• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

OC - Champions League...vad hade ni valt? Jag förstår inte varför jag sitter här med fotboll på tv:n!!!
    Vänta, nu måste jag slå sambon för att han skrattar åt mitt inlägg här (fast han skrattade mer åt denna sista meningen)

• bubele

Just det....jag slåss aldrig. Men det fattade ni ju

• hot fuss

jag skulle valt OC men det är ju faktiskt top model oxå

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

Later som om ni har haft bra dagar

Fajga, det ar bra, man ska inte slass, utan anvand munnen...Beratta hur det kanns!! Eller bit honom

Elims, skram mig inte, jag ska klippa mig pa fre....

Och TADA!! Vi aker till Rhodos, en dag senare sa vi landar vid hemkomsten mandag 02.00 och P havdar att han VISST kan arbeta denna mandag. jag ar dock tveksam, men sure, sager han det sa...Fanns ju inget att valja pa det andra datumet...

• bubele

Nyb
    Var klipper du dig? I Gbg?
    Sambon skrattar ju bara åt mig när jag pratar om att slåss så det var ingen bra idé . Men jag får kolla på OC i pausen, en kompromiss. Så då vet jag ju NÄSTAN vad det handlar om

• Hattifnatt

KidA: grym bild

Elims - vet precis hur du känner dig, även jag brukar stå djupt olycklig framför spegeln och dra i testarna efter ett frisörbesök. (Vilket väl är anledningen till att jag typ går en gång om året..... )
    Hade du tänkt dig ett Radikal-Klipp eller blev det bara så när frisören greps av Instpiration?

Fast du är säkert jättefin, egentligen! Vad tycker maken?

Champions League - här är det inte ens ett val, det bara ÄR. Lilla Hedvig som är en kvällspigg liten flicka sitter brevid sin pappa i soffan och tittar hon med. Är det sådnt som kallas prägling?!

• bubele

Hattifnatt
    Nä, det är inget direkt val här heller. När jag sa "men det är ju OC" sa han "men det är ju Champions League" och sen berättade han nån historia om Glenn Hysén och nåt om att en gång var det fyra Glenn i ett Göteborgslag (jag lyssnade inte riktigt ) och då tyckte jag att han kunde få kolla på matchen. Så viktigt är inte det andra för mig

• bubele

Snart kommer han få med sig Hedvig på matcherna om han skall gå och titta också