• Namine

vad köpte ni på ullared?

Ni som varit till Ullared och handlat till bebis, vad har ni köpt och vad har det kostat? har det varit mycket billigare och har dom bra grejer?

Ni får gärna lägga upp bilder också på vad ni köpt. så roligt att se lite vad dom har. ska nämligen dit om 4 veckor.

• Svar på tråden vad köpte ni på ullared?
  • chokladgroda

Var där i helgen och handlade en hel del. Mest förbrukningsvaror såsom amningskupor, nappar, tvättservetter, olja, tvål osv. Har en son på 14 månader så det mesta finns redan hemma. Men kunde ändå inte låta bli att kika på utbudet av större saker (babysitter, täcken, spjälsängskydd osv) och det finns ju så otroligt mycket och till bra priser! Helt klart värt att köpa. Nästan lika billigt som att köpa begagnat enligt min erfarenhet.

Sen finns massor av fina kläder och andra saker som snuttisar (som jag kallar det..), vagnhängare, filtar, dregglisar osv. Enda som är tråkigt är att kläderna är könsuppdelade, så krångligt för mig som inte har koll på kön ;)

Fanns inte alls mycket mammakläder dock. Blev lite besviken så förvänta er inte att hitta massor på den fronten. Handlade iaf en hel del öppna koftor på stickatavdelningen samt en del t-shirts på vanlig avdelning. Min mage är inte så stor än så hoppas kunna använda dessa ett tag till iaf.

Är i vecka 27 och tyckte inte det var så farligt att gå där en dag. Har dock inte foglossning men haft problem med ischias. Såg till att stretcha höfter och rygg mycket innan jag åkte dit sen laddade jag upp med ett sånt där bälte (som egentligen är till för om man har foglossning tror jag?), stödstrumpor och sjukligt sköna skor. Funkade prima!

• Selmalinen

Var på gekås idag, frågade efter amningslinne eller andra amningskläder men det har de inte. Endast 3 sorters amningsbh ar, mellan 79kr-129kr begränsade strl så det smets sig för mig. Har i normala fall 75b-C inte så ovanlig strl. De hade 3 sorters amningskuddar. Stjärntyget var korta billiga med prassliga kulor i, sedan fanns det en helvit lite längre i bomull och en beige vitrandig i bomull. Runt 129-149kr Hittade inga kläder på tjejbebis avd förutom 2 par vita sockor 12.95kr för båda och ett par cerise som det stod i love dad på. 9.95kr Är ju där ca var tredjevecka å handlar å det ändrar verkligen sig från gång till gång. Skötbäddar fanns oxå i stjärnmönster för 149kr

• fisan

Vi var i Ullared för ca 2 veckor sen. Vår lilla skatt kommer inte förrens i  augusti,men då mina föräldrar hade bestämt att åka redan innan jul och ville ha med oss så passade vi på att handla lite.. :D

Då vi inte vet könet, så köpte vi lite neutrala kläder.

Vi hittade en mjuk skön overall, Plych med mjukt innetyg. Jättegosig, vit med flodhäst innertyg. Hur gullig som helst.  En fleaceoverall mer tänkt till vintern, med Laban, med reflexer på. Tror den kosta 169kr, det tyckte jag va ett bra pris, hur go som helst.  Annars hittade vi inte mycket mer ytterkläder till bebis. 

Bodys, köpte vi ett gäng av, dom hade rätt mycket gulligt, B.la Paddington och Bäbis (lyckan var total) , som någon tidigare skrev så var det tråkigt att de va köns uppdelat, så man fick gå både till pojk och flick avdelningen, det fanns nästan samma neutrala kläder på bägge.

Fans även en del set med, Byxa,body,pyjamas mössa,.  De flesta neutrala kläderna va med djur på, sköldpaddor/flodhästar/zebror.  Men väldigt fina.   Bodys (enkla vita) kosta väl kanske 29kr,.
    Byxorna av märket Bäbis tror jag kostade 45kr. Mycket billigare än på andra ställen. 
    Det som vi saknade lite va Mjukisdressar till nyfödda, det minsta storlekarna va nog typ 78 eller så. 

På babyavdelningen, så hittade vi badbalja med en stjärna, (har för mig om att baljorna fanns i vitt och bege), även badstol (heter det så?,som man lägger i som babyn kan ligga på när den är liten,som man lägger i  baljan :) ) . "badstolen" fanns också med stjärna på.  Man kunde även köpa till en ställning till badbaljan. Tror priset på bara baljan kostade 79 eller 89kr. Så det var kanske inte jättebilligt jämfört med andra affärer.

Amningskudde en vanlig enkel vit, kostade 149kr, väldigt bra pris. Tänkte sy ett eget fodral med roligt mönster till. Fanns med stjärnmönster med de va dock dyrare.
    MAM napp, köpte vi, tror den kosta 29, vet inte vad den kostar annars. 
    MAM nappflaskan tror jag kostade 49. 
    fanns ju såklart andra märken, fanns ganska mkt flaskor/nappar att välja på. 
    Gick att köpa set också.

Badoljor och sånt köpte vi inte, men tror det var ganska billigt. Lika så med badtermometer och lite sånna grejer var billigt. 

Snuttis djur/filt fanns det lite olika modeller/färger för 39kr och uppåt. 
    Tossor för 20 kr, är ju helt fantastiskt pris på :D

Vi köpte en blöjhink för 120kr, en sån med påsar i som tar bort bajsdoften, då fick man köpa till refillpåsar. 
    Vet inte vad dom kostar på bebisaffärer.

Babygym fanns från 200-300kr och uppåt, samma med babysitter, fanns även babybjörn. Bärsele med babybjörn och billigare märke också. 

Sängkläder va också billigt, lakan fanns nog från 39kr - uppåt.
    Påslakan typ 69 till vagga/vagn, priset lite beroende på mönster. Fanns med tummen/barbapappa och dom va ju såklart ltie dyrare. 
    Påslakan till spjälsäng från 99kr. 
    Vi köpte ett istoppstäcke till sängen för 200kr, fanns billigare också.
    Spjälskydd köpte vi ett jättefint med djur på för 79kr, fanns hel svarta/vita också från 100kr.

Babyskydd och så fanns också, men det var ingen vi tittade något speciellt på, såg att dom hade brio.

Åkpåsar från 129 uppåt. Fanns allt ifrån billigt till lite dyrare finare. Samma med skötväskor.

Tvättlappar i papper kosta väl 20kr för 200st. Amningsinlägg fanns också jättebilligt. 

Vi köpte en hel del grejer, tror det gick på 1800kr till babyn. Då va det mest, kläder, blöjhink, badbalja, påslakan amningskudde å lite sådär.  Vi blev väldigt nöjda med inköpen, och priset också.

Vi ska nog åka ner en sväng i juni (om kroppen orkar) och komplettera upp med sånt vi inte köpte. 
    Vill man ha mycket för pengarna så är Ullared att rekommendera. Finns ju finare märken och så också, (är inte bara massa skräp som endel tror).

• tjej25

Puffar denna tråden då jag ska till Ullared om ca 4 v :) Har dock redan nu ganska jobbig foglossning så vi tänkte dela upp shoppingen på två dagar. Jag kommer vara i v24 när vi åker men det är för att jag kommer vara bortrest hela sommaren och känner att jag inte kommer orka handla massa när det bara är två tre veckor kvar. Då vill jag ha det mesta klart och mer bara boa in mig och fixa med allt :) 

• musslan

Jag ska dit på torsdag!! Min handlingslista är megalång till bebis så jag hoppas mannen är på bra humör och att kroppen orkar med, har grym foglossning. Påminn mig så kan jag lägga in lite bilder av vad som fanns :)

• tjej25
    musslan skrev 2014-04-29 21:43:27 följande:
    Jag ska dit på torsdag!! Min handlingslista är megalång till bebis så jag hoppas mannen är på bra humör och att kroppen orkar med, har grym foglossning. Påminn mig så kan jag lägga in lite bilder av vad som fanns :)
    Musslan ååh vad spännande att höra sen vad ni köpte :) Du får gärna dela med dig av inköpslistan oxå om du orkar :) Kan ju alltid PMa mig om du inte vill skriva ut den här!
  • Angdev

Finns det vagnkudde och vagntäcke på Ullared? Till vilka priser?

• yoshimi
    Angdev skrev 2014-05-03 15:20:35 följande:

Finns det vagnkudde och vagntäcke på Ullared? Till vilka priser?

Vagnkudde kostade 29.90 för gekås egna och ekologisk "lyxkudde" kostade 49.90.

Täcket tror jag låg på 49.90.
Svar på tråden vad köpte ni på ullared?