-
Tråkigt! Hoppas att ni lyckas igen när ni orkar fortsätta.Isabelladez skrev 2014-07-16 07:27:15 följande:tack! Ska nog dock ta en paus från bebisverkstaden, orkar inte bli besviken igen. Prövar lite senare:)
-
Igår kväll på ÄL+6 började molvärken vilket får mig starkt att misstänka att jag är gravid igen eller så är det så jag alltid har det nu innan mens/graviditet, jag har bara inte tänkt på det de månader som vi inte försökt kanske?
Nåja, har lovat mig själv att inte testa förrän på lördag på ÄL+10 då jag plussade med dottern. Plussade redan på ÄL+8 vid förrförra graviditeten men då var det så svagt att jag knappt trodde på det så bättre att vänta lite längre, om jag kan hålla mig -
Det sägs ju att man generellt bara har ÄL 11 gånger per år, dvs att man inte har det under en cykel per år och den blir således lite längre. Kanske var detta din sådan eller har du testat med ÄL-test så att du vet säkert att du har gått över BIM? Kanske kom ÄL bara lite senare denna gång?Malla83 skrev 2014-07-16 07:45:26 följande:
BIM i lördags/söndags, ingen mens i sikte och minus på stickan fortfarande...... Varför ska mensen börja strula nu igen efter att i ca 1,5 år gått som en klocka...
Blir knäpp!!
-
Grattis, så roligt!lindgrenmaria91 skrev 2014-07-16 08:04:52 följande:
Jag har plussat!!! :D svagt igår kväll och imorse såg man tydligt! BIM + 3 :D
-
Oj, har du pco och haft regelbunden mens i 1,5 år! Det måste vara ovanligt antar jag?Malla83 skrev 2014-07-16 08:06:47 följande:Jag har Pco och testade med ÄL-stickor denna gång men det var bara svaga svaga streck jag såg under en längre period.. Så jag tror jag får skippa det där med stickor o bara köra på. Och hoppas på det bästa. Tack för peppet iaf!
En kompis till mig fick nääästan positivt på stickorna så hon trodde att hon haft ÄL men fortsatte att testa och sen kom den "riktiga" ÄL en vecka senare och nu är hon gravid i vecka 20 på det försöket -
Oj vilken bravur att gått ner så mycket och sedan hålla vikten, starkt jobbat! Hoppas att det blir ett kanonägg snartMalla83 skrev 2014-07-16 08:31:24 följande:Jag gick ner 25 kilo för ett par år sedan (håller det fortfarande) och sen dess så har det varit cykler på ca 34-35 dagar.. Förut hade jag mens ca 4 gånger per år. Så vikten spelar stor roll.
Vet dock ej om jag har ÄL som vanligt, ska kontakta sjukvården efter sommaren för en koll, om det inte tagit sig innan dess förstås.
Men ja, det är nog ovanligt med regelbundenhet vid pco, har läst mycket om detta. Men när vi väl har ÄL så är det tydligen väldigt fina ägg. -
Kan tänka mig det men har alltid plussat som senast vid ÄL+10 så vågar chansa iafEvening primrose skrev 2014-07-16 09:32:21 följande:
JhjärtaK
Äl 11 ska tydligen ge fler positiva medan äl 10 fler falska neg
? Lilla E ? -
Min kompis fick stegring för ÄL två gånger en månad och andra gången släppte ett ägg för det var då hon blev gravid, hon hade också mf någon cykel innan dess. Hon är gravid nu i vecka 20 drygtFiiaaa skrev 2014-07-16 10:27:55 följande:Stämmer bra ang missfallet, detta är min andra cykel efter det, första verkade funka som den skulle. Men det är kanske inte så konstigt med lite röra bland hormonerna ett tag efter ett mf... Jag har både tempat och tagit äl-test men redan där var det konstigt i den här cykeln. Jag fick stegring på äl-testen en vecka för tidigt. Sen tempstegring som vanligt en vecka senare. Redan där tänkte jag att det kanske aldrig släppte något ägg. Sen fick jag spottings en vecka efter det, ett par dagar, men det blev aldrig nåt mer. Och nu vet jag inte riktigt vad som händer. Ska jag snart räkna med ny äl? Hoppas såklart på ett plus, men har gett upp hoppet den här månaden, men man kan ju alltid hoppas att det är ny äl och därmed ny chans på g snart? Eller måste jag vänta på mens innan jag kan få my stegring för äl?
-
Jag hade mycket symptom men alla orsakas inte av hcg som testen mäter så fick negativt i två dagar, trots ökade symptom, och sen svagt positivt.SmillaMilla skrev 2014-07-16 11:56:07 följande:
Rent teoretiskt, borde man inte kunna testa sig om man har massa graidetskänningar, som illamående, molandevärk etc. Trots att det är flera dagar till bim.
-
Inte alla testar starkast på morgnarna, jag tex testar starkare på em/kvällPaulas mamma skrev 2014-07-16 13:31:50 följande:Grattis! Tog du det på morgonurin? Jag är BIM-4 idag och mår sååå illa. Köpte två test idag :) men har svårt att hålla mig till imorgon bitti