• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • k girl
    BigMami skrev 2014-03-26 12:37:44 följande:
    MACs läppstift ska vara ett av de bästa har jag hör. Äger dock inget själv då vi inte har butik här och det är så svårt med färger över nätet =/ jag skulle vilja ha ett så jag funderar på att chansa med färg
    Ett tips är att googla på swatches, då brukar man få se lite bättre bilder. 
  • Emmalinnéa
    ROUGE COCO SHINE HYDRATING SHEER LIPSHINE (69 FLIRT)
    Absolute favorit läppstiftet i färgen flirt  och på andra plats kommer nog nyx läppstift och deras buttergloss.

Vilka är era favvo mascaror?
  • BigMami
    k girl skrev 2014-03-26 12:41:20 följande:
    Ett tips är att googla på swatches, då brukar man få se lite bättre bilder. 

Ja jag brukar göra det ändå svårt att då det riktigt bra..
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-03-26 12:41:35 följande:
    Absolute favorit läppstiftet i färgen flirt  och på andra plats kommer nog nyx läppstift och deras buttergloss. Vilka är era favvo mascaror?

Vilken fiiin färg! Jag gillar faktiskt maybellines mascara false lash (den rosa flaskan) Men är SÅ sugen på att testa Santhileas magnetic lash!
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-26 12:48:05 följande:

Vilken fiiin färg! Jag gillar faktiskt maybellines mascara false lash (den rosa flaskan) Men är SÅ sugen på att testa Santhileas magnetic lash!
    ja färgen är så underbart fin

Dior iconic och Loreal telescopic är mina favoriter går alltid tillbaka till dom

• Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-03-26 12:57:33 följande:
    Nån som har testat Santhilea Magnetic Lash?
    nej den har jag faktiskt inte testat ännu.

Hur mycket sminkar i er? Kör ni natruligt,vågat,varje dag, på helgen?

Hur många moment har ni i eran sminkrutin?
  • k girl
    Emmalinnéa skrev 2014-03-26 12:59:12 följande:
    nej den har jag faktiskt inte testat ännu.

Hur mycket sminkar i er? Kör ni natruligt,vågat,varje dag, på helgen?

Hur många moment har ni i eran sminkrutin?
    Är helt osminkad om jag, som nu, jobbar hemifrån hela dagen. Men annars brukar jag använda en lätt täckande dagkräm, rouge (MAC eller Nars), en diskret ögonskugga, oftast lite grålila eller koppar, eyeliner, mascara och fylla i ögonbrynen lite. Ibland diskret läppstift. 

Tycker att det är kul att sminka mig mer till fest och framför allt när jag får ta ut svängarna, till exempel på maskerad.
  • Vickisen

Min absoluta favorit foundation som håller jättebra, är lätt att applicera, oxiderar inte, täcker bra men ger ändå inte ett "onaturligt" intryck är Estee Lauders Double Wear.

Nu letar jag febrilt efter en bra primer för någon med lite torr hy, några förslag på vad jag kan testa?? Tar tacksamt emot tips på bra mascaror för de med långa men tunna ögonfransar Solig Har varierat mellan Lancoms Hypnose, L'Oreals collagene Volyme och MaxFactors False Lash effect men tycker inte att någon av dem är "jättebra" :(

• BigMami

Jag kör på Bare Minerals foundation, rouge, ögonbryn = hemmalooken Jag ÄLSKAR att experimentera med smink och färger! Helger kan jag stå längre vid spegeln då jag annars har en ettåring som rycker och sliter i byxbenen Då kör jag hela kittet med primer, foundation, concealer, puder, rouge, ögonbryn, eyeliner, skuggor 2-3 färger, ljus kajal, mascara, gloss... Ögonskuggsfärgerna blir oftast jordnära.. Ibland lilatonade.. Beror på humör.. Är jag hemma (alltså ska inte ut bland folk) så kan jag mixtra lite hursom med färger ibland blir det bra ibland mindre bra.. Haha...

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!