• Anonym (metodkapitel)

Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?

Jag skriver en uppsats och måste börja skriva metodkapitlet. Jag har dock inte gjort undersökningen än, hade tänkt göra enkätundersökning men har inte ens frågorna färdiga. Handledaren menar att vi först får skriva metodkapitlet.
    Hur ska det gå till?! Jag måste ju skriva om hur jag har gjort eller tänker jag fel?

• Svar på tråden Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?
  • HokusPokus

Vi fick göra enkäter redan i a-kursen, enklare enkäter kan man ju sammanställa för hand utan större problem

• Anonym (metodkapitel)
    HokusPokus skrev 2014-04-24 18:18:16 följande:
    Men alltså alla uppsatser är inte c-uppsatser... Hon kanske ska skriva en mindre uppsats, nåt som hör till en a-kurs?
    C-uppsats
  • Fjärilslarv

ts vilken nivå är kursen på?a, b, c, d eller e?

• Anonym (metodkapitel)
    Topcom skrev 2014-04-24 18:19:28 följande:
    Jösses vännen, då får du rappa på!! Är du ensam eller är ni flera som skriver?
    Skriver ensam..
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 18:22:44 följande:
    ts vilken nivå är kursen på?a, b, c, d eller e?
    C
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 18:18:35 följande:
    vad är det för kurs du läser? 
    jag förstår inte hur din handledare har tänkt att du ska hinna med allt?
    Det är en kandidatuppsats. Jag vet inte hur han hade tänkt ärligt talat...Rynkar på näsan
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:22:23 följande:
    C-uppsats
    ok och du vet inget om statistik och kodning som är grunden till all forskning.... det låter inte lovande det här. 
    en c-kurs i metod ska deffinitiivt ta upp det.
    vi tog upp det redan i vår a- kurs, sedan mer ingående i b-kursen och nu i detalj i c-kursen. en c- uppsats är ju i en c- kurs och innan man läser en c-kurs så läser man en a och b kurs.
  • Fjärilslarv
    Anonym (metodkapitel) skrev 2014-04-24 18:23:51 följande:
    Det är en kandidatuppsats. Jag vet inte hur han hade tänkt ärligt talat...Rynkar på näsan
    du kommer inte att bli godkänd på din uppsats om du inte har kodat dina svar, och analyserat utifrån någon teori och helst också använt dig av statistikprogram.
  • Anonym (metodkapitel)
    Fjärilslarv skrev 2014-04-24 18:25:16 följande:
    du kommer inte att bli godkänd på din uppsats om du inte har kodat dina svar, och analyserat utifrån någon teori och helst också använt dig av statistikprogram.
    Så man kan koda dem utan statistikprogram också?
Svar på tråden Skriver man metodkapitel före själva undersökningen?