• JhjärtaK

BIM Juli 2014

jessi84 skrev 2014-07-03 06:28:40 följande:

Åhh, så glad att äntligen fått ett plus =)
    Kan inte fatta det, är nog fortfarande i chock. Fick plusset igår.
    Trodde inte det skulle gå så fort. Blev på 2:a försöket =)
    Vill så gärna berätta för min familj men även sambons familj, men vill då att vi båda är med, men vi ska nog vänta lite, men kan man hålla sig?
    Vill ha någon att prata med av 2 av mina systrar har barn och min svägerska har barn.

Grattis! Jag testar alltid starkare mitt på dagen eller på em/kväll än vad jag gör på morgonen så du är säkert likadan och det är därför testet imorse ser ungefär lika starkt ut som det igår kväll.

Om du vill veta vad du skall undvika att äta som gravid så gå in på Livsmedelsverkets hemsida, där har de listat upp det mesta. Och köp ett CB digitalt och få det svart på vitt om du har något slags tvivel . Lycka till!
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-07-03 07:34:51 följande:

Är inne på v.3+4?? tror jag då jag tog testen

När hade du ÄL? Alternativt när är BIM och hur lång lutealfas har du?
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-07-03 09:52:17 följande:
    Det var uträknat 20/6 men testerna visa negativt då. BIM imorgon. Lutealfas på 15!! dagar tror jag. Är det från mens till ÄL?
    Lutealfas är från ÄL till mens. Skall ni göra kub så gör ett VUL innan för att datera graviditeten mer korrekt.
  • JhjärtaK
    Charlie40 skrev 2014-07-08 12:53:45 följande:

Vill bara berätta att jag fick negativt på testlagrets idag och samtidigt 1-2 v på clearblue digital. Så bli inte besvikna om testlagrets visar Noll för man vet aldrig :)

Nu är det ju så att jag antagligen har gammalt hcg i kroppen efter en två stegs abort 1 juni och hoppas snart vara gravid på nytt. Jag hoppas självklart att detta är en ny graviditet men eftersom jag haft positiva grav test så länge så är det troligtvis inte så. Man kan bara hoppas att dom "lappar" över varandra och hcg stiger igen, det är därför jag kollar med testlagrets då ser man ökningen.

För mig har det varit tvärt om, positivt på testlagret men Inte Gravid på CB. Först två-tre dagar senare positivt på CB, olika det kan vara

Hoppas att det är en ny graviditet!
  • JhjärtaK

Om någon orkar så får ni gärna lägga till mig trots allt. Vi försöker med en gång efter vårt andra mf förra månaden. Misstänker att jag får glad gubbe antingen senare idag (om jag hinner testa) eller imorgon.

22/7 JhjärtaK, 1:a försöket efter mf maj+juni, 2:a barnet

• JhjärtaK
    NILE90 skrev 2014-07-09 12:35:29 följande:
    Tidigast fredag/lördag om inte mensen kommer i morgon. 

Jag får ju aldrig spottings/bruna flytningar som de flesta får innan mens utan för mig kommer världens flod på en gång så nu på nätterna nära BIM använder jag tampong i fall det skulle komma då. Lika nervös varje morgon när jag ska kolla om det kommit eller inte.
    Det är inte bra att använda tampong utifall att du skulle vara gravid, förhöjd infektionsrisk. Så om du är orolig så kör på binda på nätterna. Hoppas att mensen håller sig borta!
  • JhjärtaK
    NILE90 skrev 2014-07-09 13:00:10 följande:
    Det visste jag inte! Då får jag hoppa tampong nu då, för säkerhetsskull. :) 
    Ja man får stå ut lite . Jag hatar verkligen bindor, känner mig så ofräsch.
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-07-09 17:28:09 följande:

Olika man är! Tycker tampong är ofräscht för jag vill ha d utanför kroppen på nåt vis smile1.gif

Ni lär ju vänja er efter barnet, snacka om blöjor på BB! smile5.gif

? Lilla E ?
    Tyckte inte avslaget var så värst farligt. Slutade rätt så snabbt för mig som tur var
  • JhjärtaK
    eagle87 skrev 2014-07-10 01:15:50 följande:
    Rädd o bli besviken. Men har billiga test hemma så tänkte göra ett imorn på morgonen.. Gjorde ett för ngr dagar sen. Visade svagt men de kanske va spök.
    Lutealfasen är konstant så ta ett test, tror att du är gravid!
Svar på tråden BIM Juli 2014