• Namine

vad köpte ni på ullared?

Ni som varit till Ullared och handlat till bebis, vad har ni köpt och vad har det kostat? har det varit mycket billigare och har dom bra grejer?

Ni får gärna lägga upp bilder också på vad ni köpt. så roligt att se lite vad dom har. ska nämligen dit om 4 veckor.

• Svar på tråden vad köpte ni på ullared?
  • Line85
    marmik skrev 2014-07-02 16:45:35 följande:
    Ja det finns, tre eller om det var fyra olika :)
    Grymt! Tack
  • Gäst Tess
    Lolita1 skrev 2014-07-02 16:55:58 följande:

Jag kommer vara i vecka 17 då jag planerar att åka ner till Ullared.

Tycker ni det är för tidigt för att handla allt? Jag tänkte köpa det mesta när jag åker ner just för att det ska löna sig. Dvs allt från salvor, skötunderlägg, flaskor osv osv.

Det är ingenting som hinner torka tills ungen tittar ut?

jag va v 20 när jag åkte

då hade vi vatt på stora ultraljudet o visste allt så bra ut, då mår man som bäst också

har inga krämpor el foglossning

som sagt man vet inte hur man mår sen

tråkigaste är att dom kunde inte se könet på vår och i ullared är där verkligen inte mycket unisex, utan flicka el pojke ????
  • Lolita1

Ja jag tycker det är jättesvårt att köpa kläder nu innan man vet könet. Jag är inte så mycket för blått/rosa osv, men även om man köper kläder i unisexfärger så tycker jag de är skapta för det ena eller det andra könet på något vis.
    Jag hade väl mest tänkt köpa de större lite dyrare sakerna på Gekås. Typ skötbädd, babysitter, babygym osv.

Klart att det kan vara en risk att handla en massa innan RUL (som vi har 11 aug), men vi har varit på ett UL i v 13 då vi gjorde KUB & NUPP och allt såg bra ut då. Jag vill tro att risken är rätt liten att det ska skita sig nu. Men det är klart att man aldrig kan veta.

• Gäst Tess
    Lolita1 skrev 2014-07-02 21:53:24 följande:

Ja jag tycker det är jättesvårt att köpa kläder nu innan man vet könet. Jag är inte så mycket för blått/rosa osv, men även om man köper kläder i unisexfärger så tycker jag de är skapta för det ena eller det andra könet på något vis.
    Jag hade väl mest tänkt köpa de större lite dyrare sakerna på Gekås. Typ skötbädd, babysitter, babygym osv.

Klart att det kan vara en risk att handla en massa innan RUL (som vi har 11 aug), men vi har varit på ett UL i v 13 då vi gjorde KUB & NUPP och allt såg bra ut då. Jag vill tro att risken är rätt liten att det ska skita sig nu. Men det är klart att man aldrig kan veta.

ne sådant man inte vet, jag har köpt på mig massa smått hela tiden

men vågat lite mer efter RUL

Har haft missfall innan så min rädslan sitter kvar, mitt kub gick bra med
    men på RUL kollar dom hjärtat, lungor, lever, fötter, armar och åderbrock

Är v 23 nu
    och ska snart kolla vagn iallafall
    det är skönt när man kan börja pusta ut lite o se frammåt

Finns mycket på Ullared och fynda, lycka till

• Lolita1

Bestämt att vi ska ner vecka 30 nu :)

Tänker lite som så att om det skiter sig så lär vi försöka igen så då kan jag antingen spara sakerna till dess eller sälja det.

• Saltvatten

Vi hittade underbara ekologiska underlakan till spjälsängen när vi var där igår, men tyvärr låg det bara provexemplaret kvar och när vi hörde efter var de slut för tillfället!
    Synd för de var jättemjuka och sköna Glad
    Men då är det ju att maken jobbar där så kan han hålla utkik när det kommer in fler Skrattande Men det blev iaf ett bäddset i samma ekologiska material. Passade även på att köpa babyinsats till badbaljan (själva baljan köpte vi däremot på IKEA då jag tycker deras verkade bättre och billigare).

Jag går in i v 9 imorgon och jag handlar redan. Vi har förberett massor redan, vi började tidigt redan förra gången när vi tyvärr fick missfall. Och av längtan efter barn så har vi de sista åren köpt lite babysaker när det blivit tillfälle.
    Så vi har redan en jättefin vagn, babybjörn bärsele, babygym, lite kläder o s v.

Det är tidigt att handla men jag köper gärna nån liten sak då och då för att påminna mig om att pyret fortfarande finns där inne den här gången. Det får mig att må bättre och se framåt istället för att gå och vara orolig för ett nytt missfall.

Min man fick ett infall igår och köpte ett storpack med blöjor *skratt*. Han ville passa på medan de fanns billigt (tyckte vi iaf). Pampers för nyfödda 134 st för 179 kr (blev ca 161 kr efter att makens rabatt var dragen).

• klarlack

Hej på er! Jag var på Ullared igår och köpte massor! Vill ni veta pris på något så skriv så svarar jag! Köpte allt tror jag:)

Ett liiiitet litet tips bara, åk INTE dit i vecka 37 haha jag har så fruktansvärt ont i kroppen idag, dels av den 5 timmar långa bilfärden dit och lika långa tillbaka och dels för den 5 timmar långa shoppingrundan. Fötterna dödar mig och sammandragningar till 1000 haha men jag får skylla mig själv:)

• Gäst Tess
    klarlack skrev 2014-07-06 21:58:56 följande:

Hej på er! Jag var på Ullared igår och köpte massor! Vill ni veta pris på något så skriv så svarar jag! Köpte allt tror jag:)

Ett liiiitet litet tips bara, åk INTE dit i vecka 37 haha jag har så fruktansvärt ont i kroppen idag, dels av den 5 timmar långa bilfärden dit och lika långa tillbaka och dels för den 5 timmar långa shoppingrundan. Fötterna dödar mig och sammandragningar till 1000 haha men jag får skylla mig själv:)

lägg gärna in bild och pris på det du handla
  • Gäst Tess
    Saltvatten skrev 2014-07-06 07:12:25 följande:

Vi hittade underbara ekologiska underlakan till spjälsängen när vi var där igår, men tyvärr låg det bara provexemplaret kvar och när vi hörde efter var de slut för tillfället!
    Synd för de var jättemjuka och sköna Glad
    Men då är det ju att maken jobbar där så kan han hålla utkik när det kommer in fler Skrattande Men det blev iaf ett bäddset i samma ekologiska material. Passade även på att köpa babyinsats till badbaljan (själva baljan köpte vi däremot på IKEA då jag tycker deras verkade bättre och billigare).

Jag går in i v 9 imorgon och jag handlar redan. Vi har förberett massor redan, vi började tidigt redan förra gången när vi tyvärr fick missfall. Och av längtan efter barn så har vi de sista åren köpt lite babysaker när det blivit tillfälle.
    Så vi har redan en jättefin vagn, babybjörn bärsele, babygym, lite kläder o s v.

Det är tidigt att handla men jag köper gärna nån liten sak då och då för att påminna mig om att pyret fortfarande finns där inne den här gången. Det får mig att må bättre och se framåt istället för att gå och vara orolig för ett nytt missfall.

Min man fick ett infall igår och köpte ett storpack med blöjor *skratt*. Han ville passa på medan de fanns billigt (tyckte vi iaf). Pampers för nyfödda 134 st för 179 kr (blev ca 161 kr efter att makens rabatt var dragen).

Jag har också handlat små saker, hade missfall förra året
    efter v 13 har man vågat mer, och även efter v 18 med det stora ultraljudet
    är v 23 nu, och svärfälldrarna köpte vagn till oss i fred, dock kommer den inte hem förrän 2-3v innan jag ska föda typ.. vill inte ha den än, alldeles för tidigt

Lyx att din man jobbar där,

när vi va där uppe så fanns det 3 olika påslakan jag hade spanat in som va slut
    försöker få tag på dessa nu, eller om nån ska åka upp där.
    annars så får vi ta en tur upp till

• lelle75

Ngn som vet om det finns spjälsäng och rosa bäddskydd eller vad det nu kallas runt sängen?

Svar på tråden vad köpte ni på ullared?