• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • Merde

Har inte haft några direkta problem med Zalando själv. Betalningar och returer har funkat fint och jag har fått svar snabbt om jag undrat över något. Rätt nyligen köpte jag ett par skor ifrån Jeffrey Campbell från dem, skorna i sig var det inget fel på, de såg ut som de skulle och det var ingen kvalitetsmässig skillnad så vitt jag kunde avgöra men de skickades i en guldfärgad neutral kartong istället för i originalkartongen. de saknade även de extra nitarna och "skopåsarna" som jag fått med alla mina andra skor. Spelar väl egentligen ingen roll men det känns lite tråkigt på något sätt. Hade jag köpt dem på fullpris hade jag nog inte accepterat det.
    Har mest köpt rätt billiga grejer  (typ oasis, molo och jumperfabriken) och har då inte upplevt att det funnits något att anmärka på.

Sedan tror jag också att det finns ett utbrett beteende med att byta ut originalvaror mot kopior eller andra billigare varor. Har själv exempelvis fått hem billiga jeans istället för de dyra jag beställt från bla. Nelly för att någon fuskat med returerna och det inte blivit upptäckt. Skittrist. Säger inte att det är det som hänt just här men alternativet, att en så stor butik skulle sälja plagiat, är ju rätt svindlande... Jag hoppas verkligen att det inte är så för vi som bor i mindre städer med ett minst sagt skralt utbud är rätt beroende av näthandel och om man då inte kan lita på de största handlarna känns det ju som att hela branschens trovärdighet är i gungning. Vet det tusan om jag skulle våga beställa något dyrare från Zalando efter den här tråden.

• Anonym (ohnoooo)
    viseversa skrev 2014-03-19 08:30:35 följande:
    Varför har du tagit bort bilderna på väskorna i tråden? ville se jag med=)
    dom går inte att lägga in av någon anledning  
  • Anonym (vilka fötter?)

Efter den här tråden har jag läst på andra håll och det tycks vara en hel del strul med Zalando, särskilt att få kontakt och återbetalning vid reklamation. 

Givetvis märker man inte detta när allt funkar och man är nöjd med varan men för mig ligger just tryggheten i att man får snabb service om det uppstår nåt strul eller om man är missnöjd.. Det är DÅ som en organisation måste vara på topp. Att nöjda kunder är nöjda är ju knappast nån skräll..
    Dessutom finns det ett antal exempel på just att man inte fått orginalprodukter utan andrasortering eller kopior.

Vi är nog lite typiskt svenskt naiva som tror att stora företag inte tummar på marginalerna..
    Finns ju andra exempel på företag som lyckas öka sin omsättning genom att lägga mer på marknadsföring/reklam än kvalitet och service.. (tex bredbadsföretag som kör ut enorma reklamkampanjer - men sen inte går att nå om man har klagomål, leveransproblem etc.)

• Emmalinnéa
    Anonym (vilka fötter?) skrev 2014-03-19 10:27:00 följande:
    Efter den här tråden har jag läst på andra håll och det tycks vara en hel del strul med Zalando, särskilt att få kontakt och återbetalning vid reklamation. 

Givetvis märker man inte detta när allt funkar och man är nöjd med varan men för mig ligger just tryggheten i att man får snabb service om det uppstår nåt strul eller om man är missnöjd.. Det är DÅ som en organisation måste vara på topp. Att nöjda kunder är nöjda är ju knappast nån skräll..
    Dessutom finns det ett antal exempel på just att man inte fått orginalprodukter utan andrasortering eller kopior.

Vi är nog lite typiskt svenskt naiva som tror att stora företag inte tummar på marginalerna..
    Finns ju andra exempel på företag som lyckas öka sin omsättning genom att lägga mer på marknadsföring/reklam än kvalitet och service.. (tex bredbadsföretag som kör ut enorma reklamkampanjer - men sen inte går att nå om man har klagomål, leveransproblem etc.)
    Jag har haft problem med zalando, det tar evigheter att ens få igenom en reklamation sen får man vänta lika mycket till om man ska få några pengar tillbaka. Fick ringa 10 gånger och tjat innan jag fick pengarna tillbaka.
    Kundtjänst är under all kritik! Dom visst inte något om nått när man väl fick komma fram. 
  • Givitupp

Läst sporadiskt i tråden.
    Finns två läger "kopior " " äkta "

Idag är det svårt att se om det är äkta eller inte, oavsätt typ av vara.

• Anonym (ohnoooo)
    Givitupp skrev 2014-03-19 10:37:05 följande:
    Läst sporadiskt i tråden.
    Finns två läger "kopior " " äkta "

Idag är det svårt att se om det är äkta eller inte, oavsätt typ av vara.
    Tycker inte alls det var svårt att se en designerväska  ska ha samma material även om den är köpt på zalando som om den är köpt på nk. En designer väska ska inte komma hem med 10 olika defekter och att det dessutom händer två gånger med två olika märken tycker jag känns lite märkligt. 
  • Anonym (äkta vara?)
    "Zalando kommer att öppna en outlet i Frankfurt. Det rapporterar Frankfurter Allgemeine Zeitung. Butiken ska enligt planerna öppnas någon gång under den kommande sommaren. Den kommer inhysas i en 1.000 kvadratmeter stor lokal och sälja rabatterade produkter, däribland returvaror som "inte lägre är i optimalt skick", uppger en talesman för Zalando."

www.di.se/finansiell-information/telegram/
  • Anonym (anon)
    George 1 skrev 2014-03-18 16:47:34 följande:
    Jag har köpt LV kläder och väskor, allt fungerat perfekt !
    Upplever bolaget som mkt seriöst och vänligt.
    Gar inte att kopa LV fran Zalando om du menar Louis Vuitton. De saljs bara i LV egna affarer, deras egna webshop eller som second hand.
Svar på tråden Zalando säljer fejk?