Vi var i Ullared för ca 2 veckor sen. Vår lilla skatt kommer inte förrens i augusti,men då mina föräldrar hade bestämt att åka redan innan jul och ville ha med oss så passade vi på att handla lite.. :D
Då vi inte vet könet, så köpte vi lite neutrala kläder.
Vi hittade en mjuk skön overall, Plych med mjukt innetyg. Jättegosig, vit med flodhäst innertyg. Hur gullig som helst. En fleaceoverall mer tänkt till vintern, med Laban, med reflexer på. Tror den kosta 169kr, det tyckte jag va ett bra pris, hur go som helst. Annars hittade vi inte mycket mer ytterkläder till bebis.
Bodys, köpte vi ett gäng av, dom hade rätt mycket gulligt, B.la Paddington och Bäbis (lyckan var total) , som någon tidigare skrev så var det tråkigt att de va köns uppdelat, så man fick gå både till pojk och flick avdelningen, det fanns nästan samma neutrala kläder på bägge.
Fans även en del set med, Byxa,body,pyjamas mössa,. De flesta neutrala kläderna va med djur på, sköldpaddor/flodhästar/zebror. Men väldigt fina. Bodys (enkla vita) kosta väl kanske 29kr,.
Byxorna av märket Bäbis tror jag kostade 45kr. Mycket billigare än på andra ställen.
Det som vi saknade lite va Mjukisdressar till nyfödda, det minsta storlekarna va nog typ 78 eller så.
På babyavdelningen, så hittade vi badbalja med en stjärna, (har för mig om att baljorna fanns i vitt och bege), även badstol (heter det så?,som man lägger i som babyn kan ligga på när den är liten,som man lägger i baljan :) ) . "badstolen" fanns också med stjärna på. Man kunde även köpa till en ställning till badbaljan. Tror priset på bara baljan kostade 79 eller 89kr. Så det var kanske inte jättebilligt jämfört med andra affärer.
Amningskudde en vanlig enkel vit, kostade 149kr, väldigt bra pris. Tänkte sy ett eget fodral med roligt mönster till. Fanns med stjärnmönster med de va dock dyrare.
MAM napp, köpte vi, tror den kosta 29, vet inte vad den kostar annars.
MAM nappflaskan tror jag kostade 49.
fanns ju såklart andra märken, fanns ganska mkt flaskor/nappar att välja på.
Gick att köpa set också.
Badoljor och sånt köpte vi inte, men tror det var ganska billigt. Lika så med badtermometer och lite sånna grejer var billigt.
Snuttis djur/filt fanns det lite olika modeller/färger för 39kr och uppåt.
Tossor för 20 kr, är ju helt fantastiskt pris på :D
Vi köpte en blöjhink för 120kr, en sån med påsar i som tar bort bajsdoften, då fick man köpa till refillpåsar.
Vet inte vad dom kostar på bebisaffärer.
Babygym fanns från 200-300kr och uppåt, samma med babysitter, fanns även babybjörn. Bärsele med babybjörn och billigare märke också.
Sängkläder va också billigt, lakan fanns nog från 39kr - uppåt.
Påslakan typ 69 till vagga/vagn, priset lite beroende på mönster. Fanns med tummen/barbapappa och dom va ju såklart ltie dyrare.
Påslakan till spjälsäng från 99kr.
Vi köpte ett istoppstäcke till sängen för 200kr, fanns billigare också.
Spjälskydd köpte vi ett jättefint med djur på för 79kr, fanns hel svarta/vita också från 100kr.
Babyskydd och så fanns också, men det var ingen vi tittade något speciellt på, såg att dom hade brio.
Åkpåsar från 129 uppåt. Fanns allt ifrån billigt till lite dyrare finare. Samma med skötväskor.
Tvättlappar i papper kosta väl 20kr för 200st. Amningsinlägg fanns också jättebilligt.
Vi köpte en hel del grejer, tror det gick på 1800kr till babyn. Då va det mest, kläder, blöjhink, badbalja, påslakan amningskudde å lite sådär. Vi blev väldigt nöjda med inköpen, och priset också.
Vi ska nog åka ner en sväng i juni (om kroppen orkar) och komplettera upp med sånt vi inte köpte.
Vill man ha mycket för pengarna så är Ullared att rekommendera. Finns ju finare märken och så också, (är inte bara massa skräp som endel tror).