• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:43:13 följande:
    Ni som använder mycket ögonskuggor:
    Vad har ni för ögonfärg och vilka färger på ögonskuggor funkar bäst för er samt vilka funkar inte alls?
    Jag har gröna ögon och gillar brunt och lila bäst medans blått och grönt inte funkar alls!
    Jag har brun gröna melerade ögon jag passar i alla färger men om jag tar väldigt färgglada färger så måste jag ha en tjock eyeliner  för att jämna upp de lite, tycker det blir snyggare.
    jag föredrar att ha en brun gradient sotning eller att ha väldigt natruligt och lägga en ljus brun ögonskugga in the crease (hur förklarar man allt på svenska?? hehe) och sen en ljusare i mitten av ögonlocket för att få till riktigt runda poppande ögon.
    Så brun,guld och grön är mina favvo färger fast jag använder alla, jag tror att alla människor  kan passa i alla färger bara man balanserar resten av färgerna i ansiktet
  • Emmalinnéa
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:51:48 följande:
    Vilken mardröm! Rynkar på näsan
    Apropå detta: Hur förvarar ni som har barn erat smink? Jag har mitt i en "trådvagn" på golvet i badrummet men då jag är gravid med första barnet och jag misstänker att han kommer tycka att det är jättekul att röra runt överallt där han kommer åt så jag antar att jag måste komma på en annan lösning! En vanlig necesär funkar inte då jag vill ha överblick och ordning utan att behöva ta fram allt. Några tips?
    GODMORGON Låda med fack IKEA 10 års garanti. Läs om villkoren i garantibroschyren. Hjälper dig att hålla ordning på smycken och smink.
    köpa lite akryl lådor dom har ikea skulle jag ta med mig mina grejer för att mejka någon iför ett event eller liknade skulle jag ha en make up väska sådan som du tog fram ovanför fast med en tillhörande stol till
  • BigMami
    mmjansson85 skrev 2014-03-27 07:43:13 följande:
    Ni som använder mycket ögonskuggor: Vad har ni för ögonfärg och vilka färger på ögonskuggor funkar bäst för er samt vilka funkar inte alls? Jag har gröna ögon och gillar brunt och lila bäst medans blått och grönt inte funkar alls!

Jag har BLÅ ögon och trivs bäst i bruna skuggor. Ibland lila Men man ska självklart ha de färger man själv trivs i! Har man blå så framhävs dem i orangea, rosa, rost och rött. Blå, lila och grön framhäver bruna ögon. Gröna/melerade ögon passar i det mesta Men rött pch grönt är ju komplement färger så en typ av röd skugga skulle kunna vara snyggt?
  • Emmalinnéa
    Nayshia skrev 2014-03-26 19:43:51 följande:
    Nån som har tips på bra concealer som täcker mörka ringar under ögonen?
    Har testat det massa olika men inte hittat nått som jag tycker är riktigt bra.
    Skulle rekommendera att köpa en concealer i rosa underton för att täcka ringarna och sedan en i gulare underton för att ljusa upp ovanpå. 

Cover all mixar är inte gjorda för att ha under ögonen egentligen dom täpper till de små porer man har där dom är egentligen till för att dölja blemmor och vener i ansiktet.

Välj en flytande concealer jag rekommenderar true match från loreal och fit me från maybeline.
    Agerewind produkter plumpar upp huden och orakar på läng fler rynkor så håll dig borta från anti aging.
  • BigMami
    k girl skrev 2014-03-27 07:42:06 följande:
    Jahaja, skulle sminka mig i morse och upptäckte att necessären är borta. Med favoritskuggorna, alla pennor, alla paint pots, primer, alla underlagskrämer, rouge och penslar... Misstänker att någon av ungarna dragit iväg med den men den står icke att finna.

Har samma "problem".. Fast min är bara 9 år men det ska låååånas en massa och det gillas INTE! Nu har jag köpt egna grejjer till henne som hon får slita med
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:10:17 följande:
    Skulle rekommendera att köpa en concealer i rosa underton för att täcka ringarna och sedan en i gulare underton för att ljusa upp ovanpå.  Cover all mixar är inte gjorda för att ha under ögonen egentligen dom täpper till de små porer man har där dom är egentligen till för att dölja blemmor och vener i ansiktet. Välj en flytande concealer jag rekommenderar true match från loreal och fit me från maybeline. Agerewind produkter plumpar upp huden och orakar på läng fler rynkor så håll dig borta från anti aging.

Cover all mix blir ju bara tjock och kakig. Jag gillar den inte alls. Alla andra säger den är SÅÅÅ BRAAAA....
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 11:12:53 följande:

Cover all mix blir ju bara tjock och kakig. Jag gillar den inte alls. Alla andra säger den är SÅÅÅ BRAAAA....
    Ja den är ju inte till för under ögat området så det kan jag förstå att du inte gillat    
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-27 11:14:35 följande:
    Ja den är ju inte till för under ögat området så det kan jag förstå att du inte gillat    

Nej märkte det. Och ändå så fick jag hjälp i butiken.. Nej Bare minerals creme concealer eller tikeis mineral concealer är bättre
  • BigMami

Men make up store har väl en som heter "cover all blue"? Den kanske funkar under ögonen?

• Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-27 11:17:33 följande:

Nej märkte det. Och ändå så fick jag hjälp i butiken.. Nej Bare minerals creme concealer eller tikeis mineral concealer är bättre
    Jag blir så irriterad på peronalen i kosemtikbutiker dom kan ju inte vara utbildade överhuvudtaget... Jag brukar testa dem lite när jag kommer in och fråga saker och dom svarar ju och då ifrågasätter jag och säger men det stämmer väl ändå inte mm och försöker lära dom hur vissa saker fungerar så att dom inte lurar nästa kund.
    Tråkigt att lägga så mycket pengar och så har man fått helt fel produkt..

Tex något som alla borde tänka på primern måste vara kompatibel med eran foundation, vatten och olja tex stöter ju ifrån varandra så vad händer när man lägger en oljebaserad foundation över en vatten baserad primer?
    Sådan tycker man ju att dom borde veta i butiken... suck
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!