) osv.

Fantastiskt roligt måste jag säga!

• Kiralves

biskopen sa förövrigt till min kompis när han just börjat jobba för honom, värst vad du ser samisk ut...han har nog problem med alla möjliga folkgrupper...min kompis är inte same men om han nu varit det är det någonting att kommentera???

ibland är inte folk kloka

Lycka till med studierna Monsa, reformationen är inte det mest intressanta man kan studera, hoppas du snart kommer till något roligare.

när mina tvillingar fyller ett år ska jag bjuda på indisk inspirerad mat, har någon något gott recept att fylla indiska piroger med?

• Monsa

Hej igen, uppgift två inskickad, nu ska jag ge mig i kast med uppgift tre och har jag tur så kan jag göra provet ikväll annars får jag nog göra det imorrn.

Hade 7 arbeten och har nu fem kvar, sjukt mycket att göra och ligger efter men jag ska klara det! Peppning tack

Ha det gott vänner!/M

• Kiralves

Heja Monsa, friskt humör
    peppa peppa peppa
    assa massa mandelmassa
    är så impad att du orkar plugga
    jag har ingen ork alls...soppade trappen till övervåningen så nu är jag helt utmattad:)