• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • Anonym (ohnoooo)

Anonym (?) kan du svara på mina frågor? Du kunde ju så mycket mer än mig så dela med dig av din kunskap.

• elmadumle

Får ni inte tillbaka pengarna så skicka ett mejl där ni skriver att ni ska polisanmäla företaget och kontakta ARN, det brukar sätta fart på skumma företag.

• Elopi
    Anonym (Hmm) skrev 2014-03-17 16:44:17 följande:
    Kan det vara så att tillverkarna säljer ut defekta varor till någon grossist som sen Zalando köper av? Isf vill ju inte tillverkarna medge det. MEN det vore ytterst konstigt om de gjorde det, de lever ju på sitt rykte om att ha bra kvalitét.

Om Zalando säljer andrahandssortering utan att uppge det är det katastrof. Tala om att lura sina kunder.
  • Anonym (ohnoooo)
    Elopi skrev 2014-03-17 17:21:13 följande:

Om Zalando säljer andrahandssortering utan att uppge det är det katastrof. Tala om att lura sina kunder.
    Ja absolut ! Undrar om det är andrasortering.. då tycker jag nog dom borde sänka priserna lite till för den jag fick var inte värd 3400... jag vet inte ens om jag skulle köpa den för 1000 kr med sådana skavanker..
  • Elopi
    Anonym (ohnoooo) skrev 2014-03-17 17:28:42 följande:
    Ja absolut ! Undrar om det är andrasortering.. då tycker jag nog dom borde sänka priserna lite till för den jag fick var inte värd 3400... jag vet inte ens om jag skulle köpa den för 1000 kr med sådana skavanker..

Jag hade inte ens köpt en väska ur andrahandssorteringen. Men det är upp till var och en vart man står i den frågan. Jag har bara beställt av Zalando en gång och fick hem en trasig låda men då orkade jag inte engagera mig i det. Såg att de hade Barbour inne en gång och kollade på Barbour's counterfake education(på deras hemsida) och Zalando är ingen pålitlig säljare enligt den. Ergo, jag kommer inte beställa från Zalando igen.
  • EnLitenSvamp

Ett av skälen till att jag inte köper saker på nätet är just det som denna tråd handlar om. Dessutom så gillar jag att känna/ta på mina produkter innan jag beslutar mig för att köpa något. + att jag älskar att gå runt med mina påsarKyss

Life is a game, money is how we keep the score.
  • Elopi
    EnLitenSvamp skrev 2014-03-17 17:46:21 följande:
    Ett av skälen till att jag inte köper saker på nätet är just det som denna tråd handlar om. Dessutom så gillar jag att känna/ta på mina produkter innan jag beslutar mig för att köpa något. + att jag älskar att gå runt med mina påsar
    Life is a game, money is how we keep the score.

Jag är likadan, såvida det inte är något som inte går att få tag på i Sverige. Vi har trots allt ett magert utbud, även i Stockholm. Vill känna och pröva produkten innan, returnera och ändra storlek är så jobbigt. Den nya storleken kanske inte alls passar heller.
  • Anonym (ohnoooo)
    EnLitenSvamp skrev 2014-03-17 17:46:21 följande:
    Ett av skälen till att jag inte köper saker på nätet är just det som denna tråd handlar om. Dessutom så gillar jag att känna/ta på mina produkter innan jag beslutar mig för att köpa något. + att jag älskar att gå runt med mina påsarKyss
    jag har lärt mig min läxa.. älskar känslan av att köpa något i det fina butikerna och känna på alla fina väskor.
    Tror nog jag skippar nätshopping helt nu mera.
  • LadyViolet

Skulle det kunna vara så att någon beställer en väska från Zalando (jag utgår från att de är äkta) och skickar sedan en likadan fejkväska i retur? Personalen på returavdelningen kanske inte har stenkoll? Sen när en annan person beställer samma väska får hon den fejkväskan?

• Anonym (ohnoooo)
    LadyViolet skrev 2014-03-17 17:55:27 följande:
    Skulle det kunna vara så att någon beställer en väska från Zalando (jag utgår från att de är äkta) och skickar sedan en likadan fejkväska i retur? Personalen på returavdelningen kanske inte har stenkoll? Sen när en annan person beställer samma väska får hon den fejkväskan?
    men att det händer två gånger för mig med olika märken är ju lite osannolikt.

Man dom måste ju ha någon sorts kontrollant som kollar allt som ska skickas ut tycker man eller?
Svar på tråden Zalando säljer fejk?