• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

mayasmama, jag ahr för mig att det är hela sista trimestern som räknas som höggravid och då är du ju det

Stackare, vätska redan!

• Monsa

Tack ringblomma, som jag skrivit är jag i chock alltså!

• ringblomma

Ja det måste kännas overkligt, men var det inte du som hade så fullt upp och en man som är tvungen att jobba hur mycket som helst, kanske detta är ett tecken på att ni båda ska varva ner och att det är famlijen som kommer i första hand och inte karriär!

• Monsa

ringblomma, jo vi hade ju ganska fullt upp och har det med, säkerligen därför det blev en bebbe, för att vi inte hunnit tänka så mycket.

Jag ahr ju bestämt sen innan att jag ska gå ner till 50% på studierna och nu verkar det ju som att det inte blir så många månader till som det ska pluggas, sen har jag fått mer jobb och kommer be om mer jobb med

Jag tror stenhårt på att barnen kommer när det är dags för det, kanske lite för att vi väntat längre innan och så har jag något syndrom på mina äggstockar så jag är så förundrad och tacksam över att man ens kan bli gravid.

Det kan man verkligen ta som ett tecken, du har helt rätt

• Monsa

Gjorde förresten ett test till och det är lika knallblått det!

• elims

Åh vad roligt Monsa, tusen grattiskramar!!

• Monsa

Tack elims!

Är det någon här som har tre barn? Är det alltid så att mellanbarnet hamnar i kläm eller är som med allt annat vad man gör det till?

• elims

ellinorsmamma har väl tre barn har jag för mig.

Kan du konentrera dig på plugget nu då Monsa?

• En helt vanlig mamma

Monsa, Mazel tov!!! Grattis sa mycket din lilla sagotant Verkligen roliga nyheter!!!!*myser*

Jag ar sedan redan upprord over en insraeltrad som jag annu inte sett men sannerligen ska leta upp nu!!!

Har aven planterat uteblommor

Ses snart...