• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 18:01:13 följande:
    Jag är CEO Så nu vet du det.

Robert Genz talar inte svenska.
  • Anonym (Strawberrynet)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 15:50:38 följande:
    Återigen, bolaget är så stort, visar bilder från märkesföretagens reklamkampanjer, skulle det sälja kopior skulle bolaget vara stängt för länge sedan.
    Det fungerar inte att sälja kopior i denna stora omfattning !
    Om du säger att man inte kan sälja kopior i denna omfattning, hur förklarar du då tex Strawberrynet?
  • Anonym (vilka fötter?)

om du verkligen har något att göra med zalando (anonym ?) så hoppas jag du inser hur oerhört du bidrar till att minska förtroendet för företaget och deras produkter. Om du inte begriper detta själv tycker jag du ska be någon kopplad till företaget - och som är kunnig i kommunikation/kundrelationer - att läsa och kommentera i tråden här. Dvs. om du har något intresse av zalandos anseende (vilket du tycks ha) Min gissning av hur (illa) du skriver och formulerar dig själv - bortsett från den pinsamt defensiva hållningen - är att du är släkt till nån som jobbar på zalando. Du försöker göra någon en tjänst genom att "försvara" företagets heder. Detta gör du via uppenbar okunskap och en del lögner (om din påstådda kunskap och yrkeserfarenhet). Det finns en hel del brister i ditt sätt att skriva (utöver en del rena kunskapsbrister) som avslöjar att du inte arbetar varken med komplexa texter eller strategiska kunskaper i något företag. Att du försöker framstå som något mer än du är kan jag förstå, du vill desperat verka kunnig och erfaren. well, tyvärr blir ju resultatet det absolut motsatta. Att döma av den här diskussionen så står Zalandos hopp till att folk inte tror du har något med dem att göra, att du hittar på allt du säger och är smått galen. Blir du förknippad med företaget så sjunker deras trovärdighet som en stenbumling, För exemplets skull kan jag säga att jag blev nyfiken på den här tråden just utifrån dina märkligt defensiva inlägg. har egentligen inget större intresse av zalando och skulle nog klickat vidare. NU är jag dock helt övertygad om att de inte har rent mjöl i påsen, att det tydligen finns anledning att ljuga och hitta på en massa för att försöka bevisa deras "trovärdighet!.. Grattis! Du har lyckats sänka deras trovärdighet helt på egen hand! Faktum är att jag överväger att skicka ut en fråga runt detta på facebook, till ett mycket stort nätverk - helt enkelt för att du gjort mig uppmärksam och nyfiken... tror inte jag är ensam om denna reaktion

• Anonym (Oj)
    Anonym (Strawberrynet) skrev 2014-03-17 22:23:02 följande:
    Om du säger att man inte kan sälja kopior i denna omfattning, hur förklarar du då tex Strawberrynet?

Säljer strawberrynet kopior? Även när det gäller hudprodukter? Varför köper folk fejkprodukter när det gäller hud och sånt? Det kan ju vara vad som helst i?!

Väskor och sånt kan jag ändå förstå lite mer, man riskerar inte att sabba sitt utseende om man har en fejkväska liksom (eller jo, det ser ju fult ut) men ni fattar säkert vad jag menar. Jag skulle aldrig våga köpa fejkprodukter när det gäller ens hy, tänk om man får acne eller något?
  • Anonym (0000)

Inte första gången dem e i blåsväder. Sålde ju någon dyr märkes känga för ett tag sen som hade gnuggisar av märket.

• Anonym (millie)
    Anonym (Oj) skrev 2014-03-17 23:28:05 följande:
    Säljer strawberrynet kopior? Även när det gäller hudprodukter? Varför köper folk fejkprodukter när det gäller hud och sånt? Det kan ju vara vad som helst i?!

Väskor och sånt kan jag ändå förstå lite mer, man riskerar inte att sabba sitt utseende om man har en fejkväska liksom (eller jo, det ser ju fult ut) men ni fattar säkert vad jag menar. Jag skulle aldrig våga köpa fejkprodukter när det gäller ens hy, tänk om man får acne eller något?

Nu köper jag inte fejk till hy men dyrt är inte alltid bäst. Låter som att du tror att bara märkesvaror är bra nog för hud o hår.

Själv köper jag gärna märkeskläder och väskor och skor.

Men när det kommer till min känsliga hy o hår är det oftast det billigaste alternativen jag tål. Coop schampoo och redken balsam är det ända håret tål. Och hyn är det bara en tub från apoteket jag kan ha ( inte dyr)

Många dyra märken för hy kan tex innehålla parabener som inte är bra och jag är väldigt noga med att ha parfymerade produkter till hyn då jag är känslig. När det gäller hår o balsam vill jag inte ha sulfater i. Hittar oftast det jag söker i billigare alternativ.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Hm) skrev 2014-03-18 08:03:06 följande:
    vad är ceo?

Chief executive officer, dvs Verkställande Direktör.
  • Anonym (Zooland)
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 18:01:13 följande:
    Jag är CEO
    Så nu vet du det.
    SpanskaFlugan skrev 2014-03-17 22:21:23 följande:

Robert Genz talar inte svenska.

Jo men, personen i fråga nämner ju aldrig vilket företag de är CEO för, det kan ju lika gärna vara hemmashopparna.net som Zalando 
Svar på tråden Zalando säljer fejk?