• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • MiaIa90

Få ska inte mitt hopp vara ute men känns som den ska komma när som kändes lika förra månaden med och lite äckel varning flytningarna luktar sin om mensen ska komma bara att den är trög startad.
    Gud vad härligt att du fick plus tull slut ju:).

• Miini
    joss82 skrev 2014-05-27 16:02:26 följande:
    åh, denna väntan. Efter dagens magnip har hoppet ökat en smula och det gör ju väntan bara ännu värre och besvikelsen ännu större om det inte stämmer.
    Håller tummarna skithårt för att det var ägget som fäste och att du får ett plus snart!
  • sowe81
    viljan90 skrev 2014-05-28 07:41:50 följande:

Ja, mensen kom här också.. Igår.. Konstigt då jag inte kände några symtom på att den skulle komma, som jag alltid gör annars.. Börjar ju ALLTID få sjukt ont och får alltid ts utskrivna tabletter för smärtan.. Men inget denna månaden.. Första på säkert 1,5 år! Men aja... Jag stannar kvar i tråden och flyttar mig istället till den 26-28 Juni! Bättre lycka till er andra!! Väntar med spänning på många andra plus för er andra här!! Kram på er!

Känner med dig. Vi följs åt...
  • Miini
    MiaIa90 skrev 2014-05-28 12:25:09 följande:
    Få ska inte mitt hopp vara ute men känns som den ska komma när som kändes lika förra månaden med och lite äckel varning flytningarna luktar sin om mensen ska komma bara att den är trög startad.
    Gud vad härligt att du fick plus tull slut ju:).
    Jo, dock var det varken planerat eller särskilt lämpligt (var ensamstående), men såhär fem år senare, men en pratglad vilde på fyra år, så är jag så sjukt glad att min kropp ändå funkade som den skulle. Inte alla har den turen och med min släkts sjukdomshistoria så är det inte ens säkert att det fungerar igen.
  • MiaIa90

Gud vad härligt en busig litet barn.
    Ne de är ju så kroppen är ett stort mysterium fattar inget jag själv har förälskat få barn nu i tre år med.

• ImseVimseSpindel

Ni som har oregelbunden mens och inte vet när ÄL och BIM är, hur gör ni med listan? Skriver ni inte upp er eller gissar ni lite?
    Jag har inte skrivit upp mig för att jag inte vet när min ÄL kommer.

• Miini
    MiaIa90 skrev 2014-05-28 12:32:40 följande:
    Gud vad härligt en busig litet barn.
    Ne de är ju så kroppen är ett stort mysterium fattar inget jag själv har förälskat få barn nu i tre år med.
    Något jag blir förvånad över är alla ungdomar som blir gravida så fort dom slarvar minsta lilla med skydd (räknar mig själv till den kategorin) medan folk som har stenkoll på ÄL och temp och allt möjligt får försöka i flera år. Vet dessutom många som har fått första barnet "ojsan hoppsan" och andra barnet har tagit 8-10 försök på sig att komma. Hade gärna velat ha en vetenskaplig förklaring på hur det kan vara så mycket svårare med andra barnet när första var så lätt att få till...
  • joss82
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-28 12:58:40 följande:
    Ni som har oregelbunden mens och inte vet när ÄL och BIM är, hur gör ni med listan? Skriver ni inte upp er eller gissar ni lite?
    Jag har inte skrivit upp mig för att jag inte vet när min ÄL kommer.

jag gissar, och så ändrar jag efter att äl varit. Blir ju tråkigt att aldrig vara med på någon lista bara för att man är oregelbunden!
  • ramada

Håller med dig Miini nog är det lite underligt nog...

Här är vi iaf på ÄL + 4 å fruktansvärt otåliga! Tungan ute

Ni andra då?

• snö 81
    Miini skrev 2014-05-28 13:00:44 följande:
    Något jag blir förvånad över är alla ungdomar som blir gravida så fort dom slarvar minsta lilla med skydd (räknar mig själv till den kategorin) medan folk som har stenkoll på ÄL och temp och allt möjligt får försöka i flera år. Vet dessutom många som har fått första barnet "ojsan hoppsan" och andra barnet har tagit 8-10 försök på sig att komma. Hade gärna velat ha en vetenskaplig förklaring på hur det kan vara så mycket svårare med andra barnet när första var så lätt att få till...
    Att tonåringar råkar bli gravida hit och dit tror jag beror på två saker, dels att de skyddar sig lite si sådär och dels att man är grymt fertil i tonåren.
    Sen undrar jag också varför det går så mycket segare att bli gravid med nr 2 än med nr 1.Upplever att det är många här på FL som fick första barnet på första försöket och med andra så får man försöka och försöka i månader...
Svar på tråden BIM Juni 2014