• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • Anonym (ohnoooo)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 16:06:53 följande:
    En defekt väska bekräftar inte regeln.....

Dom är för stora för att våga köra på och sälja kopior, jag tror du får ge dig med att sprida detta rykte! Skäms
    jag sprider inga rykten jag frågade om någon annan vart med om samma sak?
    Dessutom kan ju inte ens MK eller RL garnatera äktheten hos zalando och vet inget om en samarbete med dom.

Det var kanske 10 defekter på bara mk väskan och saffianolädret var inte samma som på dom man köpte på nk, det ser lika ut men det blev buckligt efter en dag, min andra väska har jag haft ett år den är precis som ny.

även första kommentaren på tråden hade också varit med om att det inte varit genuint. 
    sen kan man kolla på zalandos facebook där folk ifrågasätter och dom vägrar svara.

varför svarar dom inte om dom inte har något att dölja?
  • Anonym (?)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 16:11:09 följande:
    jag sprider inga rykten jag frågade om någon annan vart med om samma sak?
    Dessutom kan ju inte ens MK eller RL garnatera äktheten hos zalando och vet inget om en samarbete med dom.

Det var kanske 10 defekter på bara mk väskan och saffianolädret var inte samma som på dom man köpte på nk, det ser lika ut men det blev buckligt efter en dag, min andra väska har jag haft ett år den är precis som ny.

även första kommentaren på tråden hade också varit med om att det inte varit genuint. 
    sen kan man kolla på zalandos facebook där folk ifrågasätter och dom vägrar svara.

varför svarar dom inte om dom inte har något att dölja?
    Av ekonomiska orsaker vill dom ha all försäljning själva eller sina butiker.
    Postorder ger dålig klang !

Att tillverkarna inte talar klarspråk, beror nog på att dessa butiker på nätet just säljer äkta vara !!
  • Anonym (?)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 15:56:49 följande:
    självklart äkta sa dom

Men jag fick pengarna tillbaka även fast jag haft ena väska i två månader, det var om om dom ville bli av med mig bara.
    Tror mer att det var en god kundbehandling !
  • Anonym (ohnoooo)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 16:24:28 följande:
    Av ekonomiska orsaker vill dom ha all försäljning själva eller sina butiker.
    Postorder ger dålig klang !

Att tillverkarna inte talar klarspråk, beror nog på att dessa butiker på nätet just säljer äkta vara !!
    Den jag fick var inte äkta
  • Anonym (?)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 16:26:27 följande:
    Den jag fick var inte äkta
    Tvekar till det !
  • Anonym (?)

Nu har jag talat med kundsupport !
    Tog två min.
    Alla märken som säljs är äkta vara.
    Rakt av, inga 2 eller 3 dje sortering utan bara 1:a .

• Anonym (ohnoooo)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 16:31:39 följande:
    Tvekar till det !
    vet du något om designerväskor så märker man skillnad.
    Det ska inte var någon skillnad på materialet på en från nk och en från zalando
  • Anonym (ohnoooo)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 16:33:16 följande:
    Nu har jag talat med kundsupport !
    Tog två min.
    Alla märken som säljs är äkta vara.
    Rakt av, inga 2 eller 3 dje sortering utan bara 1:a .
    Väldigt konstigt då jag fick 2 väskor som var defekta till maximum av dom.
    tror du verkligen dom erkänner på kundtjänst? tror inte ens att dom på kundtjänst är medvetna om vad dom säljer överhuvudtaget
  • Anonym (Intressant)

Kan man få se en bild på dina väskor?

• Anonym (?)
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 16:34:47 följande:
    Väldigt konstigt då jag fick 2 väskor som var defekta till maximum av dom.
    tror du verkligen dom erkänner på kundtjänst? tror inte ens att dom på kundtjänst är medvetna om vad dom säljer överhuvudtaget
    Du börjar nu skriva så mkt " SKIT "  så det är snart frågan om du inte förtalar bolaget, utan att ha på fötterna.
    Detta kan däremot bli väldigt dyrt för dig.....
Svar på tråden Zalando säljer fejk?