• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • jessi84
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-24 15:36:04 följande:
    Men när du får Max fertilitet så har man ÄL inom 12-36h

Får man inte max utslag den dagen det är uträknat jag ska ha ÄL? Om jag har ÄL på onsdag, är det bättre då att man har sex efteråt eller kan man ha det även innan?
  • jessi84
    eagle87 skrev 2014-05-24 16:03:24 följande:
    Körde du enligt schema, 3 dagar paus Osen 1 dag?

När ska man köra dessa 3 dagar, paus, och sen 1 dag??
  • Furtuna
    Mollemolle81 skrev 2014-05-24 16:26:48 följande:
    VArt beställde du?!

Graviditetskollen tror jag de hette :)
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-05-24 15:52:49 följande:

Hej på er! Ansluter till gruppen...blev gravid förra månaden men tyvärr slutade det i ett tidigt mf...så nu väntar jag att få blöda klart( blöder som en vanlig mens) och hoppas att jag får äl i juni....tror nog jag kan få det eftersom jag fick mf bara några dgr efter plusset....hade jag inte testat att med test så hade jag aldrig fattat att jag var gravid...utan mensen kom ju på den dag som den skulle kommit, ngn dag sent men inget konstigt alls... Nu är det nya tag som gäller! Nu kör vi tjejer!

Jag blöder också fortfarande efter missfall. Dock kom mitt i vecka 9 så tror att kroppen behöver lite tid att komma igång. Men blödningen är helt klart på väg bort och mitt hcg sjunker enligt gravtesten som syns på bilden. Översta från idag och understa från i förrgår.
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-05-24 16:25:46 följande:

Hej, Behöver tips på älmtest....var på nätet finns billiga å bra!?

Har du regelbunden cykel så tycker jag att CB digital rosa är bäst. Visar tydligt när ÄL är på g. Har du oregelbunden så testa med billigare stickor och komplettera med CB digital när du tror att stickorna visar positivt. Stickor från testlagret körde jag med innan och de funkar bra tycker jag. CB digitala rosa finns på billigatester.
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-05-24 16:37:12 följande:

Får man inte max utslag den dagen det är uträknat jag ska ha ÄL? Om jag har ÄL på onsdag, är det bättre då att man har sex efteråt eller kan man ha det även innan?
    När man får max inträffar ÄL ca 12-48 timmar efteråt. Det kan ta ca ett dygn för spermierna att nå äggledarna så ha sex när du får utslag skulle jag vilka säga.
  • Kissekatten2014
    jessi84 skrev 2014-05-24 16:37:12 följande:

Får du max stegring så lossnar ägget inom 12-48h en del säger 36h det är nog individuellt..
  • Kissekatten2014
    eagle87 skrev 2014-05-24 16:03:24 följande:
    Körde du enligt schema, 3 dagar paus Osen 1 dag?
    Nej denna gången blev det ungefär varannan dag det föll sig naturligt då båda var sugna.. Se om det fungerar har även kört tre dagar cb's glidmedel
  • Mollemolle81
    JhjärtaK skrev 2014-05-24 21:46:20 följande:
    Jag blöder också fortfarande efter missfall. Dock kom mitt i vecka 9 så tror att kroppen behöver lite tid att komma igång. Men blödningen är helt klart på väg bort och mitt hcg sjunker enligt gravtesten som syns på bilden. Översta från idag och understa från i förrgår.

Ja det tar nog lite mer tid för dig att komma i fas....jag var bara i v 5 å har inte haft ont eller blött mer än en vanlig mens...nästan mindre...gjorde ett test igår å det visade på inte gravid så hcg är nog borta ur kroppen på mig redan!
  • snö 81

Jag fick blinkande glad gubbe på ÄL-testet imorse. Hade sex igår kväll, borde vi köra på ikväll med eller vänta till imorgon kväll och sen köra varje dag?

Behöver hjälp att tänka ;)

Svar på tråden BIM Juni 2014