Anonym (Oj) skrev 2014-03-17 23:28:05 följande:
Säljer strawberrynet kopior? Även när det gäller hudprodukter? Varför köper folk fejkprodukter när det gäller hud och sånt? Det kan ju vara vad som helst i?!
Väskor och sånt kan jag ändå förstå lite mer, man riskerar inte att sabba sitt utseende om man har en fejkväska liksom (eller jo, det ser ju fult ut) men ni fattar säkert vad jag menar. Jag skulle aldrig våga köpa fejkprodukter när det gäller ens hy, tänk om man får acne eller något?
Jag tror inte Strawberrynet säljer kopior, men däremot att de köper upp konkurslager, varor som har blivit för gamla, varor som "blir över" när företagen uppdaterar formulan och/eller byter utseende på förpackningen.
Alltså kan man få en allergisk reaktion pga hudkrämen har blivit för gammal och när de aktiva ämnena har brutits ner blir den verkningslös.
Men man får vara försiktig: Strawberrynet är väl baserat i Hongkong fortfarande? Det finns otroligt mycket märkeskopior därifrån, ibland är det omöjligt att skilja mellan äkta vara och kopian.
Jag handlar inte från Strawberrynet längre och vågar inte köpa från Hongkong och liknande när det gäller Ebay, men man får ju räkna med att det finns kopior överallt, även i Sverige.
Däremot så blir jag mer förvånad över hur de svenska webbshopparna kommer undan med det här?
Jag har under flera års tid handlat från ex.
Parfym.se, Nordicfeel och Beautyplanet. Jag köper främst parfym och produkter från Redken.
I början var det inga problem, parfymerna var felfria och luktade exakt likadant som mina "äkta" inköpta på ex Kicks el Parelle. Nu de senaste 2 åren har jag fått defekta varor och blivit tvungen att reklamera. Det har inte varit några problem, jag har alltid fått pengarna tillbaka.
Men det har gjort mig misstänksam, även schampo och styling från Redken har förändrats till det sämre. Jag börjar fundera över om det är kopior numera och inte bara andrasortering och uppköpta från konkurslager etc.?
De enda som jag är helt säker på att handla från är Kicks och
Eleven.se. Jag köper aldrig hudvård och smink från några andra svenska webbshoppar, men hellre äkta vara från engelska sidor.