• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Kissekatten2014
    Murrmys skrev 2014-05-28 20:19:15 följande:
    Gravtest beställt nu :) men tänker inte testa före BIM...ska man vänta 9 månader på bäbis så kan jag nog vänta in BIM och nån dag till innan test ;) men visst är det segt!!?? Har så sjukt ömma boobisar också, känns som första veckorna jag ammade sonen, ilar och spänner liksom. Men kroppen kan ju va skengravid så jag tar inte ut nånting!

Jag känner ingenting just nu, så det blev nog inget denna gång har bim nästa fredag.. Så segt och vänta och vänta ju.
  • Solägget

Någon i denna tråd länkade till en annan tråd där en "metod" beskrevs för hur man boostar chansen att plussa. Vet ngn var jag hittar den? Nu känns det som om vi har prövat alla metoder här hemma utan framgång...

Och om någon orkar ,

Solägget, 7:e försöket 2:a barnet bim 17/6

• nakoma

Tror det är denna du menar :) spermmeetseggplan.com/smep-step-by-step/

Solägget skrev 2014-05-28 22:48:44 följande:
    Någon i denna tråd länkade till en annan tråd där en "metod" beskrevs för hur man boostar chansen att plussa. Vet ngn var jag hittar den? Nu känns det som om vi har prövat alla metoder här hemma utan framgång...

Och om någon orkar ,

• nakoma
    Solägget skrev 2014-05-28 22:48:44 följande:

Och om någon orkar ,

Den går i princip ut på att man från cykeldag 8 har sex varannan dag tills man får positivt äl test och då har man sex 3 dagar i rad sen paus en dag sen sex en dag igen...
  • Solägget

Tack!! Värt att testa iallafall :)

nakoma skrev 2014-05-28 23:02:26 följande:
    Den går i princip ut på att man från cykeldag 8 har sex varannan dag tills man får positivt äl test och då har man sex 3 dagar i rad sen paus en dag sen sex en dag igen...

• nakoma
    Solägget skrev 2014-05-28 23:10:32 följande:
    Tack!! Värt att testa iallafall :)

ja men eller hur. Vi kör på en variant för jag vet att jag har plus på ältest dag 16 så vi började på dag 11 ist för dag 8 är lite tidigt. sen får man ju anpassa lite för både han och jag är lite bortresta i veckan... :) men jag tror grundidèn med varannan dag och mer runt äl är bra :)
  • eagle87

Har samma flytningar som jag alltid brukar ha efter ÄL. Har bim 9/6. Hade ägglossning i helgen. Betyder det att det är kört? Fan vill bara att det ska ta sig. De typ vattniga genomskinliga lite vita. Men har alltid så efter ÄL.

• JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-05-29 12:33:01 följande:
    Har samma flytningar som jag alltid brukar ha efter ÄL. Har bim 9/6. Hade ägglossning i helgen. Betyder det att det är kört? Fan vill bara att det ska ta sig. De typ vattniga genomskinliga lite vita. Men har alltid så efter ÄL.
    Ägget har ju inte hunnit fästa än så inte konstigt att allt är precis som vanligt såpass nära inpå din ÄL. Så nej, klart det inte är kört!
  • combat90

Jag undrar lite har ägglossning enligt beräkning den 5/6. Vi ska på fest med jobbet då. Påverkar alkoholen ägglossningen/befruktningen på något sett?

Vill ha så mycket tips de går kring hur man ska lyckas denna månad. :)

• Milie
    combat90 skrev 2014-05-29 14:21:08 följande:
    Jag undrar lite har ägglossning enligt beräkning den 5/6. Vi ska på fest med jobbet då. Påverkar alkoholen ägglossningen/befruktningen på något sett?
    Vill ha så mycket tips de går kring hur man ska lyckas denna månad. :)
    Svårt att säga egentligen. Man säger att alkohol påverkar förmågan att bli gravid. Jag vet dock inte exakt hur det skulle gå till (förutsatt att man inte är så gravt alkoholiserad att man "supit bort" sin ägglossning), men med tanke på vilket gift alkohol är så vore det inte så konstigt om det satte käppar i hjulet. Det kanske sker något med livmoderslemhinnan då vi har alkohol i blodet så det är mindre chans att ägget fäster. Fast då kan man ju tänka att infästning av ägget händer runt 7 dagar efter ägglossning, så det borde egentligen inte vara något problem i ditt fall.

Så ja. Jag själv håller mig från alkohol, men det är ingen större uppoffring eftersom jag dricker typ en gång per år i vanliga fall. 
Svar på tråden BIM Juni 2014