• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • Cina84

Varit och tagit nya prover idag. Ska dit igen på torsdag och då faller domen. Han pratade om tag värde på fyra men vad jag har läst måste jag ner på 1-1,5 för att ha en chans att bli grav

• Cina84

Varit och tagit nya prover idag. Ska dit igen på torsdag och då faller domen. Han pratade om tsh värde på 4 men vad jag har läst måste jag ner på 1-1,5 för att ha en chans att bli gravid.. Känns som det aldrig kommer fixa s

• Cina84

Jag blir så förbannat irriterad över att denna sida ska hoppa ner till skicka hela tiden.......

sig. Det är ju inte så jag koppla bort det på jobbet. Arbetar på en förskola och där är ju alltid någon förälder som är gravid eller så stöter man på alldeles urfina små barn....

Ledsen men det är en sådan dag nu igen...

• julii
    Cina84 skrev 2014-06-10 20:43:26 följande:
    Jag blir så förbannat irriterad över att denna sida ska hoppa ner till skicka hela tiden.......

sig. Det är ju inte så jag koppla bort det på jobbet. Arbetar på en förskola och där är ju alltid någon förälder som är gravid eller så stöter man på alldeles urfina små barn....

Ledsen men det är en sådan dag nu igen...

Det är lugnt. Jag har oxå en sån dag idag. Känner absolut ingenting men tycker att jag har bla rikliga flytningar som jag hade förra gången med innan mens så räknar med ännu en kur med pergo o sen uppehåll över hela jäkla sommaren..

Men fy tusan va jobbigt då träffar du verkligen mycket barn och blir påmind om det hela tiden. Jag jobbar inom vården o tycker alla går hem för mamma ledighet o pratar om barn mest hela tiden.

Vad fick du göra för prov? Var det sköldkörteln? Har du kollat cystorna? Kram
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-10 21:00:38 följande:
    Det är lugnt. Jag har oxå en sån dag idag. Känner absolut ingenting men tycker att jag har bla rikliga flytningar som jag hade förra gången med innan mens så räknar med ännu en kur med pergo o sen uppehåll över hela jäkla sommaren..

Men fy tusan va jobbigt då träffar du verkligen mycket barn och blir påmind om det hela tiden. Jag jobbar inom vården o tycker alla går hem för mamma ledighet o pratar om barn mest hela tiden.

Vad fick du göra för prov? Var det sköldkörteln? Har du kollat cystorna? Kram

Nä vad tråkigt :(. Den känslan när man börjat ana... Inte rolig :(. Då tycker jag vi deppar ihop! ;)

Ja vården är inte mycket bättre. Där är ju ett kvinnodominerande yrke. Man skulle kanske packa kakor.. Då kan man ju inte utsättas för något i barnväg :p.

Jag fick tagit TSH, t4 fritt och t3 fritt. För att kolla hur jag ligger till ännu en gång.. Sen blir det väl fler test för att komma fram till orsaken såvida jag inte hamnat inom "gränsvärdet"... Enligt dem..

Cystorna ska jag kolla i slutet av juni. Så får vi se där med. Ack, att skaffa barn ska ju bara vara att skaka kalsongerna ;)
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-10 21:51:02 följande:
    Nä vad tråkigt :(. Den känslan när man börjat ana... Inte rolig :(. Då tycker jag vi deppar ihop! ;)

Ja vården är inte mycket bättre. Där är ju ett kvinnodominerande yrke. Man skulle kanske packa kakor.. Då kan man ju inte utsättas för något i barnväg :p.

Jag fick tagit TSH, t4 fritt och t3 fritt. För att kolla hur jag ligger till ännu en gång.. Sen blir det väl fler test för att komma fram till orsaken såvida jag inte hamnat inom "gränsvärdet"... Enligt dem..

Cystorna ska jag kolla i slutet av juni. Så får vi se där med. Ack, att skaffa barn ska ju bara vara att skaka kalsongerna ;)

Kanske skulle dra till Norge och rensa fisk annats ;p

Okej men skönt och få reda på provsaren iaf. Det blir ju en sak till att bocka av. Är det bra provsvar är det postivit och är det negativt kan de ju räta ut en hel del frågetecken så det är ju oxå skönt på sätt och vis..

Mej inte kunde jag gissat att det skulle vara så här omständigt att bli gravid..
  • Cina84
    julii skrev 2014-06-10 22:04:08 följande:
    Kanske skulle dra till Norge och rensa fisk annats ;p

Okej men skönt och få reda på provsaren iaf. Det blir ju en sak till att bocka av. Är det bra provsvar är det postivit och är det negativt kan de ju räta ut en hel del frågetecken så det är ju oxå skönt på sätt och vis..

Mej inte kunde jag gissat att det skulle vara så här omständigt att bli gravid..

Ja fast då stöter vi kanske på fiskrom:äl ;).

Jo fast de kan vara bra för dem men dåliga för mig. Är de bra för dem så kanske jag inte får medicin och då kan jag kanske inte komma ner i det värdet som jag behöver...

Ha en fin dag imorgon så håller jag fortfarandetummarna för att min dröm var en sanndröm :).
  • julii
    Cina84 skrev 2014-06-10 22:20:56 följande:
    Ja fast då stöter vi kanske på fiskrom:äl ;).

Jo fast de kan vara bra för dem men dåliga för mig. Är de bra för dem så kanske jag inte får medicin och då kan jag kanske inte komma ner i det värdet som jag behöver...

Ha en fin dag imorgon så håller jag fortfarandetummarna för att min dröm var en sanndröm :).

jo det är sant. Håller tummar och tår :) detsamma till dig :)
  • Cina84

Japp då har jag varit hos doktorn igen. Provsvaren visade fortsatt högt värde så jag blev satt på medicin. Så nu höjs hoppet för en liten en igen :). Fick till och med fixat så det jag fick ta fler prover för att kolla om det är brist på något som gör att mitt värde är högt. Så imorgon ska jag ta en spruta mot röda hund sen får vi vänta en månad pga av den. Sen kör vi på för fullt igen :).

Hur går det? Har det hänt något??

Svar på tråden Bollen är i rullning