• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • sowe81

Jag är på äl+10. Har senaste dagarna haft lite spänningar/ilningar i brösten oh lite spänningar i magen. Ska nog ta ett test imorgon, hoppas på ett svagt streck.

Är 2a försöket efter senaste mf. Den första grav tog sig på 1a (resulterade i vår dotter), 2a grav tog sig på 2a försöket (ma i v11). 3e tog sig på 3e försöket (mf V8).

Denna äl var på bf-dagen för vår ma-graviditet, så jag hoppas det kan betyda nåt bra

• snö 81
    sowe81 skrev 2014-05-26 15:49:26 följande:
    Jag är på äl+10. Har senaste dagarna haft lite spänningar/ilningar i brösten oh lite spänningar i magen. Ska nog ta ett test imorgon, hoppas på ett svagt streck.
    Är 2a försöket efter senaste mf. Den första grav tog sig på 1a (resulterade i vår dotter), 2a grav tog sig på 2a försöket (ma i v11). 3e tog sig på 3e försöket (mf V8).
    Denna äl var på bf-dagen för vår ma-graviditet, så jag hoppas det kan betyda nåt bra smile1.gif
    Håller tummarna för ett plus om du testar imorgon. 
    Jag plussade på äl+11 sist och det blev ett fint streck (dock slutade det i mf)
  • joss82
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 14:30:05 följande:
    Brukar din mens komma på ÄL+10? Om ja så betyder det att du har en lutealfas på 9 dagar och vill verkligen inte måla fan på väggen men en lutealfas som är under 10 dagar kan medföra fertilitetsproblem då det befruktade ägget inte har lika lång tid på sig att fästa i livmoderslemhinnan innan mensen sköljer bort det. Jag antar att du testade med ÄL-test och inte gick enligt något app/annan uträknare?

Som sagt, brukar inte mensen komma såpass tidigt så är det ju ingen fara. "Normalt" anses att ha en lutealfas på 12-16 dagar och 10 dagar och uppåt skall inte påverka. 

Men om mensen kommer på ÄL+10 så är väl lutealfasen på 10 dagar? Man har ägglossning och sedan kommer mensen tio dagar senare, då måste ju lutealfasen vara tio dagar?
  • MiaIa90
    Hej tjejer!
    Jag har nu dragningar,hugg,molnande värk i mage och rygg.
    Och ömma bröst men de har jag ofta innan mens endå.
    Undra om man kan göra ett g-test.
    Jag har BIM runt den 31/5-1/6.
    Men endå så tror jag att de inte kan vara något varför skulle jag få bli gravid och varför just nu tror inte jag kommer kunna bli gravid någon gång:/.
  • NILE90
    joss82 skrev 2014-05-26 15:57:41 följande:
    Men om mensen kommer på ÄL+10 så är väl lutealfasen på 10 dagar? Man har ägglossning och sedan kommer mensen tio dagar senare, då måste ju lutealfasen vara tio dagar?

Jaa men jag är ganska säker på att jag hade ÄL tidigare den månaden också. Det återstår väl att se nu om jag får mens på ÄL+10 eller om den kommer på ÄL+14.
  • Mira14
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 06:54:53 följande:
    Eftersom du har en tillsvidareanställning nu så kanske du kan förhandla bort de 6 månaders provanställningen som är på nya jobbet?

Förklara att din nuvarande arbetsgivare är, och har alltid varit, väldigt nöjd med dig och det känns fel att lämna den anställningstryggheten om det de kan erbjuda känns sämre eller osäkert.

Om du får jobbet så ta det! Ingen vet vad som kommer att hända och att avsluta en kvinnas provanställning pga graviditet får inte hända och det skulle bli värsta ramaskriet om de gjorde det. Jag har en fd kollega som började och hade 6 månaders provanställning och fick reda på precis när hon kom till oss att hon var gravid och berättade det. Hon blev tillsvidareanställd strax innan hon gick på sin mammaledighet. smile1.gif

Tänk såhär, om du tackar nej till jobbet och det sen visar sig att det tar er 1,5 år att bli gravida, kommer du då inte att ångra dig något enormt att du inte tog jobbet?

Och tänk också på att tar du jobbet och ni pausar er verkstad och sen om säg 1 år eller så nu börjar försöka så visar det sig att dina äggreserver håller på att ta slut och hade ni fortsatt försöka så hade era chanser varit betydligt bättre? (Helt osannolikt scenario kanske men du förstår nog vad jag menar).

Lycka till!
    Tack för ditt svar! Jag hoppas att även dom resonerar så Jag har iaf precis varit på intervjun och det kändes väldigt bra så nu är det bara att vänta och se!
  • Mira14
    joss82 skrev 2014-05-26 07:50:54 följande:
    Håller med JhjärtaK, ta jobbet om du är sugen! Man kan ju inte sätta livet på paus bara för att man försöker bli gravid. Och är det en bra rbetsgivare förstår de det.

Ofta har man ju möjlighet att få tjänstledigt från sitt nuvarande arbete för att testa en ny tjänst, har du kollat upp om det är möjligt? I så fall har du ju något att gå tillbaka till om det skulle skita sig eller du inte trivs.
    Nej det har jag inte kollat upp, jag får göra det om jag skulle få jobbet och inte kan förhandla bort provanställningen. Tack!
  • snö 81
    NILE90 skrev 2014-05-26 16:03:15 följande:

Jaa men jag är ganska säker på att jag hade ÄL tidigare den månaden också. Det återstår väl att se nu om jag får mens på ÄL+10 eller om den kommer på ÄL+14.
    Lutealfas kortare än 11 dagar kan försvåra en graviditet så jag hoppas din lutealfas är 14 dagar.
  • JOLI

Fler här som försökt runt elva månader? Börjar bli less på detta, börjar ge upp hoppet!! BIM den förste juni, får väl se vad som händer, håller tummar o tår! 
    Vad gör ni för att inte bryta ihop totalt? Känns värdelöst just nu

• NILE90
    snö 81 skrev 2014-05-26 16:21:35 följande:
    Lutealfas kortare än 11 dagar kan försvåra en graviditet så jag hoppas din lutealfas är 14 dagar.

Alla andra månader har jag i alla fall haft en lutealfas som är runt 14 dagar, så än är jag inte orolig för det där. Går dessutom att behandla om det skulle vara så...
Svar på tråden BIM Juni 2014