• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Kissekatten2014
    snö 81 skrev 2014-05-20 09:06:21 följande:

Jag har testat fertilitetsglidmedlet eftesom jag tycker jag har så lite egna äl-flytningar. Vet inte om det är så eller om det bara är så att jag märker av dom väldigt lite.
    Jag har också kört på deras glidmedel och gillar det, använde inte alla förra månaden så ska använda 3 st denna månaden.. Och nu verkar äl vara på g också ..
  • snö 81

Tycker att väntan på äl är extra seg denna månad. Mensen är slut sen flera dagar, men jag är ändå bara på cykeldag 7 idag. Beräknad äl är om exakt en vecka, men jag känner mig helt hopplös om att det skulle ta sig denna gång. Vet inte varför jag dippat så, jag vet ju att jag kan bli gravid...

• joss82
    snö 81 skrev 2014-05-20 10:33:46 följande:
    Tycker att väntan på äl är extra seg denna månad. Mensen är slut sen flera dagar, men jag är ändå bara på cykeldag 7 idag. Beräknad äl är om exakt en vecka, men jag känner mig helt hopplös om att det skulle ta sig denna gång. Vet inte varför jag dippat så, jag vet ju att jag kan bli gravid...

Lätt hänt att dippa emellanåt, jag pendlar också massor. Det blir väl så när något känns så viktigt och osäkert som detta gör! När det är något man önskar så hett och ändå inte kan styra så mycket över.
    Kände mig väldigt pessimistisk förra veckan, ÄL idag och nu känns det lite mer hoppfullt. Men kommer säkerligen hinna svänga igen...
  • Miini
    joss82 skrev 2014-05-20 10:56:17 följande:

Lätt hänt att dippa emellanåt, jag pendlar också massor. Det blir väl så när något känns så viktigt och osäkert som detta gör! När det är något man önskar så hett och ändå inte kan styra så mycket över.
    Kände mig väldigt pessimistisk förra veckan, ÄL idag och nu känns det lite mer hoppfullt. Men kommer säkerligen hinna svänga igen...
    Jag är också i en dipp. Enligt beräkning så kommer vi totalt missa ÄL den här omgången eftersom sambon är bortrest. Det KAN ju bli så att ÄL kommer en eller två dagar senare, och då prickar vi ju perfekt, men det känns ändå bara sjukt hopplöst. Vill helst bara snabbspola fram till nästa äl och hålla timmarna för att vi har möjlighet att ligga i lite bättre då :/

• eagle87

Skulle kännas så jobbigt om vi inte lyckats denna månad då vi anstränger så extra mycket. Igår skulle vi ha sex enligt metoden vi kör denna månad men hade bråkat. Vi löste det först kl 3 på natten o efter de hade vi sex inte för att vi hade ork utan bara för man skulle. Idag är båda trötta på jobbet :(

• joss82
    eagle87 skrev 2014-05-20 11:33:30 följande:
    Skulle kännas så jobbigt om vi inte lyckats denna månad då vi anstränger så extra mycket. Igår skulle vi ha sex enligt metoden vi kör denna månad men hade bråkat. Vi löste det först kl 3 på natten o efter de hade vi sex inte för att vi hade ork utan bara för man skulle. Idag är båda trötta på jobbet :(
    Låter inte kul. Är det verkligen värt att köra stenhårt på metoden när det inte känns riktigt bra? Jag tänker nog att man ändå så långt möjligt ska försöka ha sex när man känner för det. Helst regelbundet och lite extra ofta runt ÄL såklart, men inte konstla till det allt för mycket. Risken finns ju att man tappar lusten helt, börjar bråka mer än vanligt eller skapar andra spänningar mellan sig?
  • Murrmys
    joss82 skrev 2014-05-20 07:13:44 följande:
    Lång och oregelbunden ;(. Men de senaste gångerna ca 35 dagar. Lutealfas på 13 dagar dock, så vi lär väl ha BIM ungefär samtidigt nu?

ja det borde bli ungefär samtidigt, men min lutealfas är 11-12 dagar :)
    eagle87 skrev 2014-05-20 11:33:30 följande:

Men fy va trist :( skönt ni löste iaf! Det där med att tvinga fram sex är nog inget vidare...

Många som är låga nu verkar det, får tänka positivt och bita i ta nya tag! Jag hejar på er :)
  • jessi84
    Ja, väntan på ÄL blir lite seg men man får se till att sysselsätta sig med annat så länge.
    Jag har ju inte haft ÄL förut så ska bli intressant att se hur kroppen reagerar och på vilket sätt. Har ÄL om 1 vecka och 1 dag, dagen efter dig =)
    Jag har lite hopp om att det ska ta sig direkt (men vet att det kan ta tid). Kanske dumt att hoppas så för mycket om det inte blir något.
  • joss82

Någon här som har RFSU-stickor? Om jag får fullt utslag innebär väl det att jag har ägglossning inom det närmaste dygnet? Tycker det verkar vara lite olika besked kring det där... Ska ta ett test i eftermiddag också men är rätt säker på att det kommer ha sjunkit nu.

• viljan90
    joss82 skrev 2014-05-20 13:55:51 följande:
    Någon här som har RFSU-stickor? Om jag får fullt utslag innebär väl det att jag har ägglossning inom det närmaste dygnet? Tycker det verkar vara lite olika besked kring det där... Ska ta ett test i eftermiddag också men är rätt säker på att det kommer ha sjunkit nu.

De flesta stickor är väl inom 24-36 timmar.. Brukar stå på förpackningen.. Rfsu gav aldrig utslag på mig medan de fr testlagret gav utslag direkt!
Svar på tråden BIM Juni 2014