• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Nu gör jag det igen - din man alltså, inte min sambo

• elims

new york brud

akta dig, frisörer är farliga!!!

Men jag ska kanske inte klaga, dagen kunde ha slutat värre.
    Det KUNDE ha regnat (fast solen sken hela dagen! ).
    Jag KUNDE ha fått betydligt tråkigare besked om vad min svullna lymfkörtel under armen innebar (var visst bara en vanlig infektion).
    Lilltjejen på bussen KUNDE ha spytt rakt på mina nya LV-skor (istället för precis bredvid som hon gjorde...tyckte så synd om henne iof, stackarn...)

Så, egentligen har dagen kanske inte varit så tokig

• elims

Hattifnatt

nja, jag hade tänkt mig ett ordentligt klipp...bara inte fullt så kort! Måste alltid förklara samma sak varje gång jag är hos frisören: klipper man i mitt blöta lockiga hår måste man tänka på att det krullar upp sig REJÄLT i torrt tillstånd. Trodde frisörer kunde sånt!! Därför klipper jag mig typ också bara 1-2 ggr om året...

Maken tyckte det var jättefint. Han har tydligen ingen smak

• En helt vanlig mamma

Nya LV skor????!!!!???? och sa klagar du pa nagot??? Elims!!!!Har du inga bilder pa dessa??? Hrm, vad ruskigt ytlig jag blev, men...

Jag ska klippa mig lite och lagga i en farg och sedan slingor. Jag har inga bra frisorer i Gbg sa jag ska testa en salong i lerum som jag hort gott om...

KidA, du far hanga med oss...Snorkla, dricka vin och se cool ut vid poolkanten och skrida sexigt ner till havet

• hot fuss

ny brud
    yeah! jag är på! jag dumpar ungarna o maken o drar med er då ?

här har jag blivit nobbad kebabrulle ikväll. så HIMLA taskigt... o så hade han mage att somna i soffan! så jag väckte honom genom att nypa honom o kittla honom o ropa MONKEY DONT GO BANANAS... han muttrade ngt om att jag ger honom magsår o sen gick han

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

nyb
    nä jag har inga bilder Och få inte för dig att jag är värsta snobben nu eller nåt...enda anledningen till att jag äger sådana skor är att jag brukar få dem vid jämna mellanrum av en jag känner. Min hovleverantör är annars H&M och det är jag stolt över!

KidA
    ingen kebabrulle? Taskigt!

• hot fuss

elims

ja visst var det? men då behöver ju inte han räkna med ngt heller

• En helt vanlig mamma

du ropade vad??
    Och ja, du uppfattade saken ratt, dumpa familjen och hang med oss. Vi ar lagomt sjalvupptagna och inte sa trevliga, men vi brukar ju ha kul anda

Hrm, det finns ju inga andra roliga tradar harinne, spanar dock efter inspiration till inredning, ser inte ut som jag vill...Kanske skiter jag bara i det och ser hemmet som en funktion och inte ett utstallningsobjekt...Ungefar som kroppen ( jag blir nu trottare o far samre humor for var ord jag skriver sa...) Vaya con Dios

• hot fuss

ny brud

är ni inte trevliga? :-O läbbigt.. nu är jag officiellt rädd för dig..