• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Anonym (Klumpen)
    Alice F L skrev 2014-06-15 21:29:01 följande:
    Tycker du ska fortsätta bita dig i tungan, för fy vad dassig den här föreställningen med "nivåer" är alltså. Vem är du (eller media eller "skönhetsmallar" eller nån annan för den delen) att lägga dig i vem de raggar på. Låt dina manliga bekanta ragga vidare på "snyggingar" och gör något mer konstruktivt av din tid. Är problemet att deras bitterhet går ut över dig så får du helt enkelt säga till att du inte vill omges av en massa negativ energi, så de får gå och vara bittra nån annanstans. Problem solved!

//en som tycker Johnny Depp är skitful. Jo på riktigt, man KAN tycka det, för (I know this might seem insane): smaken ÄR som baken {#emotions_dlg.flower}HjärtaSkål
    Jag tror att dessa män hade varit lyckligare om de haft mer realistiska förväntningar på omvärlden.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-06-16 08:04:55 följande:
    Jag tror att dessa män hade varit lyckligare om de haft mer realistiska förväntningar på omvärlden.

Ja visst!
    Och sedan måste de lära om att det räcker inte endast med att vara man för att bli dyrkad och hyllad.
    Måste vi bli alldeles till oss så fort det kommer in en människa av motsatt kön i rummet?
    Knappast!
    Vad är det som är så märkvärdigt med det liksom?
    De har oftast väldigt orealistiska uppfattningar om sig själva.
  • Anonym (Pia)
    Fennyxx skrev 2014-06-15 22:00:30 följande:
    Intressant fenomen att det finns en massa bittra killar/äldre män som surar för att de inte får sex. Som om det vore snygga kvinnors skyldighet på något sätt att bli tända på just dem och hoppa i säng. Jag undrar vad den vanföreställningen kommer ifrån. Ser de på porrfilm som någon sorts dokumentärer, eller vad är det som gått fel?

Om man inte lyckas i sitt raggande får man ändra strategi, att bli arg för att man inte upplevs som intressant funkar inte.  
  • Anonym (Pia)
    FeliciaA2 skrev 2014-05-27 00:12:57 följande:
    Jag håller med. Det räcker med att gå ut på en bar en kväll och se hur män i övre medelåldern står och dreglar över unga tjejer på 23-25 år. De de har chans på tittar de över huvud taget inte på. Jag har försökt få ut en fräsch fräck och attraktiv 50 årig väninna på marknaden men det har varit svårt. De ser över hennes huvud och ner i urringningen på de som är mindre än hälften så gamla (som dessutom känner sig besvärade enligt kroppspråket). 

Självinsikten hos vissa män är minimal men detta förekommer dock säkert hos kvinnor med. Men just åldersfixeringen på ungt och fräscht är värre för männen (detta finns studier på och beteendeforskning dessutom). Och med högre åldern kommer bristande fysik och kulmage. 

Klockrent!
  • Anonym (?)

Och vem är TS att avgöra om en man är ful?

• SchaefferBoy

Anonym (Pia) skrev 2014-06-08 18:08:41 följande:

Att asiatiska kvinnor skulle vara snyggare än svenskor håller jag inte med om alls.
    Asiatiska tjejer brukar oftast vara mindre men det är en annan grej.
    Finns skönheter inom alla människoraser.

Män som blir bittra på svenska tjejer brukar ju trösta sig med att de asiatiska tjejerna är finare och kvinnligare men i själva verket ligger felet hos mannen (han uppfyller inte de manliga kriterierna i svenska mått mätt för att få en svensk kvinna).

Tur att det är lätt att få asiatiska kvinnor. Så fort en svensk fin man med kulmage visar sig så finns där en trogen lojal 23-25-åring just för honom som han kan dela hela livet med! Svenska män är turligen inte förpassade att ragga på 50 åriga blekfeta svenskor.

Det finns dolda värden också. Rent objektiv dolda värden som kapital. De flesta kvinnor jag träffar 30-35 år gamla har 0 ackumulerat kapital. 0 = Lyxfällan-kandidater. Tack men hejdå brukar jag säga om kvinnan inte är exceptionellt vacker+ödmjuk/trevlig osv. Själv hade jag fixat ett boende värt 1 mille innan jag blev 30 (fullbetalt). Ett tiotal år till så kan en snygg 20-årig vacker asiatisk tjej få uppehåll i Sverige och bo med mig i min villa och sänghalmen kommer gå varm i många år. HaHa.
  • Anonym (Klumpen)
    SchaefferBoy skrev 2014-11-22 14:01:42 följande:

Anonym (Pia) skrev 2014-06-08 18:08:41 följande:

Tur att det är lätt att få asiatiska kvinnor. Så fort en svensk fin man med kulmage visar sig så finns där en trogen lojal 23-25-åring just för honom som han kan dela hela livet med! Svenska män är turligen inte förpassade att ragga på 50 åriga blekfeta svenskor.

Det finns dolda värden också. Rent objektiv dolda värden som kapital. De flesta kvinnor jag träffar 30-35 år gamla har 0 ackumulerat kapital. 0 = Lyxfällan-kandidater. Tack men hejdå brukar jag säga om kvinnan inte är exceptionellt vacker+ödmjuk/trevlig osv. Själv hade jag fixat ett boende värt 1 mille innan jag blev 30 (fullbetalt). Ett tiotal år till så kan en snygg 20-årig vacker asiatisk tjej få uppehåll i Sverige och bo med mig i min villa och sänghalmen kommer gå varm i många år. HaHa.
    Om blekfeta svenska män med flint och kulmage kan få unga asiatiska tjejer, vart ska svenska blekfeta kvinnor i samma ålder hitta någon partner?

Att kvinnor har mindre ackumulerat värde kan ju bero på att kvinnor har lägre lön osv. Finns gott om blekfeta män i 50-årsåldern utan större kapital liksom det finns kvinnor i 50-årsåldern som har kapital.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-11-24 11:59:34 följande:
    Om blekfeta svenska män med flint och kulmage kan få unga asiatiska tjejer, vart ska svenska blekfeta kvinnor i samma ålder hitta någon partner?

Att kvinnor har mindre ackumulerat värde kan ju bero på att kvinnor har lägre lön osv. Finns gott om blekfeta män i 50-årsåldern utan större kapital liksom det finns kvinnor i 50-årsåldern som har kapital.
    Det är väl inte meningen att kvinnor i den åldern ska ha partners? Dom är ju totalt meningslösa över 50 år.
  • Anonym (Kille)

Kvinnor bär endast frukt till 30-35 år

• Anonym (e)
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-11-24 11:59:34 följande:

De kvinnorna drar till Afrika för att ragga unga killar.... Tydligen behöver vi svenska inte träffa varandra alls. Vilken tur?
Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.