Någon med BF i Juli?:)
Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)
Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)
Jaha, vecka 37 nudå. Och inte en endaste förvärk eller nånting. Lite molvärk och ont i fogarna och jätte trött. Hade gått ner 2 kg med tydligen, trodde jag gått upp typ tusen kilo allt som allt men det var bara 10 haha. Fick göra UL hos bm för några dagar sen för hon kände inte om det var huvudet eller rumpan som låg nedåt. Men det var huvudet och han är ff ruckbar. Allt såg fint ut iaf och det är ju skönt :) Jag är sååååå klar med att vara gravid nu. Får säkert gå över bara för det haha. :p hur mår ni andra?:)
Gick in i v 36 idag! Är också väldigt trött, och tycker det är tungt och känner mig orörlig och klumpig. I helgen fick vi äntligen fixat lite till bebisen, barnvagn, amningskudde och babysitter. Är väldigt sent ute men vi har haft fullt upp och jag är så inställd på att gå över vilket jag gjort med de andra, så jag är inte så stressad. Är inställd på augustibarn, fast att jag också är så trött på att vara gravid, samtidigt som jag försöker njuta då det är sista gången och av erfarenhet vet jag att det kommer när den kommer, inget som jag kan göra åt. Hoppas tiden går fort :0)
Nu har jag varit hos BM igen. Öppnat mig ytterligare 1cm sedan i fredags och hon trodde att den här hinnsvepningen skulle lyckas. Idag blev det även en blodblandad flytning vilket det inte blev sist och vilket är positivt!
Om den inte fungerar så ska jag dit på onsdag och göra en svepning igen!
Jag känner mig hoppfull!
Dock är mitt järnvärde alldeles för lågt men det är nog en piss i nilen!
Mitt järn är också lågt men är så sjukt dålig på att komma ihåg att ta extra järn haha. Här möblerar jag om, bakar bröd, och boar för fulla muggar i väntan. Mamma kom farandes med en bebiskorg på hjul hon fixat till som jag, min dotter och mina syrror sovit i :) och imorgon kommer spjälsängen så man har lite mer att pyssla med iaf :)
Är i v. 35 nu. Ena dagen känner jag mig helt färdig med graviditeten och nästa dag känner jag att jag nog kan klara det här ett bra tag till. Men jag längtar verkligen efter att vi ska få träffa vår bebis nu!
Försöker leva så vanligt som möjligt. Har slutat jobba helt nu så nu ska jag vara lite mer aktiv här hemma när jag orkar. Idag tvättar jag bebiskläderna :)
Tänk att snart kommer de börja ploppa ut våra småttingar :)
Ja tack så mycket!
Jag känner också att jag är såååå klaaar med att vara gravid. Orkar typ inte mer nu och får typ dåligt samvete för egentligen kan man ju vara gravid i typ 6 veckor till :/
Vi har verkligen allt klart nu, förutom bb-väskan som jag skjutit upp att packa av någon anledning..
Om en vecka är jag fullgången iaf och då får hon gäääärna komma när som helst så länge hon mår bra!
MimmiO: vad kul om denna hinnsvepning ger effekt! Jag drömde att min bm gav mig en hahah
Jahapp, här e man plötsligt i v.37 dårå! Tycker både tiden går jääääättesakta, samtidigt som d känns som jag byter vecka stup i kvarten! :P Konstigt. Har en del förvärkar till och från under hela dagarna, men inte så jag tror nåt skulle va på gång..
Var till läkaren förra veckan på mvc och pratade om ev igångsättning, då jag tar blodförtunnande sprutor så jag kan inte få eda om förlossningen hoppar igång snabbt. Det måste gå minst tio timmar sen senaste sprutan innan dom kan ge eda tydligen. Har bf den 11e, men fick en tid på morgonen den 7e, så ska jag in å kolla om nånting e på g, och skulle det inte va helt omoget så sätter dom igång mig som jag förstod det :) Lite orolig dock att det ska hända nåt innan dess, för BF enl ÄL var den 5e. Så vi får se vad som sker!
Har haft en mycket bråkig liten grabb i magen idag.. Och efter sammandragningarna känns det som om solar plexus nästan domnar bort, nån annan som känt så? ingen riktig känsel, och det nästan pirrar och kryper som när foten somnat lr nåt.. Skumt!
BF 26 juli men kommer antadligen få bli igångsatt i vecka 37 så första eller andra veckan i juli blir det nog av ist
Har Bf den 25e juli med tvåan :) som jag längtar!!
Nu gjorde jag ju en svepning igår och jag har känt mig lite konstig sedan dess. Men inget mer har hänt. Det känns lite hopplöst.
Så nu funderar jag på att vi ska ge oss på färdknäppen för att förstärka symptomen lite.
Någon omföderska som gett sig på det förut?
Annars blir det ny svepning imorgon vilket vi hoppas att slippa.