• Namine

vad köpte ni på ullared?

Ni som varit till Ullared och handlat till bebis, vad har ni köpt och vad har det kostat? har det varit mycket billigare och har dom bra grejer?

Ni får gärna lägga upp bilder också på vad ni köpt. så roligt att se lite vad dom har. ska nämligen dit om 4 veckor.

• Svar på tråden vad köpte ni på ullared?
  • Saltvatten

Har fyndat lite mammatröjor på Gekås Cool
    Den svartvita längst ut till höger köpte jag dock i vintras så den finns inte kvar. De andra två köpte jag 13/6.
    Svartvita tröjan 99 kr
    Blåa tröjan m vita streck 50 kr
    Blå kortärmade 90 kr
  • tjockobbe

Finns hur mycket unisex som helst. Det ligger ofta likadan kläder på pojk och flick med undantag för vissa färger.

Gäst Tess skrev 2014-06-13 20:56:07 följande:
    Jag fick juh inte veta kön, så fanns bara flick eller kille på ullared, inte mycket unisexMamma avdelningen va värdelöst!!

Vissa saker köpte min mamma, men har inget foto på det,

Filt, spjälskydd, Påslakan, lakan, och andra kläder...

Vera 130923
  • Gäst Tess
    tjockobbe skrev 2014-06-14 15:42:50 följande:
    Finns hur mycket unisex som helst. Det ligger ofta likadan kläder på pojk och flick med undantag för vissa färger.

jo vi kolla både pojk o flick, men hitta mest bara rosa o blått

det som va unisex va pyjamas och basplagg, byxor o body...

• Linsjo4

Det som man verkligen kan spara pengar på är dyrare saker som babyvakt och bröstpump som finns till ungefär halva priset. Även kudde och täcke av dyrare sort är värt att satsa på. Många av småsakerna som är av deras eget märke är mest skit, som nässug och nagelvårdskit tex. Satsa på riktiga saker som näsfrida istället.

• Gäst Tess

Både bröst pump och babyvakt fanns billiga o dyra..

80kr billigare än i butik för denna på Ullared

• tjej25

Jag visste inte äns att man kunde tvätta skötbädden.... Jag köpte ett sånt där överdrag som är i frotté som går att tvätta som jag tänkte ha över ifall det händer olyckor på bädden eller blöjan sörjar ner..

• Gäst Tess
    JennyL88 skrev 2014-06-16 16:41:54 följande:
    Är skötbädden bra och klarar flera tvättar?
    tjej25 skrev 2014-06-16 16:59:20 följande:
    Jag visste inte äns att man kunde tvätta skötbädden.... Jag köpte ett sånt där överdrag som är i frotté som går att tvätta som jag tänkte ha över ifall det händer olyckor på bädden eller blöjan sörjar ner..

Skötbädden har dragkedja
    och tål att tvätta

jag köpte ändå engångsskydd, man kan ha under...

• preggo03

Hej, ska till ullared nästa vecka och shoppa till den kommande tvåan.
    vet någon här om dom har andningslarm och i så fall pris?
    hade ej ett till fösta men känner att jag vill ha det nu till andra bebisen som säkerhet :)

• Gäst Tess
    preggo03 skrev 2014-06-16 19:57:32 följande:
    Hej, ska till ullared nästa vecka och shoppa till den kommande tvåan.
    vet någon här om dom har andningslarm och i så fall pris?
    hade ej ett till fösta men känner att jag vill ha det nu till andra bebisen som säkerhet :)

tyvärr, såg inget, bara babyvakt
    men hittar du nått så lägg gärna in pris och märke

jag kommer nog söka efter det i Loppis grupper på Facebook...
    Om vi inte ska till Ullared igen, innan man föder

Svar på tråden vad köpte ni på ullared?