• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-12 22:07:51 följande:
    Japp då har jag varit hos doktorn igen. Provsvaren visade fortsatt högt värde så jag blev satt på medicin. Så nu höjs hoppet för en liten en igen :). Fick till och med fixat så det jag fick ta fler prover för att kolla om det är brist på något som gör att mitt värde är högt. Så imorgon ska jag ta en spruta mot röda hund sen får vi vänta en månad pga av den. Sen kör vi på för fullt igen :).

Hur går det? Har det hänt något??

Men åh va härligt, grattis!! Äntligen börjar det lösa sig. Va skönt att du får göra fler prover, de kan ju faktiskt vara något lätt att åtgärda!

Och skönt att du fick medicin, det borde ju skynda på det hela :)!!!

Här har det inte hänt någonting. Känner inget heller så det bara en lång väntan. Jag har bim på tisdag men tänkte vänta med att testa tills onsdag torsdag, om inte mensen kommer innan såklart. Vill inte få ännu ett neg. Test.
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-12 22:13:31 följande:
    Men åh va härligt, grattis!! Äntligen börjar det lösa sig. Va skönt att du får göra fler prover, de kan ju faktiskt vara något lätt att åtgärda!

Och skönt att du fick medicin, det borde ju skynda på det hela :)!!!

Här har det inte hänt någonting. Känner inget heller så det bara en lång väntan. Jag har bim på tisdag men tänkte vänta med att testa tills onsdag torsdag, om inte mensen kommer innan såklart. Vill inte få ännu ett neg. Test.

:) :). Ja det kändes så mycket lättare efter besöket idag. Nytt hopp tändes :). Ahhh då har du några dagar kvar. Det kan nog vara bra att väntar tills efter bim. Det är ju inte alltid att det visar sig innan bim, speciellt om man är en l
  • Cina84

Låghormomare som en del är. Släpper inte tumgreppet :). Kram

• julii
    Cina84 skrev 2014-06-12 22:18:20 följande:
    :) :). Ja det kändes så mycket lättare efter besöket idag. Nytt hopp tändes :). Ahhh då har du några dagar kvar. Det kan nog vara bra att väntar tills efter bim. Det är ju inte alltid att det visar sig innan bim, speciellt om man är en l

Ja riktigt härligt för dig :)

Nej jag tänkte att det är lika bra att vänta ett par dagar extra istället, har redan kunnat vänta i 30 dagar borde jag kunna vänta några dagar extra :p min gyn tyckte det var lite skumt att jag hade 35-36 dagars cykel trots pergo o att det kan vara ett till tecken på att äl är mycket senare än vad de kan se på vul. Skumt det där. Har du lång cykel utan äl?
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-12 22:24:58 följande:

Nej jag tänkte att det är lika bra att vänta ett par dagar extra istället, har redan kunnat vänta i 30 dagar borde jag kunna vänta några dagar extra :p min gyn tyckte det var lite skumt att jag hade 35-36 dagars cykel trots pergo o att det kan vara ett till tecken på att äl är mycket senare än vad de kan se på vul. Skumt det där. Har du lång cykel utan äl?

julii skrev 2014-06-12 22:24:58 följande:

Ja det är kanske lite underligt med tanke på att Pergo ska stimulera äl.. Min cykel är på 30-32 dagar och jag upplever att jag har äl runt dag 17. När vi skulle in på första mötet så gungade cykeln till så då fick jag inte äl förrän runt dag 28-29 och mens dag 42. Det har hänt två eller tre gånger tidigare. Har du kollat sköldkörteln?
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-12 23:06:13 följande:
    Ja det är kanske lite underligt med tanke på att Pergo ska stimulera äl.. Min cykel är på 30-32 dagar och jag upplever att jag har äl runt dag 17. När vi skulle in på första mötet så gungade cykeln till så då fick jag inte äl förrän runt dag 28-29 och mens dag 42. Det har hänt två eller tre gånger tidigare. Har du kollat sköldkörteln?

Ja jag har kollat sköldkörteln och det var normalt. Så något skumt med äl är det. .
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-13 08:03:14 följande:
    Ja jag har kollat sköldkörteln och det var normalt. Så något skumt med äl är det. .

Okej. Jag var och fick spruta mot röda hund idag (saknar skydd för det) å fick veta att jag måste ta en till om en månad sen måste jag vänta in3 m
  • Cina84

3 månader innan vi kan försöka igen. Men har läst på något ställe att set ska räcka med en månad. Blev återigen lite ledsen då vi måste vänta ännu längre. Men men..

• julii
    Cina84 skrev 2014-06-13 21:22:05 följande:
    3 månader innan vi kan försöka igen. Men har läst på något ställe att set ska räcka med en månad. Blev återigen lite ledsen då vi måste vänta ännu längre. Men men..

Men varför måste man vänta 3 månader?

hmm låter skumt om det du läst 1 månad då borde ju det oxå funka?
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-13 22:42:51 följande:
    Men varför måste man vänta 3 månader?

hmm låter skumt om det du läst 1 månad då borde ju det oxå funka?

Som jag har fattat det så är det så lång tid viruset är levande i kroppen och kan skada ett ev foster ordentligt. Ska kolla med gyn när kag ska dit.
Svar på tråden Bollen är i rullning