• idaisraelsson

BF i oktober Göteborg

Hej. Jag undrar om det är flera som kommer få en liten en omkring oktober 2014 i Göteborg?:))) Tänkte man skulle skriva lite sen ses ovh prata lite:) Jag har BF ca 6 oktober så lycklig!

• Svar på tråden BF i oktober Göteborg
  • MissErabel

Jag tycker det är mycket upp och ner, vissa dagar har jag massa energi, knappt ont någonstans, varken i fogar eller rygg och orkar allt precis som vanligt. Andra dagar är bara som ett enda töcken, idag är en sån dag, gick och lade mig direkt efter middagen och har bara legat som en strandad val ovanpå sängen hela kvällen.

Märker att jag blir otroligt påverkad av för lite sömn, blir som en zombie och mår illa hela dagen. Försöker tänka på det så klarar hela familjen av livet bättre, sliter på min man också förstås, att jag inte orkar hjälpa till med något, han är pappaledig med vår snart tvååring nu och börjar jobba igen nästa vecka. Då blir det min tur att slita och jaga hela dagarna igen, under förskoleinskolning osv, spännande att se hur det går...

• PoL

Realist & MissErabel: det hör nog till den här fasen av graviditeten att man är extra trött... Är oxå drabbad tyvärr... Jag jobbar hemifrån denna vecka o har sån tur att jag då kan sova en stund vid lunchen undras hur det kommer gå nästa vecka på kontoret

• MissErabel
    PoL skrev 2014-08-05 08:32:05 följande:

Realist & MissErabel: det hör nog till den här fasen av graviditeten att man är extra trött... Är oxå drabbad tyvärr... Jag jobbar hemifrån denna vecka o har sån tur att jag då kan sova en stund vid lunchen undras hur det kommer gå nästa vecka på kontoret

Fasen, men tänker ändå att det kämpigaste är i början när det ska vara hemligt samtidigt som man är sådär dödstrött och illamående. Nu går det väl iofs för sig att klaga lite eller ursäkta sig på jobbet, nu när det syns också, men jag fattar inte hur vissa klarar av att jobba heltid nästan ända inpå förlossning. 

Det kanske inte är så vanligt? När planerar ni andra att "gå hem"? Jag gör det gärna nu direkt hehe, men blir eventuellt så att jag jobbar halvtid hela september ut i alla fall.

• PoL
    MissErabel skrev 2014-08-05 09:02:19 följande:

Fasen, men tänker ändå att det kämpigaste är i början när det ska vara hemligt samtidigt som man är sådär dödstrött och illamående. Nu går det väl iofs för sig att klaga lite eller ursäkta sig på jobbet, nu när det syns också, men jag fattar inte hur vissa klarar av att jobba heltid nästan ända inpå förlossning. 

Det kanske inte är så vanligt? När planerar ni andra att "gå hem"? Jag gör det gärna nu direkt hehe, men blir eventuellt så att jag jobbar halvtid hela september ut i alla fall.

Haha det håller jag verkligen med om!

Jag vet inte riktigt hur det blir för egen del; hoppas kunna forts jobba som jag gör (75%) så länge det går. Men kanske att jag går på f-ledighet två veckor före bebisen kommer.
  • bolltjej35

Tungt här med. Är inte jättestor, men jag är väldigt trött och jag har väldigt dåligt järnvärde. Kan inte äta så mycket järntabletter som jag skulle behöva så jag har varit stammis på Antenatelen på Östra de sista 3 veckorna där jag får Venofer i armen dvs järndropp intravenöst 2 ggr/v i 3 veckor. Tur man har semester. Fattar inte hur jag ska orka jobba. Doktorn på östra tyckte jag borde vara sjukskriven. Har fått ett blåsljud på hjärtat också till följd av den ökade blodmängden. Hade dessutom en oförklarlig avvikelse på EKG.et så allt känns jobbigt. Är både fysiskt och mentalt slut. Har semester denna veckan med men jag ska nog överväga en sjukskrivning. Avböjde det, men doktorn tyckte jag skulle gå hem och tänka på saken i alla fall och jag börjar väl inse mina begränsningar. 73 dagar kvar innan BF känns som en evighet. Börjar trycka på lite neråt och krabaten i magen sparkar hårt emellanåt och ryggen gör ont.

• PoL
    bolltjej35 skrev 2014-08-12 11:38:40 följande:

Tungt här med. Är inte jättestor, men jag är väldigt trött och jag har väldigt dåligt järnvärde. Kan inte äta så mycket järntabletter som jag skulle behöva så jag har varit stammis på Antenatelen på Östra de sista 3 veckorna där jag får Venofer i armen dvs järndropp intravenöst 2 ggr/v i 3 veckor. Tur man har semester. Fattar inte hur jag ska orka jobba. Doktorn på östra tyckte jag borde vara sjukskriven. Har fått ett blåsljud på hjärtat också till följd av den ökade blodmängden. Hade dessutom en oförklarlig avvikelse på EKG.et så allt känns jobbigt. Är både fysiskt och mentalt slut. Har semester denna veckan med men jag ska nog överväga en sjukskrivning. Avböjde det, men doktorn tyckte jag skulle gå hem och tänka på saken i alla fall och jag börjar väl inse mina begränsningar. 73 dagar kvar innan BF känns som en evighet. Börjar trycka på lite neråt och krabaten i magen sparkar hårt emellanåt och ryggen gör ont.

Det låter verkligen inget vidare tycker oxå det låter som att sjukskrivning vore bäst för dig o bebisen. Var rädd om dig!
  • MissErabel

Hej!

Här håller vi just nu på med förskoleinskolningen på vår 19-månaders. Alltså, att göra detta i mitt tillstånd, jag får ett sånt hormonpåslag av anspänning haha! Reagerar helt orimligt på allt och är världens sämsta på att vara trygg och lugn. Gud, låt dessa veckor passera tills lillen har kul med sina nya små kompisar.

Med bebisen i magen är det bra, jag får göra ultraljud varje gång hos BM för att hjärtslagen är så svår att hitta för att bebisen är otroligt livlig. Hjärtat slår snabbt också, runt 150-160. Vår son tog sig sällan över 140 i magen, undrar om könteorin stämmer?

• Realist1979

Håller med om att det går upp och ner, just idag känns det mycket bättre kan oftast vila en stund på jobbet, det hjälper mycket. Vissa dagar när det varit extra jobbigt jobbar jag hemma. Har haft en extrem smärta i nedre delen av magen ibland, antagligen något ligament eller en sträckning. Kramp får jag för jämnan men det är ju också "normalt"... Vad vi står ut med men belöningen är ju obeskrivlig

Usch bolltjej det låter inte alls kul. Hur lågt blodvärde har du? Kanske kan du bli sjukskriven på halvtid så har du ändå kvar jobbet litegrann om det inte känns bra att vara helt sjukskriven? Själv hade jag inte haft något emot att gå ner till 75% och få sovmorgon, det hade behövts snart får jag ta ut föräldradagar, kommer nog gå ner i tid då och gå hem två-tre veckor innan bf.

• Realist1979
    MissErabel skrev 2014-08-12 22:57:10 följande:

Hej!

Här håller vi just nu på med förskoleinskolningen på vår 19-månaders. Alltså, att göra detta i mitt tillstånd, jag får ett sånt hormonpåslag av anspänning haha! Reagerar helt orimligt på allt och är världens sämsta på att vara trygg och lugn. Gud, låt dessa veckor passera tills lillen har kul med sina nya små kompisar.

Med bebisen i magen är det bra, jag får göra ultraljud varje gång hos BM för att hjärtslagen är så svår att hitta för att bebisen är otroligt livlig. Hjärtat slår snabbt också, runt 150-160. Vår son tog sig sällan över 140 i magen, undrar om könteorin stämmer?

Haha dessa hormoner! Men bra ändå att ha inskolningen klar till föräldraledigheten så han kan få komma iväg några timmar per dag sen. Själv gråter jag för minsta lilla sorgliga sak... Går något fel känns det ibland som att hela huset rasar
  • PoL

Visst är det påtagligt att man är mer känslig som gravid

Jo, hjärtljud. Vill minnas att jag vid alla 3 graviditerer pendlat från 135 upp till 150, och jag har en tjej & en kille (bebisen ännu en överraskning). Så jag tror inte man kan gissa kön på hjärtfrekvens.

Svar på tråden BF i oktober Göteborg