• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-05-25 07:25:26 följande:

Ja det tar nog lite mer tid för dig att komma i fas....jag var bara i v 5 å har inte haft ont eller blött mer än en vanlig mens...nästan mindre...gjorde ett test igår å det visade på inte gravid så hcg är nog borta ur kroppen på mig redan!
    Det låter ju jättebra att hcg har sjunkit såpass mycket, då kommer nog din ÄL igång snart igen
  • joss82

Ni som varit gravida tidigare, hur tidigt har ni känt av symtom? Kan ju inte låta bli att gå och känna efter, även om jag vet att ÄL+5 inte borde innebära några symtom alls... Känner inget heller.

• Furtuna
    joss82 skrev 2014-05-25 10:23:22 följande:
    Ni som varit gravida tidigare, hur tidigt har ni känt av symtom? Kan ju inte låta bli att gå och känna efter, även om jag vet att ÄL+5 inte borde innebära några symtom alls... Känner inget heller.

När jag vänta tjejen så kände jag mig sjuk/seg/trött/nere i vecka tre (äl ca +7 dagar kan det nog varit) så gjorde ett graviditetstest som blev negativt. Sen i vecka sju gjorde jag ett nytt test som visa positivt, då hade brösten börjat ömma.. Kräkte aldrig när jag vänta henne..
  • snö 81

Jag får sjukt ont i brösten och vårtgårdarna blir alldeles svällda. Redan på ÄL+7 kom det
  • jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-24 21:52:05 följande:
    När man får max inträffar ÄL ca 12-48 timmar efteråt. Det kan ta ca ett dygn för spermierna att nå äggledarna så ha sex när du får utslag skulle jag vilka säga.

Okej, men om man har sex på typ måndagen (fullt utslag på onsdagen) ligger spermierna kvar tills dess (12-48 h) eller ska man ha vid fullt utslag för att vara på säkra sidan?
  • JhjärtaK

Kände ganska exakt en vecka efter ÄL båda gångerna en svag molande värk, som svag mensvärk. Plussade ca 1-3 dagar senare.
  • joss82
    jessi84 skrev 2014-05-25 14:12:02 följande:

Okej, men om man har sex på typ måndagen (fullt utslag på onsdagen) ligger spermierna kvar tills dess (12-48 h) eller ska man ha vid fullt utslag för att vara på säkra sidan?
    Om man är hemma och har möjlighet ska man absolut ha sex dagarna precis för ÄL och på ÄL-dagen, då är chansen att bli gravid som störst.
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-05-25 14:12:02 följande:

Går inte att veta om spermierna är vid liv fortfarande men jag hade nog försökt få till det på onsdagen också för säkerhets skull.
  • joss82

Tack för era symtom-beskrivningar! Verkar ju vara rätt olika vad man känner och när. Åh, vad jag hoppas att det blivit något den här gången!

• jessi84
    joss82 skrev 2014-05-25 14:57:02 följande:
    Om man är hemma och har möjlighet ska man absolut ha sex dagarna precis för ÄL och på ÄL-dagen, då är chansen att bli gravid som störst.

Okej =) Ska försöka att inte tänka allt för mycket när man har ÄL utan bara mysa för att man vill.
Svar på tråden BIM Juni 2014