• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Murrmys
    sarasessi skrev 2014-05-23 00:52:50 följande:
    Nästan positivt på äl-testen nu på kvällen, troligtvis helt positivt imorgon. Sambon kommer hem ifrån sin tjänsteresa lördag kväll. Vi borde väl hinna pricka äl? Ägget släpper ju först 24-48 h efter fullt utslag och sen är ju ägget befruktningsbart ca 1 dygn. Håller tummarna att det vill sig denna gång, vi börjar bli väldigt otåliga. Håller tummarna för många februaribebisar. Kram på er!

Det verkar väl som ni har goda chanser att pricka ÄL?! :)
  • jessi84
    sarasessi skrev 2014-05-23 00:52:50 följande:
    Nästan positivt på äl-testen nu på kvällen, troligtvis helt positivt imorgon. Sambon kommer hem ifrån sin tjänsteresa lördag kväll. Vi borde väl hinna pricka äl? Ägget släpper ju först 24-48 h efter fullt utslag och sen är ju ägget befruktningsbart ca 1 dygn. Håller tummarna att det vill sig denna gång, vi börjar bli väldigt otåliga. Håller tummarna för många februaribebisar. Kram på er!
    <3 Drömmen blev sann. Min underbara solstråle Edvin kom till världen 2011-05-13 <3

Så om man har ÄL säg på lördag (fullt utslag) så ska man ligga dagarna efter och ej före?
  • MagicQueen

Trode jag skulle slippa vara med här... Men missfall igen nu

Någon får gärna lägga till mig i listan

18/6 MagicQueen, 38 år, 6.e försöket, 3.e barnet

• MagicQueen

OM kroppen kommer igång ordentligt med äl direkt, men det hoppas jag. Tidigt mf igen. Plussade på dag 22 i cykeln och mf på dag 30.

• joss82
    jessi84 skrev 2014-05-23 06:22:21 följande:

Så om man har ÄL säg på lördag (fullt utslag) så ska man ligga dagarna efter och ej före?

Nja. Tror de flesta rekommenderar att man har sex dagarna före och under äl. Spermierna kan leva i upp till 6-7 dygn men ägget lever max 24 timmar. Har också förstått det som att det kan ta ett tag för spermierna att ta sig upp i äggledaren där ägget ska befruktas. När ägget släpper verkar det också finnas lite olika bud om, men de flesta verkar säga 12-36 (eventuellt 48) timmar efter positivt test.
    Så absolut kan man bli gravid om man har sex på själva ägglossningsdagen, möjligen även dagen efter men om man är hemma är det bäst att ha sex även dagarna före!
  • JhjärtaK

Hejsan!

Fick tyvärr missfall då jag blev gravid i april och har precis slutat blöda så vet inte alls när BIM kan tänkas vara men ville ändå vara med och diskutera allt mellan himmel och jord tills dess att kroppen min kommer igång igen om jag får

• jessi84
    joss82 skrev 2014-05-23 07:50:39 följande:

Nja. Tror de flesta rekommenderar att man har sex dagarna före och under äl. Spermierna kan leva i upp till 6-7 dygn men ägget lever max 24 timmar. Har också förstått det som att det kan ta ett tag för spermierna att ta sig upp i äggledaren där ägget ska befruktas. När ägget släpper verkar det också finnas lite olika bud om, men de flesta verkar säga 12-36 (eventuellt 48) timmar efter positivt test.
    Så absolut kan man bli gravid om man har sex på själva ägglossningsdagen, möjligen även dagen efter men om man är hemma är det bäst att ha sex även dagarna före!
    Okej, det låter bra tycker jag =)
  • jessi84
    MagicQueen skrev 2014-05-23 06:37:51 följande:
    Trode jag skulle slippa vara med här... Men missfall igen nu smile4.gif

Nej, va trist =(
  • JhjärtaK

Om jag skall gå efter min "vanliga" cykel så är BIM den 17 juni men eftersom jag igår tog ett gravtest som fortfarande var positivt, om än mycket svagare än dagarna innan jag fick missfallet, så räknar jag med att det tar ett litet tag innan jag kan tänkas få ÄL igen. 

Funderar på att köpa hem ÄL-stickor från testlagret men jag vet inte om jag orkar hålla på med dem, kanske skall köpa hem några cb digitala ÄL-test istället (de rosa) och testa när jag tycker mig känna att ÄL är på g?

Jag testade med ÄL-stickor som en galning när vi försökte få till vår dotter då min cykel var jätteoregelbunden så testade jag inte så hade jag ingen aning om när ÄL skulle komma. Men innan jag fick missfallet nu så var min cykel väldigt regelbunden så jag håller alla tummar och tår för att den skall gå tillbaka till det så att jag slipper testa utan bara känna efter lite extra när det börjar närma sig. 

• JhjärtaK
    MagicQueen skrev 2014-05-23 06:37:51 följande:
    Trode jag skulle slippa vara med här... Men missfall igen nu smile4.gif

Nej så trist! Vi plussade ju ungefär samtidigt, väldigt tråkigt. Hur många missfall har du haft?
Svar på tråden BIM Juni 2014