• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • KnytetsMamma
    Magdalena88 skrev 2014-06-04 20:12:14 följande:
    Usch jag är livrädd för missfall alltså. Så rädd att jag knappt kan glädjas åt graviditeten. Tänker på det konstant. Är det fler som känner såhär?
    Jag vågar inte glädja mig om jag kanske ändå kommer förlora det?! Vill bara att det ska bli vecka 12 nu så jag kan "slappna av lite". Pjuh!
    Jag är inte livrädd för missfall på det sättet att jag tänker på det hela tiden men det är klart att det finns en viss oro för att något ska gå snett. Har dock läst nånstans att det inte finns något man kan göra för att förhindra det, sker det så sker det (då menar jag såklart inte om man röker, dricker, knarkar m.m. under graviditeten). Så jag försöker påminna mig om det när oron slår till och utgå ifrån att allt kommer att gå bra Jag har ju dessutom inga symptom alls så därför kan min oro bli rätt stor...
  • CarolineLisa

Grattis alla :D jag plussade själv i helgen och gick idag in i vecka 6 (5+0) idag, beräknad till 3 februari. Någon fler förstföderskor från Stockholm? :)

• Kawinna
    Usch jag är livrädd för missfall alltså. Så rädd att jag knappt kan glädjas åt graviditeten. Tänker på det konstant. Är det fler som känner såhär?

Jag vågar inte glädja mig om jag kanske ändå kommer förlora det?! Vill bara att det ska bli vecka 12 nu så jag kan "slappna av lite". Pjuh!

Är också orolig... fick just en brunblodig flytning dessutom!
  • BustersTjej
    Kawinna skrev 2014-06-04 20:42:22 följande:
    Är också orolig... fick just en brunblodig flytning dessutom!

Jag har haft brunt blod på pappret nästan varje gång jag torkar mig. Inte mycket men man blir ju nervös ända. Detta har pågått sen i söndagskväll men aldrig så mycket att jag fått något i trosan. Jag kör på att gammalt blod är ok men inte nytt blod för att hålla mig lite lugnare.
  • Kawinna
    BustersTjej skrev 2014-06-04 20:46:22 följande:
    Jag har haft brunt blod på pappret nästan varje gång jag torkar mig. Inte mycket men man blir ju nervös ända. Detta har pågått sen i söndagskväll men aldrig så mycket att jag fått något i trosan. Jag kör på att gammalt blod är ok men inte nytt blod för att hålla mig lite lugnare.

Hoppas också att det är så! Har du pratat med någon bm om det?
  • BustersTjej
    Kawinna skrev 2014-06-04 21:19:22 följande:

Hoppas också att det är så! Har du pratat med någon bm om det? smile1.gif
    Nä. Har funderat på att ringa nhs direct, vilket e sjukvårdsupplysningen här i england och fråga dom, men sen tänker jag att nä jag vill inte störa dom, det finns nog andra med värre problem haha.
  • 3oyo

Jag är också orolig för missfall. Usch, man blir ju knäpp av att inte veta. Jag har lite svårt att smälta att jag faktiskt är gravid. Superglad för det men lite orolig för framtiden och vad läsare ska säga, har en del övervikt och är snittad två gånger så den tredje blir ju automatiskt ett snitt. Många orosmoment.
  • Sinilam

Testade imorse och fick ett plus (testade mig för 2 dagar sen var ett ljust streck så var osäker) +4 idag! Väntar som sagt mitt andra barn kommer bara skilja 1 år och 3 månader har en pojke :) Har bf den 8 februari, det sjuka är att jag hade ägglossning 17 maj/bf 8 feb på exakt samma datum som sonen fast då 17 mars och bf 8 december 😀 Han kom.5 dagar senare på lucia. Grattis till alla ny gravida :)

• Love8707

Är också livrädd för missfall, har 6 stycken i rad innan denna bebis i magen, men just nu mår jag så illa satt jag håller på att spy, å brösten gör ont men kan ej sluta tänka på det för jag har mycket mensvärk också.. Men ska få gå på tidigt vul så får hoppas detta går vägen..

• 3oyo
    Sinilam skrev 2014-06-04 21:30:57 följande:

Testade imorse och fick ett plus (testade mig för 2 dagar sen var ett ljust streck så var osäker) +4 idag! Väntar som sagt mitt andra barn kommer bara skilja 1 år och 3 månader har en pojke :) Har bf den 8 februari, det sjuka är att jag hade ägglossning 17 maj/bf 8 feb på exakt samma datum som sonen fast då 17 mars och bf 8 december ???? Han kom.5 dagar senare på lucia. Grattis till alla ny gravida :)

Grattis! Så kul med samma datum. Jag har lire lika men inte exakt samma. Var beräknad 2 mars och 28 juli med mina men de kom på 7 mars resp 6 aug. Den här är beräknad 5 feb. Verkar bara kunna göra barn som kommer i månadsskiftet/början av månaden.
Svar på tråden BF Februari 2015