• Mammamamman

Tiggare överallt

Det sitter två tre tiggare utanför varenda affär...organiserat tigger eller inte,det är riktigt tråkigt att se.
    ´Hur har dom råd att komma hit?
    Var bor dom?
    Är det lagligt?

Det känns för jävligt att se dom och man vet inte om man ska ge pengar eller inte,hur gör ni?

• Svar på tråden Tiggare överallt
  • Rataxes

Har aldrig gett en krona. Kommer inte att göra det heller. Man får vad man betalar för, vill man ha tiggare sittande utanför affärerna ska man givetvis ge dem pengar. Vi andra låter bli.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Jonny55
    Mandel skrev 2015-09-07 18:00:59 följande:

Idag var det en kvinna som sprang in i buskarna i en stor gatukorsning och drog ned kjolen för att kissa...
    Jag blev helt paff. Hade det var en sen lördagskväll och en full ungdom hade jag inte reagerat lika dant, men en medelålders kvinna mitt på blanka dan...

såg du busken också ?
  • K Markatta

Ett nytt ställe där tiggare syntes till var vid "Refugees Welcome"-stationen som man satt upp på Centralstationen i Stockholm idag. Här väntade man sig att folk från Syrien skulle anlända med tåg men det verkar inte ha kommit några. Istället var det andra behövande som försökte passa på att få lite hjälp men de möttes av sura miner:

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/hjalpinsatsen-for-flyktingar-pa-centralen-avbruten/aRKoih!hHYeeITeCXl1R4GX14mY9g/

"Uppgifterna om att tågen från Malmö skulle föra med sig flera hundra personer på flykt runt lunchtid, stämde inte.
    Inte heller klev några hjälpbehövande personer av det tåg som rullade in senare på eftermiddagen och som enligt SJ skulle ha ett 20-tal flyktingar ombord på väg till Stockholm.

Under dagen har en del mat och förnödenheter ändå gått åt. Bland annat har EU-migranter och andra hemlösa samlats framför ”Refugees Welcome”-stationen. Något som alla frivilliga inte uppskattat."

• Mandel
    Jonny55 skrev 2015-09-08 16:08:02 följande:
    såg du busken också ?
    Kollade inte eftersom jag gick vidare. Brukar inte stanna och glo på folk.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • melicia

Idag gick en tiggare över en åker här. Såg ut som när folk gör på risfält!

• Gert
    Kung Markatta skrev 2015-09-08 23:19:49 följande:

Ett nytt ställe där tiggare syntes till var vid "Refugees Welcome"-stationen som man satt upp på Centralstationen i Stockholm idag. Här väntade man sig att folk från Syrien skulle anlända med tåg men det verkar inte ha kommit några. Istället var det andra behövande som försökte passa på att få lite hjälp men de möttes av sura miner:

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/hjalpinsatsen-for-flyktingar-pa-centralen-avbruten/aRKoih!hHYeeITeCXl1R4GX14mY9g/

"Uppgifterna om att tågen från Malmö skulle föra med sig flera hundra personer på flykt runt lunchtid, stämde inte.
    Inte heller klev några hjälpbehövande personer av det tåg som rullade in senare på eftermiddagen och som enligt SJ skulle ha ett 20-tal flyktingar ombord på väg till Stockholm.

Under dagen har en del mat och förnödenheter ändå gått åt. Bland annat har EU-migranter och andra hemlösa samlats framför ?Refugees Welcome?-stationen. Något som alla frivilliga inte uppskattat."

De har ingen solidaritet. Dessa hycklare! 
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-09-10 19:35:57 följande:

De har ingen solidaritet. Dessa hycklare! 

Vet du ens vad ordet betyder
  • Bestemor

De är många nu. Finns även helsvenskar som tigger.

Jag satt inne på Burger king i centrala Göteborg på mindre än 20 minuter kom det in 5 tiggare.

Alla 5 tog rester från bord som folk lämnat.

Det kommer dröja innan jag går dit igen. Hemskt att det blivit så i Sverige.

Nu menar jag, att folk är så hungriga att de äter folks rester.

• Nerfherder
    Bestemor skrev 2015-09-10 19:47:44 följande:

De är många nu. Finns även helsvenskar som tigger.

Jag satt inne på Burger king i centrala Göteborg på mindre än 20 minuter kom det in 5 tiggare.

Alla 5 tog rester från bord som folk lämnat.

Det kommer dröja innan jag går dit igen. Hemskt att det blivit så i Sverige.

Nu menar jag, att folk är så hungriga att de äter folks rester.

Och det är dåligt för att?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-09-10 19:49:11 följande:
    Och det är dåligt för att?
    Tycker du att det visar på ett bra och hälsosamt Sverige? Jag tvivlar på att de var miljötalibaner som åt resterna för klimatets skull.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Tiggare överallt