• jenniferferm

Någon med BF i Juli?:)

Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)

• Svar på tråden Någon med BF i Juli?:)
  • Virre1979
    Frida Andersson skrev 2014-06-08 19:19:11 följande:
    Vart köper ni teet, hälsokostbutik?? Jaha mindre än 40 dagar kvar nu, spännande! ! Far ut i postlådan direkt efter den kommit för att se om vi fått vår operations tid än...

Hallonbladste.se
  • Veronicaumea

Har precis varit hos barnmorskan, nu ligger huvudet fixerat nedåt. Magen växer precis som den ska och mitt järnvärde har gått upp. Dessutom har sammandragningarna lugnat sig rejält sista veckan. Allt känns så jäkla bra just nu. Ska nog klara de här sista 7 veckorna också!

Var tvungen att skriva av mig lite, konstigt att man kan bli lycklig av så lite men jag tycker alltid det är skönt när man kommer från barnmorskan och allt ser bra ut, ska kanske fira med en glass :)

• Mimmi O
    Veronicaumea skrev 2014-06-10 14:12:52 följande:

Har precis varit hos barnmorskan, nu ligger huvudet fixerat nedåt. Magen växer precis som den ska och mitt järnvärde har gått upp. Dessutom har sammandragningarna lugnat sig rejält sista veckan. Allt känns så jäkla bra just nu. Ska nog klara de här sista 7 veckorna också!

Var tvungen att skriva av mig lite, konstigt att man kan bli lycklig av så lite men jag tycker alltid det är skönt när man kommer från barnmorskan och allt ser bra ut, ska kanske fira med en glass :)

Vad härligt!

Visst blir man glad efteråt om allt är bra?! Jag tycker att du gör rätt i att fira med glass!
  • Mimmi O

Min mage har varit konstig idag igen! Sprungit akut på toaletten, tre-fyra gånger. Sedan att det är relativt trögt när jag väl sitter är en annan femma!

Förhoppningsvis startar förlossningen snart.

22 dagar kvar till BF!

• Mimmi O
    Mimmi O skrev 2014-06-10 19:20:47 följande:

Min mage har varit konstig idag igen! Sprungit akut på toaletten, tre-fyra gånger. Sedan att det är relativt trögt när jag väl sitter är en annan femma! smile5.gif

Förhoppningsvis startar förlossningen snart.

22 dagar kvar till BF! smile1.gif

Även hugg i vänstra ljumske. Hoppas, hoppas! <3
  • Kevinsmamma09
    Mimmi O skrev 2014-06-10 21:02:19 följande:
    Även hugg i vänstra ljumske. Hoppas, hoppas! <3

Då närmar det sig nu! Hoppas att det snart händer något en annan har 40 dagar kvar sen går jag säkert över lite...
  • Mimmi O
    Kevinsmamma09 skrev 2014-06-10 21:48:57 följande:

Då närmar det sig nu! Hoppas att det snart händer något smile1.gif en annan har 40 dagar kvar sen går jag säkert över lite...
    Ja, jag hoppas det! Speciellt med tanke på att jag är omföderska så kan det ju gå snabbare!

Fast 40 dagar är ju egentligen ingenting... Men jag förstår din känsla. Men tänk att du redan gått 240/280 dar. Det är rätt mäktigt!
  • Kevinsmamma09
    Mimmi O skrev 2014-06-10 22:13:17 följande:
    Ja, jag hoppas det! Speciellt med tanke på att jag är omföderska så kan det ju gå snabbare! Fast 40 dagar är ju egentligen ingenting... Men jag förstår din känsla. Men tänk att du redan gått 240/280 dar. Det är rätt mäktigt!

Nä det är inte långt kvar men 22 är närmare Detta är min tredje. Gick över 7 dagar med första och 14 med andra så är inställd på övertid. Men blev flyttad på ultraljud från den 13 till den 20 så vem vet, kanske kommer "i tid" ändå
  • Mimmi O
    Kevinsmamma09 skrev 2014-06-10 23:31:41 följande:

Nä det är inte långt kvar men 22 är närmare smile5.gif Detta är min tredje. Gick över 7 dagar med första och 14 med andra så är inställd på övertid. Men blev flyttad på ultraljud från den 13 till den 20 så vem vet, kanske kommer "i tid" ändå smile1.gif
    Men hur länge kan man hålla på att tömma tarmen innan en FL?

Har nu hållit på och varit på toaletten 6ggr sedan i eftermiddags utanatt jag fått några förvärkar eller dylikt.

Kanske inte har med förlossningen trotsallt. Jag brukar inte göra nummer två mer än 1gång/dygn annars... Men jag är dock fortfarande normal/hård trots att jag går så ofta.

Usch jag vill bara att det drar igång!
Svar på tråden Någon med BF i Juli?:)