• Cina84

Bollen är i rullning

Vill bara skriva av mig.Var iväg idag på undersökning så nu är bollen i rullning. Han gjorde vul och tog blodprover på mig. Min sambo fick en blankett kring spermaprov så det kommer göras snart det med. Han såg att jag har cystor på höger äggstock och om de inte har försvunnit om några månader blir det operation. Han la även märke till att det blödde lite från min livmodertapp så han tog ett cellprov. Hade sex för två dagar sen och kanske det har med det att göra. Trodde det var mensen dom var på väg men det var det kanske inte då.( Är på dag 42 brukar ha mens ca dag 32 så den kan gärna få komma nu. Har gjort grav. Test men det visade neg). Vi har försökt i drygt 1 1/2 år utan något resultat över huvudtaget så jag är nervös att de är något som är fel. Men ett litet hopp finns att vi inte har fått till det då min sambo jobbar borta varannan vecka och vi då inte har kunnat sexa till det mer än kanske 2/3 av alla äl. Så här efter undersökningen känns det mest jobbigt men det är ju bättre att få veta än att gå och undra. Något jag inte fick frågat som jag slänger ut här är om det kan vara helt kört för denna gång att jag är gravid? Skulle han ha sett något tecken på vul? Eller finns det en chans så länge mensen inte dyker upp?

• Svar på tråden Bollen är i rullning
  • julii

Ja riktigt bra skrivet, precis så är det!!

• Cina84

Hur går det/ känns det? *nyfiken*

julii skrev 2014-05-02 15:50:04 följande:
    Tack! Har bim lördag/söndag nästa helg. Känner ingenting nu, förutom en otrolig smärta i äggstockarna, det strålar neråt mot benen, gör ont att gå på toa eller när jag ställer mig upp hastigt. Gjorde så ont att jag fick ringa gyn som sa att man kan få så starka äl känningar när man ätit pergo men samtidigt skulle jag haft äl förra helgen och värken hade jag ca 5 dagar efter. Hänger liksom inte ihop. Jävla kropp, jag fattar ingenting:p

• julii
    Cina84 skrev 2014-05-07 21:21:53 följande:
    Hur går det/ känns det? *nyfiken*

har bim nu i helgen, igår hade jag mensvärk tillochfrån hela dagen idag känner jag dock ingenting så känns som en lång väntan. Får ändå känslan av att det inte är något denna månad, men hoppas :)

Hur går det för dig:)?
  • Cina84

Denna väntan... Hoppas hoppas ????. Jag har sedan mensen slutade haft känningar i underlivet typ som stickningar. Tar vetegroddsolja även denna period och den ska ju stärka äl så jag tänker att det är därför det känns så. Ska ha äl nästa helg så det är ett tag dit. Provsvaren kommer ev nästa vecka så får se vad de säger... Men kag har berömt att det tar sig denna gång ????

• julii
    Cina84 skrev 2014-05-08 19:48:14 följande:
    Denna väntan... Hoppas hoppas ????. Jag har sedan mensen slutade haft känningar i underlivet typ som stickningar. Tar vetegroddsolja även denna period och den ska ju stärka äl så jag tänker att det är därför det känns så. Ska ha äl nästa helg så det är ett tag dit. Provsvaren kommer ev nästa vecka så får se vad de säger... Men kag har berömt att det tar sig denna gång ????

Hoppas hoppas att det är äl du känner och att det tar sig nu!!:)

Ja denna väntan alltså, känns som att jag det senaste året antingen väntat på äl eller bim, månad ut och månad in. Oj vilken magisk känsla det måste vara när man äntligen får de där pluset efter att ha försökt länge. Jag får verkligen känslan att det inte är något denna gång o jag blir så jäkla ledsen när man får minus jämt och det känns som att folk runtomkring blir gravida eller föder barn på löpande band.meeeen snart så måste de vara våran tur:)
  • Sannaslim

Här är en till som försöker bli gravid. Läste att nån tog vetegroddsolja? Har aldrig hört talas om det fast jag trodde jag var expert på alla kosttillskott tyvär. Vad ska det vara bra för/hur funkar det? Själv äter jag bidrottningsgele, c vitamin och borago.

• Cina84
    Sannaslim skrev 2014-05-08 22:44:50 följande:
    Här är en till som försöker bli gravid. Läste att nån tog vetegroddsolja? Har aldrig hört talas om det fast jag trodde jag var expert på alla kosttillskott tyvär. Vad ska det vara bra för/hur funkar det? Själv äter jag bidrottningsgele, c vitamin och borago.

Vetegroddsolja ska vara öka fertiliteten och göra att livmoderns slemhinna blir mer mottaglig för det befruktade ägget, så att det lättare fäster sig. Jag tar 1tsk om dagen ( det finns de som tar 2tsk) och sköljer ner med svagt utspädd flädersaft. Jag varnar dig dem smakar fruktansvärt om du tar bara den!!! Men om du tar en mun men flädersaft och häller tsk i munnen och sen sväljer så smakar det inget :)
  • Cina84

Konstigt skrev ett svar till dig som bara försvann... Skriver om det morgon:)

julii skrev 2014-05-08 20:22:29 följande:
    Hoppas hoppas att det är äl du känner och att det tar sig nu!!:)

Ja denna väntan alltså, känns som att jag det senaste året antingen väntat på äl eller bim, månad ut och månad in. Oj vilken magisk känsla det måste vara när man äntligen får de där pluset efter att ha försökt länge. Jag får verkligen känslan att det inte är något denna gång o jag blir så jäkla ledsen när man får minus jämt och det känns som att folk runtomkring blir gravida eller föder barn på löpande band.meeeen snart så måste de vara våran tur:)

Svar på tråden Bollen är i rullning