• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Cina84

Ja!!! Gäller bara att mannen hinner hem tills det är dags, jobbar borta till torsdag.. :I. Ja det tar ens stor del av ens tid och tanke!

Ja tänk vad speciellt det måste kännas. Undrar om man fattar det direkt?? När man är så van vid det negativa svaret.

Jag känner så väl igen mig. Den känslan kryper sig sakta på. Hoppas den inte stämmer. Ja så ledsen man blir!!! Värre blir det för varje gång tycker jag men det är väl lite paniken jag känner att tiden går.. Men som tur är så tänker kroppen framåt och får oss att försöka igen. Det känns som att det är en god egenskap att vara envis i såna här lägen ;). Vi ska LYCKAS :).

• julii
    Cina84 skrev 2014-05-09 07:43:48 följande:
    Ja!!! Gäller bara att mannen hinner hem tills det är dags, jobbar borta till torsdag.. :I. Ja det tar ens stor del av ens tid och tanke!

Ja tänk vad speciellt det måste kännas. Undrar om man fattar det direkt?? När man är så van vid det negativa svaret.

Jag känner så väl igen mig. Den känslan kryper sig sakta på. Hoppas den inte stämmer. Ja så ledsen man blir!!! Värre blir det för varje gång tycker jag men det är väl lite paniken jag känner att tiden går.. Men som tur är så tänker kroppen framåt och får oss att försöka igen. Det känns som att det är en god egenskap att vara envis i såna här lägen ;). Vi ska LYCKAS :).

ja, hoppas han hinner hem!!

Jag gjordd gravtest idag men de va negativ, dock inte fått någon mens. Så jäkla frustrerande. Men de är bara att ta nya tag, får äta en till kur med pergotime när mensen dyker upp.

Heja heja oss :)!!!
  • Cina84
    julii skrev 2014-05-09 17:45:48 följande:
    ja, hoppas han hinner hem!!

Jag gjordd gravtest idag men de va negativ, dock inte fått någon mens. Så jäkla frustrerande. Men de är bara att ta nya tag, får äta en till kur med pergotime när mensen dyker upp.

Heja heja oss :)!!!

:(. Några dagar till sen vet du säkert åt det ena eller andra hållet. Ja vi får köra på tills det går vägen. Skam den som ger sig ;).
  • julii
    Cina84 skrev 2014-05-09 21:01:17 följande:
    :(. Några dagar till sen vet du säkert åt det ena eller andra hållet. Ja vi får köra på tills det går vägen. Skam den som ger sig ;).

Ja precis, fortfarande ingen mens här.

Helt rätt:)
  • julii

Hur går det ts?:)

Jag är på bim+5 o ingen mens..

• Cina84

Hej!

Jo det går nog bra. Är på väg att få en ganska bra äl är jag ganska säker på. "Ser" och känns så, så vetegroddsoljan verkar har gjort sitt till. Sen får vi se om cystorna sabbar för oss eller Inte. Har inte fått var än på proverna dock.

Då finns det chans för er :). Det är ju inte så många dagar över än. Har inte velat fråga mer då jag vet hur tungt det kan vara om det inte fixat sig.

julii skrev 2014-05-14 09:42:09 följande:
    Hur går det ts?:)

Jag är på bim+5 o ingen mens..

• julii
    Cina84 skrev 2014-05-14 10:44:26 följande:
    Hej! Jo det går nog bra. Är på väg att få en ganska bra äl är jag ganska säker på. "Ser" och känns så, så vetegroddsoljan verkar har gjort sitt till. Sen får vi se om cystorna sabbar för oss eller Inte. Har inte fått var än på proverna dock. Då finns det chans för er :). Det är ju inte så många dagar över än. Har inte velat fråga mer då jag vet hur tungt det kan vara om det inte fixat sig.

Åh va kul, hoppas det går bra :) vart hittar man vetegroddsolja? De var snällt sagt , jag väntar och väntar:)
  • Cina84

Tack själv :).hoppas hoppas hoppas.

Du kan hitta den på hälsokosten. OBS!!! Det är stor klökvarning om du bara tar den rätt upp och ner. Men om du tar flädersaft i munnen och sen häller ner oljan i munnen så går det bra :).

julii skrev 2014-05-14 11:33:43 följande:
    Åh va kul, hoppas det går bra :) vart hittar man vetegroddsolja? De var snällt sagt , jag väntar och väntar:)

• julii
    Cina84 skrev 2014-05-14 16:03:01 följande:
    Tack själv :).hoppas hoppas hoppas.

Du kan hitta den på hälsokosten. OBS!!! Det är stor klökvarning om du bara tar den rätt upp och ner. Men om du tar flädersaft i munnen och sen häller ner oljan i munnen så går det bra :).

Okej då ska jag nog prova det:) igår kom mensen men känner mig inte så ledsen, när jag ändå testat negativt så kunde den ändå komma. Så på söndag börjar jag med ny kur pergotime och sen väntar vi på remiss så min sambo ska få göra spermaprov

Pratade med gyn idag o den var skickad så borde få den imorgon. Så det känns ändå positivt tycker jag att vi får så mycket hjälp :)
  • Cina84
    julii skrev 2014-05-15 19:10:41 följande:
    Okej då ska jag nog prova det:) igår kom mensen men känner mig inte så ledsen, när jag ändå testat negativt så kunde den ändå komma. Så på söndag börjar jag med ny kur pergotime och sen väntar vi på remiss så min sambo ska få göra spermaprov

Pratade med gyn idag o den var skickad så borde få den imorgon. Så det känns ändå positivt tycker jag att vi får så mycket hjälp :)

Det var ju tråkigt :(. Ja jag håller med. Bra att få hjälp så man får veta men också nervöst över vad man får veta. Mannen ska lämna nästa vecka så snart är vi helbesiktigade båda två ;).
Svar på tråden Bollen är i rullning