• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Vädurtjejen

Tack så mycket för svar! Idag är det fullt igång så nu är det bara att vänta ut den. Känner mig taggad och positiv inför ett nytt försök.

Milie skrev 2014-05-19 10:50:02 följande:
    Räkna inte det som mens. Tydligen ska man inte räkna att mensen är igång förrän man behöver fullt mensskydd.

• Miini
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet
    17/6 Lilalavendel, 2:a försöket, 2:a barnet
    18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet
  • Miini

Jag hoppar in här =) Har beräknad ÄL på onsdag, men karln är ute på språng sedan förra veckan och kommer inte hem förrän på fredag kväll >.<

Håller tummarna för att vi ändå lyckas pricka in någon liten simmare ;)

• snö 81
    Milie skrev 2014-05-19 10:37:55 följande:
    Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

Jag har testat den med dubbel hormonindikator, men jag fick aldrig någon blinkande gubbe. Det gick direkt från inget utslag till max fertilitet. Så jag tyckte att det bara var onödigt dyrt eftersom den vanliga clearblue ger mig samma sak.
  • Milie
    snö 81 skrev 2014-05-19 15:45:31 följande:

Jag har testat den med dubbel hormonindikator, men jag fick aldrig någon blinkande gubbe. Det gick direkt från inget utslag till max fertilitet. Så jag tyckte att det bara var onödigt dyrt eftersom den vanliga clearblue ger mig samma sak.
    Jo, så kan det ju kanske också bli. Mig gör det inte så mycket om jag inte får två olika utslag. Jag vill mest bara testa då det kommer något nytt. Hehe. Det är ju ändå maxfertilitet/LH som är det viktiga.
  • snö 81
    Milie skrev 2014-05-19 15:47:49 följande:
    Jo, så kan det ju kanske också bli. Mig gör det inte så mycket om jag inte får två olika utslag. Jag vill mest bara testa då det kommer något nytt. Hehe. Det är ju ändå maxfertilitet/LH som är det viktiga.
    Jo, det är ju det. Men eftersom den med dubbel är rätt mycket dyrare kände jag mig lite snuvad på konfekten ;)
  • Kissekatten2014
    snö 81 skrev 2014-05-19 15:58:49 följande:
    Jo, det är ju det. Men eftersom den med dubbel är rätt mycket dyrare kände jag mig lite snuvad på konfekten ;)
    Jag har alltid fått den blinkande glada gubben i två dagar, sen en dag tom cirkel, dagen efter får jag max fertilitet.. Trivs med cb's äl-tester den ger mig klara och raka besked.. Allra helst vill jag ha ett plus snart
  • joss82

Plus på äl-stickan idag, tror jag minsann. Hoppas det blivit ännu en aning starkare när jag testar igen om en stund. Jippie!

• Milie
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-19 16:56:00 följande:
    Jag har alltid fått den blinkande glada gubben i två dagar, sen en dag tom cirkel, dagen efter får jag max fertilitet.. Trivs med cb's äl-tester den ger mig klara och raka besked.. Allra helst vill jag ha ett plus snart smile1.gif
    Ja, det är klart. Hehe. Det kan jag förstå. Jag fick just hem mina test. Enligt schemat som följer med så ska jag som 23-dagare börja testa på dag 6, men det känns ju lite onödigt. Börjar du testa lika tidigt som det står?
  • Kissekatten2014
    Milie skrev 2014-05-19 17:16:02 följande:
    Ja, det är klart. Hehe. Det kan jag förstå. Jag fick just hem mina test. Enligt schemat som följer med så ska jag som 23-dagare börja testa på dag 6, men det känns ju lite onödigt. Börjar du testa lika tidigt som det står?

Jag har en cykel på 28 dagar oftast och då står det att jag ska börja testa dag 8 men brukar börja på dag 10 . I början prova jag dag 8 men fick inget utslag förrän dag 10-11 .
Svar på tråden BIM Juni 2014