BIM Juni 2014
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Ja det är ju orättvist fördelat på vilka som kan få barn lätt och vilka som knappt eller inte alls kan bli gravida! Ni är starka som har kämpat länge! Nu till en annan sak. Vilken dag i menscykeln brukar ni ta första graviditetstestet?
Ja det är ju orättvist fördelat på vilka som kan få barn lätt och vilka som knappt eller inte alls kan bli gravida! Ni är starka som har kämpat länge! Nu till en annan sak. Vilken dag i menscykeln brukar ni ta första graviditetstestet?
Okej, då får någon gärna skriva in min mig för jag vet inte hur man gör:)
Räknar på en cykel på 35 dagar så får vi se hur lång den blir. Blir den kortare så blir jag överlycklig. Har haft upp mot 60 dagar innan jag fick första barnet och det är så trist =/
25/6, första försöket , 2a barnet
Miini
Ja jag förstår mig inte på de alls en del kan bara behöva se ett par kallingar så blir dom gravida medans andra får kämpa i flera år.
Så oretvist men så är de ju tuvärr ibland i livet.
Men ingen mens här en men den kommer nog der bara så svårt att sluta att tänka på något annat rädd att min dyker ska bli lång igen har haft 31-32 dagar i flera månader nu förutom förra månaden då mensen kom på dag 37. Men då känd jag mig ungefär lika nu som då.
En del par kan tydligen vara mera fertila än andra tillsammans, byter man tex partner blir man plötsligt gravid direkt... Stress att försöka mån efter mån kan ju också bidra. Blir man oplanerat gravid är ju läget annat på den punkten. Säkert mycket som kan spela in. En del som kämpat länge me nr ett kan få det lätt me nr två å tvärtom. Å tonåringar är har ju i regel ett längre fertilt fönster än kvinnor över 30 typ...