Den stora MAKE-UP tråden!
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Oh jag glömde också att jag avslutar "mejken" med MAC fix sprej! Superbra och doftar underbart gott
Lika viktigt att ansiktet är ordentligt återfuktat på morgonen så en bra nattkräm rekommenderas också! Jag har Biothermes Aquasourse för torr hy och den kan man ha både dag som natt. Undvik ansiktsvatten som torkar ut. Jag kör på Bare Minerals primer, men mest för att den följde med i startkittet jag köpte förut.. Finns säkert bättre primers..
Ja, fuktkräm brukar jag givetvis ha. Jag använder Jan Marinis produkter. Som primer på ögonlocket använder jag MAC:s Paint Pots. Konturera ansiktet brukar jag göra till fest, då använder jag en palett med shade och highlighter från MAC. Jag har ett rätt tacksamt ansikte, fin hy och väldigt sällan mörk eller påsig under ögonen, mitt största problem är att jag har couperose (röda kinder).