• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • Givitupp
    Anonym (anon) skrev 2014-03-19 11:58:02 följande:
    Gar inte att kopa LV fran Zalando om du menar Louis Vuitton. De saljs bara i LV egna affarer, deras egna webshop eller som second hand.
    www.zalando.se/herrklader/ralph-lauren/ Obestämd
  • Anonym (anon)
    Givitupp skrev 2014-03-19 12:06:51 följande:
    www.zalando.se/herrklader/ralph-laurenObestämd

Jamen titta, de saljer ju RALPH LAUREN.

Jag skrev Louis Vuitton, se nedan. Eftersom inlagget fran George1 jag svarade pa skrev LV.

Anonym (anon) skrev 2014-03-19 11:58:02 följande:
    Gar inte att kopa LV fran Zalando om du menar Louis Vuitton. De saljs bara i LV egna affarer, deras egna webshop eller som second hand.

• Anonym (anon)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-19 12:08:39 följande:
    Vad har Ralph lauren med Louis vuitton att göra?
    Undrar jag med. Inte precis i samma league ens. Den som pastar sig ha kopt LV fran Zalando talar i nattmossan, elelr helt enkel fatt fejk.
  • Givitupp
    Skall stå RL, naturligtvis.

• Anonym (anon)
    Givitupp skrev 2014-03-19 12:12:16 följande:
    Skall stå RL, naturligtvis.

Hur vet du det?
  • Brio

Jag såg att någon hade länkat till en gammal tråd av mig som handlade om Zalando. Hur som helst så känner jag igen det där med en guldfärgad anonym skokartong. Köper man äkta vara vill man ju att tags, rätt förpackning osv ska vara med. 

• viseversa

Jag har också läst en gammal tråd ang Zalando där ts köpt skor som visade sig vara falska. Dom hade klistrat på ett märke över ett annat. tex ett par "din sko" blev ett par gucci. ungefär så. 

• Esoada

Jag skulle köpa en topp från Versace (sista exemplaret) för någon dag sedan på Zalando, när jag klickat i godkänt köp så står det att köpet inte går igenom p.g.a. obetalda fakturor (jag har aldrig handlat på där innan?)
    Jag ringer nästa dag till Zalandos kundtjänst och frågar hur det ligger till, och så svamlar hon något om bedömning och säger att jag borde testa igen (efter jag frågat om buggar på hemsidan?)
    Alltså är det fel på hemsidan

Då är toppen slutsåld såklart, det känns oseriöst och jag kommer inte prova handla på Zalando igen

• tyckerinteomkopior

Väldigt sen kommentar ser jag. =)

Jag köpte två likadana Gstar Blazers från Zalando i två olika storlekar. Den ena var det väldigt bra passform och alla "märken" satt där de skulle. Den andra som egentligen skulle vara en storlek större var rejält mkt större samt att alla märken var olika mot den första. Passformen var oxå annorlunda. Helt klart en kopia (om de nu inte använder helt olika märken hur som helst och inte är så noga med storlekarna..).

Kommer nog inte att handla där igen..

• Så vit

Jag har en MK som jag har köpt på Zalando, och jag kan inte annat än tro att den är äkta. Sen är det ju svårt idag att se om en väska är äkta eller falsk då de i princip görs på samma fabriker. Men jag tänker som så att Zalando är en välkrediterad nätbutik som inte bör kunna sälja kopior. Min väska har hållit mycket bra och det känns att den är av god kvalitet. Den har inte tappat formen eller så, så jag är mycket nöjd med den.

• Boll86

Gammal tråd men företaget känns väldigt oseriöst. Beställt därifrån 1 gång, en hel del kläder. Debiterades och fick sedan typ hälften av det jag betalat för hemskickat.

• Boll86

Gammal tråd men företaget känns väldigt oseriöst. Beställt därifrån 1 gång, en hel del kläder. Debiterades och fick sedan typ hälften av det jag betalat för hemskickat.

• neverpreggo
    lindapaulinesblogg skrev 2017-06-06 16:03:57 följande:

Väldigt gammal tråd men inte tror ni väl att ett av världens största onlineföretag kunnat bli så stora om de säljer fejkade kläder. Jag älskar Zalando och tycker att de är helt outstanding när det gäller service. Vad mer kan man begära? - Jag skrev ett inlägg om Zalando Här.

Lite uppenbart... spyr på reklaminlägg.
  • Anonym (Brott)
    neverpreggo skrev 2017-06-06 18:27:28 följande:
    Lite uppenbart... spyr på reklaminlägg.
    Håller med!

Familjeliv förnekar sig inte. Man paketerar köpt reklam som "blogginlägg" från någon käck bloggerska. Ännu ett brott mot marknadsföringslagen.

"All marknadsföring ska utformas och presenteras så att det tydligt framgår att det är fråga om marknadsföring."

Kan inte Stampen gå i konkurs på allvar någon gång så vi slipper finansiera denna kriminella härva med våra skattepengar (för er som inte vet, Familjeliv ägs av Stampen som egentligen kursat men överlevt tack vare våra skattepengar).
Svar på tråden Zalando säljer fejk?