• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Furtuna
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-28 12:58:40 följande:
    Ni som har oregelbunden mens och inte vet när ÄL och BIM är, hur gör ni med listan? Skriver ni inte upp er eller gissar ni lite? Jag har inte skrivit upp mig för att jag inte vet när min ÄL kommer.

Jag gissar.. Har en app som beräknar ägglossning o mens sen får man se på ägglossningstesterna om de hade rätt :)
  • Boots
    onlyonewhoknows skrev 2014-05-27 17:04:05 följande:
    Jag hoppar gärna på här också. Det blir första försöket efter "missfall". Jag och sambon förlorade vår dotter den 10/4. Jag var då i v 28 och fick då föda ut vår dotter. Jag tänker inte gå in på detaljer och känslor här, men hur som helst beslutade vi rätt snart att försöka så fort som möjligt igen. Läkaren rekommenderade att vänta tills mensen kom tillbaka. Jag fick tillbaka min mens i söndags och har, förutsatt att inget ändrats mot innan graviditeten ÄL ca 9/6 och BIM runt 24/6 (är inte jätteregelbunden).

Usch vilken mardröm!! Stor kram till er!
  • Boots

Ja det är ju orättvist fördelat på vilka som kan få barn lätt och vilka som knappt eller inte alls kan bli gravida! Ni är starka som har kämpat länge! Nu till en annan sak. Vilken dag i menscykeln brukar ni ta första graviditetstestet?

• Kissekatten2014
    Boots skrev 2014-05-28 14:03:24 följande:

Ja det är ju orättvist fördelat på vilka som kan få barn lätt och vilka som knappt eller inte alls kan bli gravida! Ni är starka som har kämpat länge! Nu till en annan sak. Vilken dag i menscykeln brukar ni ta första graviditetstestet?

Antingen bim dagen eller några dagar efter beräknad mens..
  • ImseVimseSpindel

Okej, då får någon gärna skriva in min mig för jag vet inte hur man gör:)
    Räknar på en cykel på 35 dagar så får vi se hur lång den blir. Blir den kortare så blir jag överlycklig. Har haft upp mot 60 dagar innan jag fick första barnet och det är så trist =/

25/6, första försöket , 2a barnet

• MiaIa90

Miini

Ja jag förstår mig inte på de alls en del kan bara behöva se ett par kallingar så blir dom gravida medans andra får kämpa i flera år.
    Så oretvist men så är de ju tuvärr ibland i livet.
    Men ingen mens här en men den kommer nog der bara så svårt att sluta att tänka på något annat rädd att min dyker ska bli lång igen har haft 31-32 dagar i flera månader nu förutom förra månaden då mensen kom på dag 37. Men då känd jag mig ungefär lika nu som då.

• Evening primrose

En del par kan tydligen vara mera fertila än andra tillsammans, byter man tex partner blir man plötsligt gravid direkt... Stress att försöka mån efter mån kan ju också bidra. Blir man oplanerat gravid är ju läget annat på den punkten. Säkert mycket som kan spela in. En del som kämpat länge me nr ett kan få det lätt me nr två å tvärtom. Å tonåringar är har ju i regel ett längre fertilt fönster än kvinnor över 30 typ...

♡ Lilla E ♡
  • Miini
    ramada skrev 2014-05-28 13:54:51 följande:
    Håller med dig Miini nog är det lite underligt nog...

Här är vi iaf på ÄL + 4 å fruktansvärt otåliga! Tungan ute

Ni andra då?
    Också på ÄL+4! Går och sneglar på gravtstickorna flera gånger om dagen och bara lääängtar tills jag kan börja testa. Tur vi har långledigt nu och ska till landet så man kan fokusera på annat ett par dagar :P
  • Miini
    MiaIa90 skrev 2014-05-28 14:45:46 följande:
    Miini

Ja jag förstår mig inte på de alls en del kan bara behöva se ett par kallingar så blir dom gravida medans andra får kämpa i flera år.
    Så oretvist men så är de ju tuvärr ibland i livet.
    Men ingen mens här en men den kommer nog der bara så svårt att sluta att tänka på något annat rädd att min dyker ska bli lång igen har haft 31-32 dagar i flera månader nu förutom förra månaden då mensen kom på dag 37. Men då känd jag mig ungefär lika nu som då.
    Precis. Min farbror och hans fru verkar höra till dom där som bara behöver skaka av sig kallingarna i sovrummet för att bli på tjocken. När det råkade bli ett femte barn så knipsade han sig. Det var det enda som funkade (och då ska tilläggas att hon var över 35 och han en bra bit över 40 när sista blev till!).
  • MiaIa90
    Miini skrev 2014-05-28 15:26:35 följande:
    Precis. Min farbror och hans fru verkar höra till dom där som bara behöver skaka av sig kallingarna i sovrummet för att bli på tjocken. När det råkade bli ett femte barn så knipsade han sig. Det var det enda som funkade (och då ska tilläggas att hon var över 35 och han en bra bit över 40 när sista blev till!).
    De är smått oretvist är de lika är de för svägeskan och sambons bror dom har fått två barn under loppet av 14månader. 
Svar på tråden BIM Juni 2014