• Anonym (ohnoooo)

Zalando säljer fejk?

Beställde hem två väskor från zalando en michael kors selma och en ralph ralph lauren väska
    båda hade MASSOR med defekter som en äkta väska aldrig skulle kunna gå igenom kontrollerna som är gjorda på de äkta.
    Provad MK väskan en dag på stan och den blev mer ostabil för varje timme.
    Ralph lauren väskan var också full med defekter.

zalando säger att dom har samarbete med dessa designers och att väskorna är genuina.

Men när jag mailade till Ralph lauren själva så säger dom att dom inte kan garantera äkthet på zalandos väskor.
    väntar fortfarande på svar från MK.

Någon med erfarenheter, jag har googlat lite och vet att folk ialafll har haft problem med märkeskläderna och misstänk att dom var oäkta.

• Svar på tråden Zalando säljer fejk?
  • Anonym (Även i Sverige)
    Anonym (Oj) skrev 2014-03-17 23:28:05 följande:

Säljer strawberrynet kopior? Även när det gäller hudprodukter? Varför köper folk fejkprodukter när det gäller hud och sånt? Det kan ju vara vad som helst i?!

Väskor och sånt kan jag ändå förstå lite mer, man riskerar inte att sabba sitt utseende om man har en fejkväska liksom (eller jo, det ser ju fult ut) men ni fattar säkert vad jag menar. Jag skulle aldrig våga köpa fejkprodukter när det gäller ens hy, tänk om man får acne eller något?
    Jag tror inte Strawberrynet säljer kopior, men däremot att de köper upp konkurslager, varor som har blivit för gamla, varor som "blir över" när företagen uppdaterar formulan och/eller byter utseende på förpackningen.

Alltså kan man få en allergisk reaktion pga hudkrämen har blivit för gammal och när de aktiva ämnena har brutits ner blir den verkningslös.

Men man får vara försiktig: Strawberrynet är väl baserat i Hongkong fortfarande? Det finns otroligt mycket märkeskopior därifrån, ibland är det omöjligt att skilja mellan äkta vara och kopian.

Jag handlar inte från Strawberrynet längre och vågar inte köpa från Hongkong och liknande när det gäller Ebay, men man får ju räkna med att det finns kopior överallt, även i Sverige.

Däremot så blir jag mer förvånad över hur de svenska webbshopparna kommer undan med det här?
    Jag har under flera års tid handlat från ex. Parfym.se, Nordicfeel och Beautyplanet. Jag köper främst parfym och produkter från Redken.

I början var det inga problem, parfymerna var felfria och luktade exakt likadant som mina "äkta" inköpta på ex Kicks el Parelle. Nu de senaste 2 åren har jag fått defekta varor och blivit tvungen att reklamera. Det har inte varit några problem, jag har alltid fått pengarna tillbaka.

Men det har gjort mig misstänksam, även schampo och styling från Redken har förändrats till det sämre. Jag börjar fundera över om det är kopior numera och inte bara andrasortering och uppköpta från konkurslager etc.?

De enda som jag är helt säker på att handla från är Kicks och Eleven.se. Jag köper aldrig hudvård och smink från några andra svenska webbshoppar, men hellre äkta vara från engelska sidor.
  • Anonym (vilka fötter?)
    mitt förra inlägg blev jobbigt att läsa utan styckeindelningar (från mobilen). postar igen:

om du verkligen har något att göra med zalando (anonym ?) så hoppas jag du inser hur oerhört du bidrar till att minska förtroendet för företaget och deras produkter. Om du inte begriper detta själv tycker jag du ska be någon kopplad till företaget - och som är kunnig i kommunikation/kundrelationer - att läsa och kommentera i tråden här.
    Dvs. om du har något intresse av zalandos anseende (vilket du tycks ha)

Min gissning av hur (illa) du skriver och formulerar dig själv - bortsett från den pinsamt defensiva hållningen - är att du är släkt till nån som jobbar på zalando.
    Du försöker göra någon en tjänst genom att "försvara" företagets heder. Detta gör du via uppenbar okunskap och en del lögner (om din påstådda kunskap och yrkeserfarenhet). Det finns en hel del brister i ditt sätt att skriva (utöver en del rena kunskapsbrister) som avslöjar att du inte arbetar varken med komplexa texter eller strategiska kunskaper i något företag.

Att du försöker framstå som något mer än du är kan jag förstå, du vill desperat verka kunnig och erfaren. well, tyvärr blir ju resultatet det absolut motsatta.

Att döma av den här diskussionen så står Zalandos hopp till att folk inte tror du har något med dem att göra, att du hittar på allt du säger och är smått galen. Blir du förknippad med företaget så sjunker deras trovärdighet som en stenbumling,

För exemplets skull kan jag säga att jag blev nyfiken på den här tråden just utifrån dina märkligt defensiva inlägg. har egentligen inget större intresse av zalando och skulle nog klickat vidare. NU är jag dock helt övertygad om att de inte har rent mjöl i påsen, att det tydligen finns anledning att ljuga och hitta på en massa för att försöka bevisa deras "trovärdighet!..
    Grattis! Du har lyckats sänka deras trovärdighet helt på egen hand!

Faktum är att jag överväger att skicka ut en fråga runt detta på facebook, till ett mycket stort nätverk - helt enkelt för att du gjort mig uppmärksam och nyfiken... tror inte jag är ensam om denna reaktion
  • jag är den jag är
    Anonym (vilka fötter?) skrev 2014-03-17 16:55:10 följande:
    Vad har du haft för typ av tjänster då du jobbat med dessa företag (eller är det bara märkena)?
    Det känns bara löjligt och rejäl brist på ödmjukhet när du "lovar" att du kan "MASSA" mer än TS.

Hur skulle du kunna veta det? 
    Du har ju ingen som helst aning om vem TS är, vilken erfarenhet hon har och hur mycket hon kan?

Din egen kunskap verkar däremot starkt begränsad eftersom du tror/påstår att TS skulle kunna fällas för förtal..
    Hur kan du påstå sånt utan att ha den minsta kunskap om immateriell rätt? och varför skulle du ens ha ett intresse att påstå på ett sätt som nästan låter som ett hot?

Igen.. vem är du?
    På vilket sätt är du anknuten till zalando? Är det nån närstående som jobbar där eller känner du nån?
    Du verkar driva deras rätt på ett fullständigt orimligt sätt och det är helt osannolikt att du bara "råkar" ha ett intresse att kämpa på det här sättet.

Tala ur skägget nu!

Håller med ovanstående talare!
  • Brio

Jag hade en dålig upplevelse av Zalando för något år sen. Jag beställde ett par Converse, har massor av par sedan innan och anade direkt att det var något fel på de jag fick hem. Inga tags, konstig snörning och en konstig kartong. Även om de var äkta - som Zalando intygade, så vet jag inte. De såg inte äkta ut och att skicka ett par äkta Converse i en icke-converselåda och utan tags känns väldigt oproffsigt. 

• Susanne 977

Jag har köpt flera ggr från Zalando och det har inte varit minsta problem med kvalitén.

JL, Nike, Converse, MK, Orla K mfl. Allt har varit helt perfekta varor. Det är väl Kinnevik som står bakom Zalando? Har svårt att tro att de medvetet skulle sälja kopior.

• George 1

Jag har köpt LV kläder och väskor, allt fungerat perfekt !
    Upplever bolaget som mkt seriöst och vänligt.

• Anonym (Oj)
    Anonym (millie) skrev 2014-03-18 02:20:00 följande:
    Nu köper jag inte fejk till hy men dyrt är inte alltid bäst. Låter som att du tror att bara märkesvaror är bra nog för hud o hår.

Själv köper jag gärna märkeskläder och väskor och skor.

Men när det kommer till min känsliga hy o hår är det oftast det billigaste alternativen jag tål. Coop schampoo och redken balsam är det ända håret tål. Och hyn är det bara en tub från apoteket jag kan ha ( inte dyr)

Många dyra märken för hy kan tex innehålla parabener som inte är bra och jag är väldigt noga med att ha parfymerade produkter till hyn då jag är känslig. När det gäller hår o balsam vill jag inte ha sulfater i. Hittar oftast det jag söker i billigare alternativ.

Nej jag uttryckte mig nog oklart. Självklart vet jag att dyrt inte alltid är bäst, använder själv bara naturliga hudprodukter. Men om man är ute efter ett visst märke som vissa är, som typ Dermalogica, då vill man ju även ha dess innehåll man läst så mycket om? Hänger du med? Menar bara att om man har läst att ett visst märke är grymt bra mot pormaskar så är det ju dumt att köpa en kopia där det inte lär ha exakt samma ämnen i... Trött idag, vet inte om jag lyckas uttrycka vad jag menar.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Även i Sverige) skrev 2014-03-18 09:17:50 följande:
    Jag tror inte Strawberrynet säljer kopior, men däremot att de köper upp konkurslager, varor som har blivit för gamla, varor som "blir över" när företagen uppdaterar formulan och/eller byter utseende på förpackningen.

Alltså kan man få en allergisk reaktion pga hudkrämen har blivit för gammal och när de aktiva ämnena har brutits ner blir den verkningslös.

Men man får vara försiktig: Strawberrynet är väl baserat i Hongkong fortfarande? Det finns otroligt mycket märkeskopior därifrån, ibland är det omöjligt att skilja mellan äkta vara och kopian.

Jag handlar inte från Strawberrynet längre och vågar inte köpa från Hongkong och liknande när det gäller Ebay, men man får ju räkna med att det finns kopior överallt, även i Sverige.

Däremot så blir jag mer förvånad över hur de svenska webbshopparna kommer undan med det här?

Jag har under flera års tid handlat från ex. Parfym.se, Nordicfeel och Beautyplanet. Jag köper främst parfym och produkter från Redken.

I början var det inga problem, parfymerna var felfria och luktade exakt likadant som mina "äkta" inköpta på ex Kicks el Parelle. Nu de senaste 2 åren har jag fått defekta varor och blivit tvungen att reklamera. Det har inte varit några problem, jag har alltid fått pengarna tillbaka.

Men det har gjort mig misstänksam, även schampo och styling från Redken har förändrats till det sämre. Jag börjar fundera över om det är kopior numera och inte bara andrasortering och uppköpta från konkurslager etc.?

De enda som jag är helt säker på att handla från är Kicks och Eleven.se. Jag köper aldrig hudvård och smink från några andra svenska webbshoppar, men hellre äkta vara från engelska sidor.

Okej jag förstår. Det är väl kanske som du säger mer värt att lägga någon/några hundralappar extra och vara säker på kvalitén istället.
  • Brennda
    Anonym (?) skrev 2014-03-17 16:33:16 följande:
    Nu har jag talat med kundsupport !
    Tog två min.
    Alla märken som säljs är äkta vara.
    Rakt av, inga 2 eller 3 dje sortering utan bara 1:a .
    det är inte så att du jobbar för zalando så som du ifrågasätter trådstartaren. Man kan ganska lätt se om något är äkta/fake
Svar på tråden Zalando säljer fejk?