Den stora MAKE-UP tråden!
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Maybelline lash stiletto.
Loreal wings false lash.
Benefit they're real.
Kort sagt är en dagkräm mycket lättare, innehåller ämnen som skyddar huden mot solljus och föroreningar. Det funkar även att ha under smink och gör att huden ser finare ut även utan smink. Nattkrämer är tjockare och kan ge ditt ansikte ett glansigt utseende och även lite blekt. Det känns även tyngre och är inte så bekvämt att ha på sig en hel dag. Det innehåller inte heller dom nödvändiga ämnena som du behöver när du är utomhus. Det funkar inte heller så bra under smink eftersom det inte sjunker in så fort i huden som dagkräm gör, det tar liksom längre tid på att sjunka in eftersom det är gjort för att arbeta under tiden du sover.
Fördelar med en dagkräm
- Återfuktande, tar bort torrhetslinjer
- Skyddar huden mot yttre påfrestningar så som fria radikaler och luftföroreningar.
- Ett bra underlag inför makeup.
- Matifierande om man har en fet och blandhy.
- Innehåller oftast antioxidanter som bromsar åldrandeprocessen.
Det finns ett stort utbud med dagkrämer, därför är det viktigt att du hittar en som passar din hudtyp.
Fördelar med en nattkräm
- Innehåller oftast mer näring och aktiva ingredienser i.
- Reparerar och återuppbygger huden
- Jobbar på cellförnyelsen, fasthet och elasticiteten.
- Förbättrar blodcirkulationen.
Källa: facebody.blogspot.se/2012/05/skillnaden-mellan-dag-och-nattkram.html
Den här tråden vill jag gärna följa. Favoritar och ger mig in i diskussionen senare.
Favoritar :)
ð???
Min bästa bas är Bare Minerals! Den kan man bygga upp mer täckning med de rätta verktygen
En väl värd investering! Täcker röda partier jättebra och med en mindre borste så har man concealer i samma. En vardagssminkning tar sammanlagt 10-15 min att lägga (springer oftast runt och gör massa annat emellan
) Helgerna kan jag lätt stå en timme! Ögonbryn är ett måste att fylla i då jag knappt har några... Just nu är jag inne i en skuggperiod.. Annars blir det IsaDoras ögonbrynspenna.
Vad roligt att SÅ MÅNGA hittat hit