• JhjärtaK

BIM Juli 2014

Evening primrose skrev 2014-07-11 15:58:38 följande:

JhjärtaK

Om spottings beror på lågt progesteron kan d i sin tur betyda att man inte haft äl, vad jag förstått.

D är ju där ägget släppt som progesteronet sen utsöndras, enkelt uttryckt

? Lilla E ?
    Aha, då var det säkert den kopplingen jag hade läst om. Jag har ju inte spottings längre sedan jag fick tillbaka min mens efter dottern så då kanske mina progesteronnivåer blivit högre trots att jag blivit äldre?
  • JhjärtaK
    Malinbarre skrev 2014-07-12 12:20:28 följande:
    Fast man behöver inte ha positiv nitrit för att ha en urinvägsinf. :)
    Ok, fast jag har absolut inga symptom i övrigt förutom att mitt urin luktade starkt förut. Har aldrig haft UVI så tror inte att jag har det nu heller.
  • JhjärtaK

Grattis MagicQueen! Håller tummar och tår!

Är själv på ÄL+4 så känner mest inget alls, segt med väntan och jag tänker tillbaka på när man var ung och trodde att man kunde bli gravid om man så mycket som rörde vid en kille, ingen som helst koll på ÄL, lutealfaser osv

• JhjärtaK
    Malla83 skrev 2014-07-13 09:04:18 följande:

Vilket graviditetstest är bäst att använda sig av? smile1.gif

Jag gillar testlagrets stickor och CB digital med veckoindikator. Tl är känsliga och med CB ser man att hcg ökar som det skall.
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-07-13 08:49:20 följande:

Grattis Magicqueen! smile2.gif

Ingen mens igår här...

? Lilla E ?
    Spännande!
  • JhjärtaK
    Pyret 85 skrev 2014-07-13 12:40:13 följande:

Jag är på ÄL+4 och väntan känns som en evighet.

Samma här, så segt!
  • JhjärtaK
    ramada skrev 2014-07-13 13:25:50 följande:

Alltså förtydligande, märker ni ALLTID av ÄL-flytningarna för varje gång eller är det olika från månad till månad?

De tre månader som vi försökt så har jag haft ÄL-flytningar men det kan säkert skifta. Kanske har du ÄL senare (eller ingen ÄL) denna cykel?
  • JhjärtaK
    Pyret 85 skrev 2014-07-13 16:09:42 följande:
    när har du bim?
    Har BIM den 22/7 och tänkte testa på lördag om jag känner några symptom, annars inväntar jag bara mensen. När tänkte du börja testa?
  • JhjärtaK
    kossann skrev 2014-07-13 18:56:26 följande:
    Grattis!!!
    Välkommen tillbaka! Är här igen efter två mf på raken. Får se om det tagit sig nu eller om det blir en mens istället, skulle ändå kännas helt ok då vissa menar att man "ska" vänta en mens innan man börjar försöka igen. 

Är på ÄL+4 så känner ingenting än såklart. Tänkte testa på lördag som tidigast om jag har fått gravsymtom, annars får jag snällt invänta mensen (är ju en sådan testoman så vi får se hur det går med det.... )

Hur kommer det sig att du tänker sätta in en spiral? Antar att du haft det tidigare och trivts väldigt bra med det? Jag har själv aldrig testat spiral men har lovat mig själv att inte börja använda hormonbaserade preventivmedel förrän jag vet att bebisverkstaden är stängd för gott för jag blev så påverkad av p-piller plus att min kropp inte kom igång när jag slutade med dem när vi började att försöka. 

Har ni förresten kollat din partners spermier? (ursäkta den ingående frågan men vet själv att man tänker att det är en själv det är "fel" på när det inte tar sig). 

Jag håller tummarna för att det här/de här sista försöken blir lyckosamma för er oavsett!
  • JhjärtaK
    Isabelladez skrev 2014-07-13 21:19:47 följande:

Molvärk kom idag bim -7. Aldrig känt tidigare..somnade även mitt på dagen idag. Det bådar gott:)

Verkar riktigt lovande Har fått  molvärk tidigt under alla mina graviditeter (ca en vecka efter ÄL) 

När tänkte du testa?
Svar på tråden BIM Juli 2014