• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    Boots skrev 2014-05-26 09:06:37 följande:

Okej men då hade jag nog ägglossning i förrgår då. Hade fått lite mindre flytningar samma dag då och sen dess har det bara blivit torrare. Vad tråkigt att du fick missfall. Är du extra rädd för att få det igen? Hoppas du blir gravid snabbt igen!
    Vet ännu inte om jag är extra rädd faktiskt, kommer nog att känna det först när vi blir gravida igen. Vad jag läst så finns det ingen ökad risk för missfall igen om man bara fått ett eller två. Det är först vid tre missfall som det finns en liten ökad risk för ytterligare missfall, tror 2-4% ökad risk och det är ju också vid tre missfall som man får göra en utredning. Sen fick jag ju missfall i en väldigt "vanlig" vecka eller vad man skall säga. Dels så är det ju "vanligt" med missfall när hjärtat skall börja slå, typ v6 och sen när moderkakan börjar bildas och tar över pö om pö, typ v9 och framåt. Och mitt kom i vecka 9 och vi vet att hjärtat slog som det skulle, det hade vi sett bara två dagar innan missfallet så då var det väl  något med moderkakan som gick snett antar jag.  

Jag är ändå jätteglad för att vi kan bli gravida utan några "hjälpmedel" då vår dotter kom till mha en kur Pergotime då min ÄL inte kommit igång särskilt bra efter att jag slutade med p-piller. Och nu tog det sig på första försöket! Vi visste ju inte ens om vi kunde bli gravida igen utan hjälp så det är väldigt positivt. Sen så är jag glad för att min kropp ändå fattade att något var fel och skötte missfallet själv så att jag slapp ett MA med antingen medicinsk abort eller skrapning, verkar var som att välja mellan pest eller kolera ungefär :-/

Är också glad för att jag har slutat blöda, har hört om många som småblött i månader efter sina missfall och det måste ju vara jättejobbigt! 

Så allmänt hoppfull är jag ändå kan jag väl säga

Spännande att din ÄL varit, då håller vi tummarna för att allt går som det skall och att du snart kan testa positivt! När tänkte du testa?
  • utökafamiljen

Mens i helgen, bara till att svälja besvikelsen och ta nya tag. Hoppar gärna in här. 23 år gammal Bim 22/6 försök nummer 5. Vill någon lägga till mig i listan?

• NILE90
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    1/6, JOLI, 11:e försöker med 1:a barnet
    2-3/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 NILE90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 Manelma, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet 
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    14/6 Annemi, 32 år, 1:a försöket, 3:e barnet
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet
    18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    18/6 Nini, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    18/6 MagicQueen, 38 år, 6:e försöket, 3:e barnet
    19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet
    19/6 Såg fågeln, 2:a försöket, 4:e barnet
    19/6 Becks5, 25 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    19/6 Eriksson 85 28 år, 11:e försöket, 1:a barnet
    22/6 Mira14, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    22/6 utökafamiljen, 23 år, 5:e försöket
    ??/6 JhjärtaK, 32 år, 2:a försöket totalt, 1:a efter mf, 2:a barnet
  • NILE90

Har haft ÄL i helgen, nu är det bara den lååånga väntan till BIM kvar 7/6. 

Ska verkligen anstränga mig för att inte testa innan BIM. Men tycker det vore väldigt knepigt om det inte blev något denna månad då jag verkligen känt (och testat med stickor) ÄL + att vi haft mysigt sen förra helgen. Så chansen finns ju definitivt. 

Är förövrigt 1:a riktiga försöket, vi bestämde oss 1 dag efter ÄL förra månaden att vi ska börja försöka, så jag ska väl inte hoppas på allt för mycket. ;) 

• jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 08:42:46 följande:
    Är inte alls hajj på det här med tempning kring ÄL. Man kan få svagt streck större delar av cykeln utan att ÄL är på g tyvärr, det kan gå från jättesvagt till väldigt starkt snabbt då LH-stegringen kommer snabbt och försvinner nästintill lika snabbt. 

Använd typ fertilityfriends app för att skriva in din temperatur, den visar ju tydligt sedan när du hade ÄL. 

Okej. Tog test imorse och det var varken svagare eller starkare än igår. Inne på dag 13 sedan mensen.
    Jag tror jag försökte med den sidan men fatta inte. Får se om man försöker en gång till.
  • jessi84
    Är inte alls hajj på det här med tempning kring ÄL. Man kan få svagt streck större delar av cykeln utan att ÄL är på g tyvärr, det kan gå från jättesvagt till väldigt starkt snabbt då LH-stegringen kommer snabbt och försvinner nästintill lika snabbt. 

Använd typ fertilityfriends app för att skriva in din temperatur, den visar ju tydligt sedan när du hade ÄL. 
    Men hur kan man då bara gå på tempen?
    Enligt en barnmorskas uträkning, uträkning här och på womanlog ska jag ha ÄL på onsdag. Hoppas det stämmer =)
  • jessi84

Ska man köpa CB ägglossningstest? Har test från tradera.
    Kommer inte kunna köpa dem förrän på onsdag när jag slutar i såna fall och ska ha ÄL enligt uträkning här på fl.
    Har tyvärr inte märkt av några flytningar än. Känner av lite i magen (igår mest) och har lite illamående idag.
  • snö 81

Kunde inte låta bli att ta en sticka också nu på förmiddagen. Har nu denna äl alltså testat med stickor, clearblues enkla OCH dubbla tester. Vore väl fan om man inte prickade rätt då :)

Älskar dessa bevis på att kroppen fungerar :)

• NILE90
    snö 81 skrev 2014-05-26 11:20:01 följande:
    Kunde inte låta bli att ta en sticka också nu på förmiddagen. Har nu denna äl alltså testat med stickor, clearblues enkla OCH dubbla tester. Vore väl fan om man inte prickade rätt då :)

Älskar dessa bevis på att kroppen fungerar :)

Visst är det en liten lättnad när man äntligen får två starka streck på stickorna. Drog en ÄL-dans hemma i vardagsrummet i lördags (och söndags) när jag såg mina starka streck. Sambon tyckte jag knäpp. 

Hoppas på att få dra en plus-på-stickan-dans snart också :D 
  • jessi84
    jessi84 skrev 2014-05-26 11:13:27 följande:

Okej. Tog test imorse och det var varken svagare eller starkare än igår. Inne på dag 13 sedan mensen.
    Jag tror jag försökte med den sidan men fatta inte. Får se om man försöker en gång till.
    Det är en app va?
    Ska försöka kolla på den sen, fatta ju inget av den sist tyvärr =(
Svar på tråden BIM Juni 2014