• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (Pia)

Att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare än svenskor håller jag inte med om alls.
    Asiatiska tjejer brukar oftast vara mindre men det är en annan grej.
    Finns skönheter inom alla människoraser.

Män som blir bittra på svenska tjejer brukar ju trösta sig med att de asiatiska tjejerna är finare och kvinnligare men i själva verket ligger felet hos mannen (han uppfyller inte de manliga kriterierna i svenska mått mätt för att få en svensk kvinna).

• eniway
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-08 18:08:41 följande:
    Att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare än svenskor håller jag inte med om alls.

Män som blir bittra på svenska tjejer brukar ju trösta sig med att de asiatiska tjejerna är finare och kvinnligare men i själva verket ligger felet hos mannen (han uppfyller inte de manliga kriterierna i svenska mått mätt för att få en svensk kvinna).
    Suck. Samma visa igen. Är det NÅGON asiatisk tjej som har påstått att de är snyggare än "svenska" kvinnor? Eller för den delen i denna tråden? INGEN har påstått det. Det enda jag som adopterad från Sydkorea påstod var att östasiatiska tjejer överlag är mindre byggda, men jag har samtidigt framhållit att det givetvis finns långa, stora, grövre och satta kvinnor däifrån med, liksom det finns korta, mindre byggda här med! Som jag sa, det finns variationer inom alla folkgrupper, konstigt vore annars. Jag undrar VEM det är här som påstått att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare. Som jag uppfattar det så verkar många av er gå något slags obefogat försvar om att "asiatiska tjejer är inte alls snyggare" när ingen har påstått att det skulle vara så heller. 

Jag tror inte att de tröstar sig med att de är finare och kvinnligare, utan att de i såfall söker sig någon anna stans om de inte får napp på hemmaplan. Jag som svensk då? Antar att du inte räknar med mig som svensk kvinna heller, utan en asiatisk kvinna. Det är snarare sådana som du som gör skillnad och INTE ser svenska tjejer med asiatiskt utseende som jämlikar. Det du skrev tyder på det. 
  • eniway
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-08 18:08:41 följande:

Dessutom, vad du tycker spelar ingen roll. Skönhet är subjektivt. Om det finns någon som uppskattar ett asiatiskt utseende, har du problem med det? Jag har inga problem med att någon föredrar blondiner, rödhåriga, brunetter, liksom långa eller whatsoever. Alla har olika smaker! Problemet evrkar vara att OM någon kille skulle säga att de uppskattar ett "asiatiskt" utseende så kommer sådana som du och gapar "asiatiska tjejer är inte snyggare än svenska tjejer"! Som om allt är svart eller vitt! Så polariserande. Att någon tycker något utseende är fint innebär inte att de måste rentav rata något annat. Känns meningslöst att ens behöva skriva det. 
  • eniway
    Anonym (Ost) skrev 2014-06-08 15:47:48 följande:

Andra hade skrivit i tråden om de inte hade känt att det blev indragna i en diskution om rasismen mot asiater. För så fort jg märker att tråden börjar handla om rasism så brukar jag lämna och jag vet flera som gör samma sak. Återigen vill ni diskutera det gör det i en annan tråd, jag kan t.o.m. skapa en åt er om ni vill det. Dessutom så kom det från ingenstans en kille skrev att hans kompis hade börjat dejta en asiat och då hade alla svenska tjeer blivit sura. Då kommer nästa person och berättar hur jobbigt det är att vara adopterad asiat (vilket det säkert är jag har ingen uppfattning om det) för alla svenska tjeer var rasister mot asiatiska tjejer för att de var mycket snyggare och de var avundsjuka. Dessutom så såg folk inte skillnad på olika folkslag från asien (vilket säkert också är sant återigen jag har ingen uppfattning) och sedan började alla diskutera hur lika eller olika olika folkslag är. Det har ingenting att göra med "ful killar som raggar på snygga tjejer och sedan blir bittra" vilket är vad trådstarten heter och vad tråden handlar(de) om.
    Du verkar inte ha lämnat tråden alls!? Du verkar har följt den rätt väl med tanke på förloppet du precis radade upp. Däremot verkar du har du läst det du vill höra och inte det som faktiskt skrevs. Jag var den som skrev att jag var adopterad från Sydkorea, men ingenstans har jag skrivit att det är jobbigt att vara adopterad eller att det isåfall skulle bero på att jag anser att alla svenska tjejer är rasister och avundsjuka mot asiatiska tjejer för att vi skulle vara snyggare!! Blir rentav förbannad av att du hittar på och raljerar kvalificerat påhitt. Och med tanke på det du skrev så ser du ju knappast mig som adopterad som en svensk tjej och jämlike heller för den delen, utan grupperar in mig som en asiatisk tjej mot sk svenska tjejer. Tack för den du. 

Off-topic, men vill försvara mig och klargöra detta för sådana som du drar slutsatser av saker som figurerar i ditt eget huvud.
  • Anonym (Pia)
    eniway skrev 2014-06-08 20:50:28 följande:
    Dessutom, vad du tycker spelar ingen roll. Skönhet är subjektivt. Om det finns någon som uppskattar ett asiatiskt utseende, har du problem med det? Jag har inga problem med att någon föredrar blondiner, rödhåriga, brunetter, liksom långa eller whatsoever. Alla har olika smaker! Problemet evrkar vara att OM någon kille skulle säga att de uppskattar ett "asiatiskt" utseende så kommer sådana som du och gapar "asiatiska tjejer är inte snyggare än svenska tjejer"! Som om allt är svart eller vitt! Så polariserande. Att någon tycker något utseende är fint innebär inte att de måste rentav rata något annat. Känns meningslöst att ens behöva skriva det. 

Har inga problem med asiatiska tjejer.
    Tycker själv att de är söta.
    Att jag skrev att de inte är snyggare än tex svenska tjejer skrev jag för att det har klagats ganska fett på oss svenska tjejer här på FL och att de tycker att asiatiska tjejer är snyggare.
    Dessa män jag syftat på är bittra män som inte alls haft framgång hos svenska tjejer.
  • eniway
    Anonym (Pia) skrev 2014-06-14 09:38:32 följande:

Har inga problem med asiatiska tjejer.
    Tycker själv att de är söta.
    Att jag skrev att de inte är snyggare än tex svenska tjejer skrev jag för att det har klagats ganska fett på oss svenska tjejer här på FL och att de tycker att asiatiska tjejer är snyggare.
    Dessa män jag syftat på är bittra män som inte alls haft framgång hos svenska tjejer.
    Med andra ord är svenska tjejer för dig sådana med enbart ett svenskt västerländskt utseende? Konstigt med tanke på hur Sverige ser ut idag. Jag tycker inte att många män har har klagat mycket på sk svenska tjejer här inne, inte i denna tråden i vilket fall. Visst finns säkert en och annan som har en åsikt. Men det känns som att så fort någon säger något negativt om tjejer i Sverige, (villka kan vara tjejer av alla möjliga etniska folkslag idag) så tar många åt sig personligen, går i försvar direkt och vänder det emot tjejer med ett asiatiskt utseende! Tjejer som även är svenska tjejer. Oavsett om vissa män inte har haft framgång hos kvinnor i Sverige så är det lågt att börja dra upp löjkiga oväsentligheter som att asiatiska tjejer minsann inte är snyggare, som om det skulle spela någon roll. 
  • Alice F L

Tycker du ska fortsätta bita dig i tungan, för fy vad dassig den här föreställningen med "nivåer" är alltså. Vem är du (eller media eller "skönhetsmallar" eller nån annan för den delen) att lägga dig i vem de raggar på. Låt dina manliga bekanta ragga vidare på "snyggingar" och gör något mer konstruktivt av din tid. Är problemet att deras bitterhet går ut över dig så får du helt enkelt säga till att du inte vill omges av en massa negativ energi, så de får gå och vara bittra nån annanstans. Problem solved!

//en som tycker Johnny Depp är skitful. Jo på riktigt, man KAN tycka det, för (I know this might seem insane): smaken ÄR som baken {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål

bloggar på alicefl.blo.gg
  • Fennyxx

Intressant fenomen att det finns en massa bittra killar/äldre män som surar för att de inte får sex. Som om det vore snygga kvinnors skyldighet på något sätt att bli tända på just dem och hoppa i säng. Jag undrar vad den vanföreställningen kommer ifrån. Ser de på porrfilm som någon sorts dokumentärer, eller vad är det som gått fel?

Om man inte lyckas i sitt raggande får man ändra strategi, att bli arg för att man inte upplevs som intressant funkar inte.  

• Anonym (Lycklig man)
    Fennyxx skrev 2014-06-15 22:00:30 följande:
    Intressant fenomen att det finns en massa bittra killar/äldre män som surar för att de inte får sex. Som om det vore snygga kvinnors skyldighet på något sätt att bli tända på just dem och hoppa i säng. Jag undrar vad den vanföreställningen kommer ifrån. Ser de på porrfilm som någon sorts dokumentärer, eller vad är det som gått fel? Om man inte lyckas i sitt raggande får man ändra strategi, att bli arg för att man inte upplevs som intressant funkar inte.  

Åh denna visdom, var hämtar du allt ifrån...
  • Anonym (anonym)
    Fennyxx skrev 2014-06-15 22:00:30 följande:
    Intressant fenomen att det finns en massa bittra killar/äldre män som surar för att de inte får sex. Som om det vore snygga kvinnors skyldighet på något sätt att bli tända på just dem och hoppa i säng. Jag undrar vad den vanföreställningen kommer ifrån. Ser de på porrfilm som någon sorts dokumentärer, eller vad är det som gått fel?

Om man inte lyckas i sitt raggande får man ändra strategi, att bli arg för att man inte upplevs som intressant funkar inte.  
    Några (föräldrar) har lärt sina pojkar att de kan få vad som helst och sopat banan för dem så de aldrig lärt sig att de måste anstränga sig för nå vad de vill i livet, när de sedan står på egna ben tror de att allt de fått har de fått för att de själva gjort sig förtjänta av det sedan inbillar de sig att det är samma sak med relationer.
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.