• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • LucyS
    Killerhillary skrev 2014-06-05 16:47:02 följande:
    Jag har en antydan till illamående ibland (Ja!), lite växtvärk i brösten (Ja!) och mensvärk mest hela tiden (Hjälp!). 

Har blivit gravid direkt efter ett tidigt (vecka 7) missfall och är rädd att det ska bli samma sak denna gång. Ska testa med CB digital imorgon och HOPPAS att veckoindikatorn ändrats som den ska. Vet att det inte är tillförlitligt men skulle kännas lite granna lugnande. Hoppas jag. 
    Förstår att du är orolig om du tidigare haft mf, själv är jag hur orolig som helst trotts att jag inte fått det och blev gravid på första försöket. Typ rädd varje gång jag ska kissa, att det ska vara blod på pappret, låt de första veckorna gå fort!

5+4 idag och har lite molnande värk till och från, ömma bröst som vuxit som jag vet inte vad. Extremt trött och ltie yr emellanåt. Hm kanske vore nått att testa CB digital, så man kanske lugnar ner sig lite. Tyst
  • Åsa 1982
    kärleksblomman skrev 2014-06-05 14:49:56 följande:
    SonjaN ok spännande :) jag har bf 1/2 mitt tredje blir det lika spännande o ofattbart som gångerna innan med:) mina andra Killar är födda juni och aug så det blir skönt slippa gå höggravid mitt I sommaren jJf grattis till dig med. O alla andra med Som plussat:) det är svårt att ta in:) Jag har bokad tid för inskrivning den 10/7. I Göteborg på barnmorskegruppen o bokade Då med ett ultraljud är då i vecka 12 :) ja hoppas på en tjej nu men blir illa glad för en pojk med men kan inte låta bli att Tänka att det kanske är en tjej då ja mår helt annorlunda nu men ska ni ta reda på vad det blir? lite nyfiken var ni bor alla? Ja bor 4,5 mil från Göteborg.

Håller tummarna för att det blir en tjej den här gången då! Själv har jag ingen aning om man ska ta reda på vad det blir eller ej, siktar på att komma förbi V.12 först så får vi se sen. Är bara i vecka 3+6 och såg att det kommit en liten brun flytning under dagen så man är lite smått nervös, men får hoppas på det bästa. Är bosatt på Gärdet i Sthlm.
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • SonjaN
    kärleksblomman skrev 2014-06-05 14:49:56 följande:

SonjaN ok spännande :) jag har bf 1/2 mitt tredje blir det lika spännande o ofattbart som gångerna innan med:) mina andra Killar är födda juni och aug så det blir skönt slippa gå höggravid mitt I sommaren jJf grattis till dig med. O alla andra med Som plussat:) det är svårt att ta in:) Jag har bokad tid för inskrivning den 10/7. I Göteborg på barnmorskegruppen o bokade Då med ett ultraljud är då i vecka 12 :) ja hoppas på en tjej nu men blir illa glad för en pojk med men kan inte låta bli att Tänka att det kanske är en tjej då ja mår helt annorlunda nu men ska ni ta reda på vad det blir? lite nyfiken var ni bor alla? Ja bor 4,5 mil från Göteborg.

Grattis :D det var min första tanke också, hur skönt det kommer vara att slippa gå höggravid under sommaren :) har vänner som gjort det och dom har inte haft mycket positivt att säga om det. Nu är jag i för sej bara lyckligt att jag plussat när det nu än hade varit :D
  • SonjaN

Jag tänker kolla könet så fort det går :D jag bor i Lunds kommun :)

• JJF
    SonjaN skrev 2014-06-05 16:41:00 följande:
    Så roligt grattis :) nu hoppas man bara att allt går som det ska :)
    Ja a hoppas!!
  • kärleksblomman
    Åsa 1982 skrev 2014-06-05 16:53:30 följande:
    Håller tummarna för att det blir en tjej den här gången då! Själv har jag ingen aning om man ska ta reda på vad det blir eller ej, siktar på att komma förbi V.12 först så får vi se sen. Är bara i vecka 3+6 och såg att det kommit en liten brun flytning under dagen så man är lite smått nervös, men får hoppas på det bästa. Är bosatt på Gärdet i Sthlm.

Hej hoppas verkligen det inte blir mer nu då ja hade en klar rosa röd flytning trodde mensen Hade kommit men plussa ngr dagar efter men inget haft sen dess kan ju vara nid blödning el va den kallas håller tummarna För dig:)/er:) ja kommer vara i vecka 12 när vi skivs in på Mvc och fick då välja att göra ett ultraljud för 200kr i samband med detta Ja är nyfiken att ta reda på va det blir men tror inte vi kommer göra det min pojkvän vill inte veta o det är rätt peppande när man Ligger där att man snart får reda på va det blev:) Min andra förlossning tog 32h så när ja låg där och krysta va man rätt slut men bm sa kom igen nu får du snart snart veta vad det blir :) Första va det akut snitt efter 24h och igångsättning båda ggr och över tiden så nu hoppas man få att det kommer igång v sig själv om allt går vägen nu:)
  • kärleksblomman

Spännande:) har du någon känning så i kroppen va du tror det är? När ja vänta mina killar var ja sten säker att det kommer bli killar nu har ja lite Blandade känslor men hoppas ju så klart på en tjej nu :) min pojkvän bor åt ditt håll i Skåne men i Skurup lite längre ner :)

SonjaN skrev 2014-06-05 17:09:20 följande:
    Jag tänker kolla könet så fort det går :D jag bor i Lunds kommun :)

• kärleksblomman
    SonjaN skrev 2014-06-05 17:07:59 följande:
    Grattis :D det var min första tanke också, hur skönt det kommer vara att slippa gå höggravid under sommaren :) har vänner som gjort det och dom har inte haft mycket positivt att säga om det. Nu är jag i för sej bara lyckligt att jag plussat när det nu än hade varit :D

Nä exakt ja har gjort det två ggr så svullen ja blev av värmen man blir ju svullen ändå menar ja men ska blir kul med en februari bebis om Allt går vägen o så:)
  • Åsa 1982
    kärleksblomman skrev 2014-06-05 17:58:09 följande:
    Hej hoppas verkligen det inte blir mer nu då ja hade en klar rosa röd flytning trodde mensen Hade kommit men plussa ngr dagar efter men inget haft sen dess kan ju vara nid blödning el va den kallas håller tummarna För dig:)/er:) ja kommer vara i vecka 12 när vi skivs in på Mvc och fick då välja att göra ett ultraljud för 200kr i samband med detta Ja är nyfiken att ta reda på va det blir men tror inte vi kommer göra det min pojkvän vill inte veta o det är rätt peppande när man Ligger där att man snart får reda på va det blev:) Min andra förlossning tog 32h så när ja låg där och krysta va man rätt slut men bm sa kom igen nu får du snart snart veta vad det blir :) Första va det akut snitt efter 24h och igångsättning båda ggr och över tiden så nu hoppas man få att det kommer igång v sig själv om allt går vägen nu:)

Tack vi får hoppas, håller tummarna för oss alla härinne. Det är första barnet för oss och det är så skönt att få höra om andras upplevelser och ta del av goda råd, jag känner mig iallafall rätt lost i det här med en ev. stundande graviditet. Som du skriver kan det ju absolut vara peppande att inte veta förrän efter förlossningen. Har inte tänkt på det på det sättet förut men det lät väldigt spännande. Får se hur det blir då, känner dock att det är viktigt att respektera sin partner hur den tänker om det och så om man tycker olika. Får hoppas din förlossning blir vad du önskar denna gång, har lite lätt panik över just den biten men många säger att när man går där mot slutet så vill man bara att den ska komma ut och tänker inte på så mkt annat. Vi får se, får ta en bit i taget!
  • längtan09

Jag tog ett nytt test i morse, strecket var lika svagt som igår (vilket inte är så konstigt :P ) men nu har jag alltså fått två svaga streck med två olika sorters test (ena rfsu och det andra billiga tester) så då törs jag lita på det. Blir väl ett nytt test i början av nästa vecka för att dubbelkolla ;) enligt mobilappen är jag v. 3+6 så det är ju inte konstigt om det är svaga streck. aldrig haft det innan, men vid mina tidigare graviditeter har jag testat först en vecka efter bim så det förklarar ju en hel del också ;) 

Men vad mycket det är att tänka på helt plötsligt. Jag är ju van att kunna dricka hur mkt kaffe jag vill, någon energidryck då och då osv, men det får jag ju begränsa nu :P Jag känner dock av en trötthet, och när jag inte åt ordentligt idag kände jag lite illamående, men det kan ju vara vad som helst egentligen :P 

Samtidigt finns den där gnagande känslan om MF. Jag har aldrig haft ett och när man läser om hur många som får det osv känns det som att det är dags. jag vet inte hur jag ska förklara, men om 30-50% av alla graviditeter slutar i missfall och jag har fått 0% hittills så har jag inte oddsen på min sida... Men ja, det är väl den vanliga oron helt enkelt. Det släpper väl. 

Egentligen vill jag bara skrika ut det till hela världen för jag är så lycklig, samtidigt vill jag leva i vår bubbla ett tag då jag vet att vårt val att skaffa fler barn kan ifrågasättas av andra. 

Mamma sedan juni 2009
Svar på tråden BF Februari 2015