• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    kossann skrev 2014-05-28 07:36:05 följande:

Jag önskar oxå att det nån gång skulle bli vår månad... Men, men... nu är jag här... Denna månaden är kanske vår?
    Klart det är!
  • onlyonewhoknows
    snö 81 skrev 2014-05-28 13:57:14 följande:
    Sen undrar jag också varför det går så mycket segare att bli gravid med nr 2 än med nr 1.Upplever att det är många här på FL som fick första barnet på första försöket och med andra så får man försöka och försöka i månader...
    Tusen tack för alla inlägg. Det har som sagt varit och är en tuff tid.

Jag hoppas verkligen att vi inte får det problemet. Pyret kom till på andra försöket, utan ÄL-stickor eller tempningar. Jag kollade här på FL när jag borde ha ÄL baserat på ungefärlig cykeltid (är som sagt inte så regelbunden, kan diffa 10 dagar/cykel ungefär). Vi körde på som vanligt, men utan skydd och det funkade bra. Hoppas på samma tur denna gång.

• JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-28 12:58:40 följande:

Ni som har oregelbunden mens och inte vet när ÄL och BIM är, hur gör ni med listan? Skriver ni inte upp er eller gissar ni lite?
    Jag har inte skrivit upp mig för att jag inte vet när min ÄL kommer.

Jag har bara skrivit frågetecken, hade regelbunden mens innan mitt mf men vet ju nu inte när min ÄL kommer. Innan dottern hade jag oregelbunden och då skrev jag på ett ungefär och ändrade sedan när jag hade fått utslag på ÄL-test för då visste jag ju när BIM var.
  • eagle87

Har samma flytningar som jag alltid brukar ha efter ÄL. Har bim 9/6. Hade ägglossning i helgen. Betyder det att det är kört? Fan vill bara att det ska ta sig. De typ vattniga genomskinliga lite vita. Men har alltid så efter ÄL.

• EnStyckAnna

Ni som har haft MF, hur länge blödde ni och hur snabbt kom ägglossningen igång igen?
    Jag började blöda i förrgår och blödde rejält hela dagen igår, idag är det bara lite bruna blödningar.. Vill så gärna börja försöka igen..
    Vi har ju en son sen innan och har så smått börjat planera för ett bröllop nästa sommar, vill gärna ha en liten innan dess som helst ska vara i lämplig ålder för att dens föräldrar ska kunna ha ett roligt bröllop.. ;)
    Håller tummarna för er alla som har BIM nu i dagarna!

• Murrmys
    sowe81 skrev 2014-05-28 06:52:48 följande:
    Fick min mens idag, skönt iaf att kroppen är tillbaka på normalcykel efter mf. Hänger kvar här, bim blir bästa gång 26/6.

Nån som vill ändra mig i listan.

26/6, 3e försöket efter mf, 2a barnet

viljan90 skrev 2014-05-28 07:41:50 följande:
    Ja, mensen kom här också.. Igår.. Konstigt då jag inte kände några symtom på att den skulle komma, som jag alltid gör annars.. Börjar ju ALLTID få sjukt ont och får alltid ts utskrivna tabletter för smärtan.. Men inget denna månaden.. Första på säkert 1,5 år! Men aja... Jag stannar kvar i tråden och flyttar mig istället till den 26-28 Juni! Bättre lycka till er andra!! Väntar med spänning på många andra plus för er andra här!! Kram på er!

Bättre lycka nästa gång! :)
  • snö 81
    EnStyckAnna skrev 2014-05-28 19:33:42 följande:

Ni som har haft MF, hur länge blödde ni och hur snabbt kom ägglossningen igång igen?
    Jag började blöda i förrgår och blödde rejält hela dagen igår, idag är det bara lite bruna blödningar.. Vill så gärna börja försöka igen..
    Vi har ju en son sen innan och har så smått börjat planera för ett bröllop nästa sommar, vill gärna ha en liten innan dess som helst ska vara i lämplig ålder för att dens föräldrar ska kunna ha ett roligt bröllop.. ;)

Jag blödde ordentligt i 2,5-3 dagar. Efter det hade jag bruna flytningar i ca 4 dagar. Första mensen kom 5 veckor efter missfallet, men jag märkte aldrig av någon ÄL innan zen mensen.
  • Murrmys

Gravtest beställt nu :) men tänker inte testa före BIM...ska man vänta 9 månader på bäbis så kan jag nog vänta in BIM och nån dag till innan test ;) men visst är det segt!!??

Har så sjukt ömma boobisar också, känns som första veckorna jag ammade sonen, ilar och spänner liksom. Men kroppen kan ju va skengravid så jag tar inte ut nånting!

• Evening primrose

En styck anna Jag fick mf i v 6-7. Blödde som en lite rejälare mens, tog väl en fem dar... Började en lör å testade neg tors efter. Plussade direkt efter.

♡ Lilla E ♡
  • JhjärtaK
    EnStyckAnna skrev 2014-05-28 19:33:42 följande:

Jag blödde en knapp vecka efter mitt mf. Dock var det förra helgen så ÄL har inte kommit igång än då gravtest idag fortfarande visar svagt positivt (se bild).

I vilken vecka fick du mf? Mitt skedde i 8+0.

Svar på tråden BIM Juni 2014