• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

jag blev gravid på första försöket, en vecka efter jag tog ut spiralen.....

jag har läst att även under den dagen då man har som mest ägglossning e det bara ca 17% chans att det fäster , så det e verkligen ett mirakel att man blir gravid överhuvudtaget.....

• Monsa

Jag fattar ingenting helt ärligt, sen känns det nästan lite förbjudet att vänta tredje. Man vet ju att det blir mer jobb och så ska man på något sätt va tacksam för det man har. Menar inte att vara pessimist, bara lite tankar som man tänker liksom.

Sen tänker man ju på alla på fl som kämpar för att få barn och andra som mist sina genom missfall eller annat.

En tredje tanke är att man blir rädd för att det inte kan gå bra en tredje gång.

Men alltså jag är glad men chockad! Tror knappt att det är sant, var det fel på testet liksom

• Monsa

Ja en trådbebis till

Jag har haft några supertidiga missfall innan och jag förväntade mig en lång väntan innan det skulle bli något så jag fattar verkligen inget.

Men, jag har gått ner rätt mycket i vikt och haft mycket annat att tänka på. Hade som mål att gå ner minst tio kg och ta körkort och sen kunde det bli en bebbe

Hade sån grym ägglossningsvärk dagen efter myset sist och sen har jag inte haft någon mensvärk som jag alltid har innan + att jag kännt lukter lite mer än vanligt.

Ja djup chock alltså, jag har haft blödningar med båda barnen med så det tror jag blir så denna med och man får va försiktig med sex men jag kommer ändå bli lite skakis om jag får en blödning.

Vet inte vilken vecka jag är i, fl.s uträkning är ju så skum! + att jag har längre menscykel nu än innan.

• Monsa

Borde vara 5+1 och så kanske minus några dagar eftersom jag har längre menscykel, vet inte hur man räknar då.

• Monsa

Tack för grattisen förresten, ni ska med skriva nu va, lite många inlägg från mig

• mayasmama

så det blir ngn g¨ng i dec-jan då va?
    hur gamla e ronja ocj alfons?

• Monsa

Ronja är ju 4 år nu och Alfons är 1,5. Kom på att jag lika gärna kunde skaffa tätt. Det enda är ju att jag är rädd för att få sån helvetisk foglossning som sist men jag väger 17 kg mindre så det är ju helt klart en fördel och så kommer jag ju fortsätta min bättre livstil förstås. Gick bara upp 4 kg med Alfons.

Det blir December/Januari, jättekonstigt, precis så som jag i alla fall inte skulle ha barn, precis innan årskiftet. Ja då har man väl nyår uppbokat på bb då

En fråga bara, inte kan väl ett test visa fel när det är så kanonblått? Det har det aldrig gjort på mig, inte ett dugg om det inte vart något och de gångger jag fått tidiga missfall har de vart svaga test.

• mayasmama

idag har föressten varit på mvc och fått det bekräftat att jag har foglossning och att jag harsamlat på så mkt vatten att jag skall undvika att dricka mer ön nödvöndigt....och jag e törstig konstant.....börjar faktiskt känna mig högravid....., när e man det föressten? e i vecka 30 nu e man högravid då? knappast va?

• Monsa

Han kommer va 2 år och två månader och Ronja en månad från 5 år.