• Anonym (metodkapitel)

Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?

Jag skriver en uppsats och måste börja skriva metodkapitlet. Jag har dock inte gjort undersökningen än, hade tänkt göra enkätundersökning men har inte ens frågorna färdiga. Handledaren menar att vi först får skriva metodkapitlet.
    Hur ska det gå till?! Jag måste ju skriva om hur jag har gjort eller tänker jag fel?

• Svar på tråden Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 21:24:49 följande:
    Så då ska du fuska dig till en examen?? Hoppas att du inte ska ha ansvar för människor sen.
    Om alternativet är att göra om hela skiten, skulle jag absolut kunna skriva att det är mindre bortfall om det nu blir aktuellt. Problem med det?
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 21:26:22 följande:
    Om alternativet är att göra om hela skiten, skulle jag absolut kunna skriva att det är mindre bortfall om det nu blir aktuellt. Problem med det?
    Ja det har jag, för då har du inte tagit din examen hederligt. Vidrigt.
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 21:26:15 följande:
    Du hör av dig till företag, organisationer ETC och frågar om du får lägga introduktionsbrev i deras reception tex.
    Jag kan lika gärna be partnern, systern, grannen lägga det på företaget de jobbar på?
    Förresten vad ska de lägga, intr.brev plus länk?
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 21:27:12 följande:
    Ja det har jag, för då har du inte tagit din examen hederligt. Vidrigt.
    Vad ska du göra åt det då?
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 21:28:06 följande:
    Jag kan lika gärna be partnern, systern, grannen lägga det på företaget de jobbar på?
    Förresten vad ska de lägga, intr.brev plus länk?
    Njae du måste självklart be företagen själv. Varje introduktionsbrev ska innehålla länken och en unik inloggningskod och lösenord, så det är vänligt många introbrev som ska tryckas upp.
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 21:28:39 följande:
    Vad ska du göra åt det då?
    Öh ingenting. Men om du ska jobba med människor så kommer det fram förr eller senare.
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 21:30:06 följande:
    Njae du måste självklart be företagen själv. Varje introduktionsbrev ska innehålla länken och en unik inloggningskod och lösenord, så det är vänligt många introbrev som ska tryckas upp.
    Ok tack.
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 21:31:02 följande:
    Öh ingenting. Men om du ska jobba med människor så kommer det fram förr eller senare.
    Japp, tack för upplysningen.
  • Fjärilslarv

Enkäten ska ju göras i pappers format först och skickas till handledaren tillsammans med introbrev, förslagsvis ia mail. Innan den läggs ut på nätet så måste den godkännas av handledare. Ofta kan det behövas ett par ändringar fram och tillbaka mellanndig och handledaren Öh det tar ju tid. Du måste även kunna motivera den layout på frågorna som du har. Det finns ju en hel del olika sätt att göra frågor med färdiga svarsalternativ.

• Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 21:35:57 följande:
    Enkäten ska ju göras i pappers format först och skickas till handledaren tillsammans med introbrev, förslagsvis ia mail. Innan den läggs ut på nätet så måste den godkännas av handledare. Ofta kan det behövas ett par ändringar fram och tillbaka mellanndig och handledaren Öh det tar ju tid. Du måste även kunna motivera den layout på frågorna som du har. Det finns ju en hel del olika sätt att göra frågor med färdiga svarsalternativ.
    Jag frågade handledaren just om detta och han svarade så otydligt...jag vill gärna att han tittar på frågorna först men vet inte om han vill/orkar det.
Svar på tråden Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?