Någon med BF i Juli?:)
Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)
Är det någon med BF i Juli som vill följas sista veckorna som är kvar?:)
Idag var jag och mannen på förlossningsförberedande kurs! Gud det är nära nu tjejer! Någon som börjat packa bb-väskan ännu?
Bebisens saker är klara ska köpa två amningslinnen idag sen är jag med klar.
virre1979: Nä tyvärr inte i Huddinge, bor i Norge :)
MimmiO: Jaaa, jag längtar som bara den! Har redan skrivit lista på vad som ska packas så det blir skönt att få det gjort. Min mamma födde alla sina 3 barn på under 6 timmar och jag pallar inte behöva tänka på det när det drar igång så lika bra!
Jag har skrivit ner allt som ska i bb-väskan (som för övrigt kommer vara alldeles för mycket grejer) så i värsta värsta fall får mannen packa innan vi sticker till förlossningen, men skulle tro att vi packar den när det är typ 20 dagar kvar. Nu är det fortfarande över 40 dagar kvar... Har börjat höra oss för vilka som kan tänka sig vara hundvakt om ungen kommer för tidigt och den ordinarie hundvakten är på semester o det verkar också lösa sig!
Nästa vecka tror jag vi ska bygga spjälsäng och börja tvätta bebiskläder, har nog aldrig sett så mycket fram emot att tvätta ;) Sen är nog det mesta fixat förutom att vi inte har hämtat vagnen och packat bb-väskan.
Mitt allmäntillstånd har varit så mycket bättre den senaste veckan. Mycket mindre sammandragningar och en betydligt piggare kropp. Om en vecka går vi på semester båda två, fy vad härligt det ska bli. Och om typ 6 veckor blir vi föräldrar, det är ju galet. :)
Nu har jag precis varit på ett tillväxt-UL pga att jag äter blodtrycksmedicin.
Jag fick en chock. Bevis väger redan 4100g i v37+0 och om jag går tiden ut så beräknas bevis väga över 5kg.
Förhoppningsvis blir det igångsättning snart...