Någon med BF i Juli?:)
Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)
Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)
Jag hoppar in här
bf 19juli via ivfens satta datum den 13e enligt rul så vi väntar och ser när den kommer. Vårt första så allt är nytt och spännande. Jag skulle så gärna göra ett tul då bm redan nu tycker att bebisen är stor men hon tycker inte att det är nödvändigt hmm sen är sf måttet på den högsta kurvan så ja är skit nervös att föda en jätte. Må gott
När tänkte ni sätta upp sängen och så?:)
Tack
Ja nu är jag på förlossningen :O ringde och dom ville att jag skulle komma in direkt. Som tur var, så är det inte havandeskapsförgiftning. Men när jag låg och gjorde ctg/ räknade sparkar så tyckte bm att mina sammandragningar var allt för starka och kom för ofta. Så nu väntar vi på läkaren som ska undersöka livmoderhalsen för att se om den är påverkad.. Omg!! Jag som gått runt och tänkt att de bara är vanliga förvärkar :O
Jag är i vecka 33+5 i dag och vilken hård mage jag har hela tiden. en hel del sammandragningar och sover illa om nätterna. Lite tufft känns det allt men det är ett tag kvar. Har även åkt på framfall som de upptäckte när jag va i vecka 13. Så de vill att jag ska födda med snitt men jag är bra tveksam mot det. Du som gjort båda. vad anser du är för och nackdelar med båda. Jag har en 5 åring hemma sen tidigare och som jag förlöste vaginalt men det var en tuff förlossning. som slutade med sugklocka, tryck på magen och att jag sprack. även moderkakan vile inte komma ut så jag uppe upp på operation. Men ändå är jag osäker på snitt denna gång.
har fått snitt datum 16 juli.
Uppdatering:
Kvar på förlossningen nästan hela natten för Observation. Läkaren ville dock till slut inte undersöka med vul om livmodertappen påverkats eftersom han va rädd att reta den ifall den nu inte gjort det. Blev lite irriterad över detta men men.. Hela dagen idag har jag haft SD, och känns som att dom blivit starkare neråt och kommer oftare oavsett om jag rör på mig elr vilar. Har fått besked om att ringa till förlossningen så fort det känns jobbigt men vill avvakta och se hur det utvecklas. Fick göra ett tul och lilltjejen väger iaf 2000g och allt såg perfekt ut med fostervattenmängden, navelsträngsflödet och allt sånt :)
Uppdatering:
Kvar på förlossningen nästan hela natten för Observation. Läkaren ville dock till slut inte undersöka med vul om livmodertappen påverkats eftersom han va rädd att reta den ifall den nu inte gjort det. Blev lite irriterad över detta men men.. Hela dagen idag har jag haft SD, och känns som att dom blivit starkare neråt och kommer oftare oavsett om jag rör på mig elr vilar. Har fått besked om att ringa till förlossningen så fort det känns jobbigt men vill avvakta och se hur det utvecklas. Fick göra ett tul och lilltjejen väger iaf 2000g och allt såg perfekt ut med fostervattenmängden, navelsträngsflödet och allt sånt :)