• jenniferferm

Någon med BF i Juli?:)

Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)

• Svar på tråden Någon med BF i Juli?:)
  • lalalovee

MimmiO: oj! Men då blir du säkert igångsatt snart, tror inte dom låter dig gå längre än v38.
    Själv vaknade jag idag av att både händer och fötter svullnat. Fick kriga i panik för att få av min förlovningsring och ansikte hade domnat av, illamående samt världens huvudvärk! Första jag tänkte på var graviditetsförgiftning.. Men nu är det bättre förutom illamåendet och huvudvärken som är kvar

• Frida Andersson
    Mimmi O skrev 2014-06-13 15:43:57 följande:
    Hinnsvepning gjord. Nu hoppas vi på det bästa!

Aldrig gjort nått sånt, obehagligt??
  • Mimmi O
    lalalovee skrev 2014-06-13 15:52:04 följande:

MimmiO: oj! Men då blir du säkert igångsatt snart, tror inte dom låter dig gå längre än v38.
    Själv vaknade jag idag av att både händer och fötter svullnat. Fick kriga i panik för att få av min förlovningsring och ansikte hade domnat av, illamående samt världens huvudvärk! Första jag tänkte på var graviditetsförgiftning.. Men nu är det bättre förutom illamåendet och huvudvärken som är kvar

Men fy! Om jag var du så skulle jag ringt och bett om en koll. Det lät inte alls bra!
  • Mimmi O
    Frida Andersson skrev 2014-06-13 15:57:39 följande:

Aldrig gjort nått sånt, obehagligt??
    Det går så otroligt fort. Visst det är inte speciellt skönt... Men det funkar!
  • Mimmi O
    Mimmi O skrev 2014-06-13 17:29:06 följande:
    Det går så otroligt fort. Visst det är inte speciellt skönt... Men det funkar! smile1.gif
    Ska till BM på mvc på måndag och då ska hon göra en hinnsvepning igen om det inte hänt något innan dess. Annars har jag tid till förlossningen på BF för förhoppningsvis igångsättning.
  • Kevinsmamma09

Mimmi: Min kompis blev i gångsatt då de sa att det var en stor bebis, hon hade varit på en massa tul. Ut kom en pojke på 3900 g nånting, precis som min första vägde och jag var aldrig på tul. Tycker det är svårt med det där, en annan kompis till oss födde en dotter på 5100 g och alla var i chock ingen som misstänkt något och inte varit på tul, så ibland undrar man vad som avgör om man får komma på tul eller inte, för man kan visst få stora barn ändå!!! Lycka till Mimmi, hoppas de sätter igång dig snart!

• Mimmi O
    Kevinsmamma09 skrev 2014-06-13 19:03:01 följande:

Mimmi: Min kompis blev i gångsatt då de sa att det var en stor bebis, hon hade varit på en massa tul. Ut kom en pojke på 3900 g nånting, precis som min första vägde och jag var aldrig på tul. Tycker det är svårt med det där, en annan kompis till oss födde en dotter på 5100 g och alla var i chock ingen som misstänkt något och inte varit på tul, så ibland undrar man vad som avgör om man får komma på tul eller inte, för man kan visst få stora barn ändå!!! Lycka till Mimmi, hoppas de sätter igång dig snart!

Jag var på TUL på grund av att jag äter mediciner. Annars hade det inte upptäckts. Men vi får hoppas på det bästa!
  • lalalovee

Ja nu är jag på förlossningen :O ringde och dom ville att jag skulle komma in direkt. Som tur var, så är det inte havandeskapsförgiftning. Men när jag låg och gjorde ctg/ räknade sparkar så tyckte bm att mina sammandragningar var allt för starka och kom för ofta. Så nu väntar vi på läkaren som ska undersöka livmoderhalsen för att se om den är påverkad.. Omg!! Jag som gått runt och tänkt att de bara är vanliga förvärkar :O

Svar på tråden Någon med BF i Juli?:)