• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Milie
    Palmhjärtat skrev 2014-05-30 14:33:41 följande:
    Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..

Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..
    Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.

Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?
    Har du råd så skulle jag tipsa om Clearblues digitala test. Då vet du precis hur det ser ut. Får du blankt på dem två månader i rad så tycker jag du ska söka hjälp.
  • Stina87
    joss82 skrev 2014-05-30 11:26:53 följande:

Åh, nu blev jag nervös... Var på toaletten nyss och fick ljusrosa blod på pappret. Inte mycket, men väldigt tydligt ändå. ÄL+9/10 idag. Antingen är mensen väldigt tidig eller så har jag kanske haft en nidblödning..? Hoppas, hoppas det inte kommer så mycket mer nu! Har någon av er haft en nidblödning?
    Hade kraftiga hugg/värk i magen för tre dagar sedan, är det inte sent att ha en nidblödning tre dagar efter att ägget fäst?

Känner igen mig så i det du skriver joss82! Hade äl 20/5 och i tisdags äl+7 kom det en liten brun flytning. Onsdags äl+8 kom det en liten rosa flytning. Efter det ingenting. Var helt säker på att mensen skulle komma tidigare men inget annat än att jag idag fått rätt mycket flytningar idag. Molvärker ibland men det gjorde det förra månaden också då jag ej var gravid. Men vill tycka att det ändå känns lite annorlunda denna gång, mer likt träningsvärk. Har precis som du joss82 BIM 3/6 och tänker testa på söndag. Kanske någon vill lägga till mig på listan då jag bara har ipad? Stina87, 26 år, 2:a försöket 1:a barnet. Tack på förhand!
  • joss82
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

31/5-1/6 JJF, 27 år, 2:a försöket
    2-3/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet  
    2-3/6 nathalie8906, 24år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    3/6 Stina87, 26 år, 2:a försöket 1:a barnet
    3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet  

3/6 Ritva, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet  
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    5-6/6 vikkan333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet  
    6/6 Maria678, 38 år, 1:a barnet, 56e försöket
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet  

6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet  
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet 
    7/6 NILE90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet  
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet  
    7/6 Manelma, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet   
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet  
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet  
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet  
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet  
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet  
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet  
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet  
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet  
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet  
    13/6 Evening primrose,   
    14/6 Annemi, 32 år, 1:a försöket, 3:e barnet  
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet  
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet  
    17/6 Annette79, 34år, 4:de försöket, 4:barnet
    17/6 Solägget, 7:e försöket, 2:a barnet  

18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet  
    18/6 Nini, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet  
    18/6 MagicQueen, 38 år, 6:e försöket, 3:e barnet  
    19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet  
    19/6 Såg fågeln, 2:a försöket, 4:e barnet  
    19/6 Becks5, 25 år, 2:a försöket, 1:a barnet  
    19/6 Eriksson 85 28 år, 11:e försöket, 1:a barnet  
    19/6 Mandalii: 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet  
    19/6 hellew, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet  
    20/6 Rosali84, 29år, 11:e försöket, 2:a barnet
    21/6 Vifem, 2:a försöket, 4:e barnet, sambos första  
    22/6 Mira14, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet  
    22/6 utökafamiljen, 23 år, 5:e försöket  
    24/6 lisohl, 26 år, 5:e försöket, 1:a barnet 
    ca 24/6 onlyonewhoknows, 32 år, 1:a försöket efter mf  
    24/6 kossann, 42 år, försökt sen jan-13, 4:e barnet, sambons 1:a 
    25/6 Mollemolle81, 1:a försöket efter mf  
    25/6 ImseVimseSpindel, 1:a försöket, 2:a barnet
    26/6, Sowe81, 3e försöket efter mf, 2a barnet
    26-28/6, Viljan90, 21 år, försökt sex månader
    26/6, JOLI, 12:e försöket, 1:a barnet 
    29-30/6 MiaIa90, 24år, 3års försök, 1:a barnet.  
    ?/6 JhjärtaK, 32 år, 2:a försöket totalt, 1:a efter mf, 2:a barnet
  • joss82
    Stina87 skrev 2014-05-30 14:48:17 följande:
    Känner igen mig så i det du skriver joss82! Hade äl 20/5 och i tisdags äl+7 kom det en liten brun flytning. Onsdags äl+8 kom det en liten rosa flytning. Efter det ingenting. Var helt säker på att mensen skulle komma tidigare men inget annat än att jag idag fått rätt mycket flytningar idag. Molvärker ibland men det gjorde det förra månaden också då jag ej var gravid. Men vill tycka att det ändå känns lite annorlunda denna gång, mer likt träningsvärk. Har precis som du joss82 BIM 3/6 och tänker testa på söndag. Kanske någon vill lägga till mig på listan då jag bara har ipad? Stina87, 26 år, 2:a försöket 1:a barnet. Tack på förhand!

Då håller jag tummarna för oss! Här har inte kommit något mer, och inga andra tecken heller på att mensen är på gång. Jag får aldrig mellanblödningar annars, kommer bli sjukt besviken om blödningen upphör nu och jag ändå inte är gravid!
  • ramada

Ja nu verkar det vara en period med massa väntan här jag är då på ÄL + 6 idag å känner inte ett någe, lite ömma bröst men i övrigt har jag inte märkt nåt :-P så vi får väl se när tant röd behagar dyka upp, stadig temp på 36,6 iaf mot normalt 36,2 så vi ser ju om det stämmer och den dipper då innan mensen ska komma igång hur går det för er andra att vänta?

• eagle87
    ramada skrev 2014-05-30 13:59:06 följande:

Ja nu verkar det vara en period med massa väntan här smile1.gif jag är då på ÄL + 6 idag å känner inte ett någe, lite ömma bröst men i övrigt har jag inte märkt nåt :-P så vi får väl se när tant röd behagar dyka upp, stadig temp på 36,6 iaf mot normalt 36,2 så vi ser ju om det stämmer och den dipper då innan mensen ska komma igång smile1.gif hur går det för er andra att vänta?

Jag är också på äl+6. Jag tycker de känns jätte jobbigt att vänta. Känner inga som helst symptom. Har typ vita lite kladdiga flytningar men tror jag alltid har de efter äl så hade önskat på att något skulle vara annorlunda. Jag funderar på att testa på mån eller tid på äl +10 eller 11 mest för min egen skull så jag vet mer, fan vad jag hoppas.
  • ramada
    eagle87 skrev 2014-05-30 15:21:37 följande:
    Jag är också på äl+6. Jag tycker de känns jätte jobbigt att vänta. Känner inga som helst symptom. Har typ vita lite kladdiga flytningar men tror jag alltid har de efter äl så hade önskat på att något skulle vara annorlunda. Jag funderar på att testa på mån eller tid på äl +10 eller 11 mest för min egen skull så jag vet mer, fan vad jag hoppas.
    Eller hur, jobbigt och lite frustrerande, samma som dig har jag lite vita kladdiga flytningar också, rätt övertygad om att det har jag alltid efter ÄL så tja nog tror man att det förmodligen inte blitt nåt denna gången :-P tänker du använda nåt spec. testa tidigt test?
  • Evening primrose

Palmhjärtat Du kan ha äl flera dar efter äl flytningarna, bäst är att testa på. Du kan köpa clear blue rosa å dubbelkolla om du tror stickorna e otydliga. Då slösar du minimalt på dyra cb Du kan också behöva byta testtid el testa två gånger om dan. Oavsett så sexa på regelbundet så sajfar ni iaf Oftast har man ju äl om cykeln är regelbunden o normallång. Sen kan den ibland byta dag el enstaka mån utebli. Tror man kan söka om man inte haft äl på typ tre mån i rad eller nåt sådant

♡ Lilla E ♡
  • jessi84

Nu är jag lite ledsen =( Min lillasyster (som har 2 barn) messa och fråga hur barntillverkningen går. Hon vet att vi har planer på att börja snart (försöker redan) men mer vet hon inte. Jag sa att det går okej. Hon sa att hon ska ta ut sin spiral 13/6 och då börja försöka på ett 3:e barn. Hon vill gärna att jag blir gravid innan men jag sa blir du gravid innan så blir du. Har en känsla att hon kommer att säga strax efter att de väntar barn så kommer hon få före. Känner bara att det är så oerhört jobbigt och ledsen =( Vet att hon prata om att försöka men hon prata om hösten men nu blir det tidigare.

• Evening primrose

Men försök å skit i testen lite, fortsätt testa men låt d inte styra likasom om du förstår, vänta inte m sexet osv utan fortsätt regelbundet Finns mååånga som plussat utan att ha fått pos äl test vännen

♡ Lilla E ♡
Svar på tråden BIM Juni 2014